Gå til innhold

Sapphire Radeon HD 5870 loader 100%

cuhuy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har samme problem som trådstarter nevner, specs:

ATI 5870 x 2

8gb ram

amd x4 945 3.2 (o.c.)

Problemet hos meg er at kun ett av kortene (primary) kjører på 99% etter at pcen har stått på i ca.2-3 timer. Tar jeg en restart fikser det seg. Har søkt på nettet, og er visst nok et stort problem som omfatter en del andre modeller enn bare 5870. Som første tiltak etter å ha lest noen forumposter ble å kjøre tilbake til ATI CCC 10.11. Foreløpig ser det ut til å fungere, men har ikke fått testet nok til å bekrefte dette.

Et annet problem som ser ut til å ha en sammenheng med ATI CCC-driverne, er at Battlefield Bad Company 2 ikke fungerer. Det vil si at det fungerer, men når skal gå inn på en server, låser skjermen seg i 4-5 sekunder og avslutter spillet. Dette har jeg dog ikke funnet noen løsning på.

Om noen har noen gode råd/innspill etc, så setter hvertfall jeg stor pris på det :)

Lenke til kommentar

Den kjente 99% bug'en er fikset til neste AMD WHQL-driver, som kommer en gang neste uke.

Hvis det haster med å rette opp feilen kan siste 11.4 preview lastes ned her. Denne skal etter det jeg har forstått fikse dette problemet, samtidig som den gir ytelsen et aldri så lite løft.

Lenke til kommentar

Da har jeg installert nevnte driver og så langt veldig fornøyd! Er noe tidlig å si om den vil loade 100%, da den ikke har fått nok tid på seg. Positivt er det hvertfall at BFBC2 fungerer fint.

Kjørte også en ny test i 3D Mark 11 med den nye driveren, og er god økning til sammenligning med 11.03 som ligger ute på de offisielle sidene.

Resultat med 11.03

post-96570-0-48446000-1303528013_thumb.jpg

Resultat med 11.04 (Beta?)

post-96570-0-34641400-1303528024_thumb.jpg

EDIT: Har nå latt pcen stå å jobbe litt i ca.7 timer, og foreløpig har ikke loaden låst seg :) Er dog et lite Crossfire issue med driveren, men bare småtteri i forhold.

Endret av Andey-
Lenke til kommentar

Bare hyggelig å kunne hjelpe! :)

Får bare satse på at problemet med crossfire løser seg med WHQL-driveren. Hvis ikke det gjør det kan det være lurt å snuse rundt på guru3D-forumet jeg linket til. Heldigvis slipper jeg å tenke på noe slikt selv, har kun ett kort.

Lenke til kommentar

Blir spennende å se om WHQL driveren også inkluderer denne såkalte 99/100% gpu load buggen. Men enn så lenge så funker den "beta" driveren der hvertfall. Skulle bare ønske de kunne fått fiksa mouse corner lag i samme slengen, er en irriterende bug som gjør at du får litt FPS drop når du drar musa til skjermens ende, bedre forklart her: http://forums.guru3d.com/showthread.php?p=3960566#post3960566 legger egentlig bare merke til det i RTS spill. Eneste løsningen der for øyeblikket ser ut til å være å gå tilbake til en tidligere driver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...