Gå til innhold

SD-kort til daglig bruk

Anbefalte innlegg

Jeg bruker i dag en USB-pinne til viktige data som jeg jobber med på flere maskiner. Har to TrueCrypt-krypterte partisjoner på den, og tar backup av de krypterte partisjonene på maskiner som ikke nødvendigvis er sikret.

USB-pinnen funker greit, men jeg har lyst på en løsning som kan stå mer permanent i maskinen. Hva tror dere om å bruke SD-kort til daglig bruk, altså ikke foto? Jeg ser for meg et 32GB-kort med krypterte partisjoner på. Dataene på de partisjonene er for det meste CAD, kildekode og kompilert kode.

Hastighetsmessig er jeg komfortabel med min Corsair Flash Voyager 16 som jeg bruker til dette i dag. Men jeg trenger mer plass og et kort som jeg ikke trenger å ta ut av den bærbare når jeg putter den i veska.

Takk for tips!

Børge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at du vil ha et SD-kort er altså at du vil ha noe som du ikke trenger ta ut av maskina ved transport? Jeg ville da heller sett hvordan man kan synkronisere krypterte partisjoner mellom flere maskiner via nettet. Da slipper du å flytte disken i det hele tatt.

Litt tilfeldig søking ga meg en lifehacker-artikkel: "The Cleverest Ways to Use Dropbox That You’re Not Using". Trenger du mer plass, er det mulig du kan gjøre noe liknende med SkyDrive.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...