Gå til innhold

Sanctum - Verdt å kjøpe?

Anbefalte innlegg

Har faktisk ønsket et spill som dette veldig lenge og har sett for meg et genialt FPS-TD. Og da fikk jeg automatisk ganske høye forventninger.

Nå er verdens første FPS-TD kommet.. og det heter Sanctum. Et indie spill du får kjøpt på Steam.

Førsteinntrykket mitt på spillet var egentlig at det virket.. vel, teit. Synes våpnene virket pinglete, og den knappen du holder i handa for å bygge tårn var bare rar. Jeg vet at det bare er et indie-spill, men still. Det var ikke akkurat dette jeg så for meg.

Her er mitt dilemma: Jeg har lyst å kjøpe det fordi det er et FPS-TD og fordi jeg har ønsket et slikt type spill lenge. Men det virker ikke så bra... som er veldig skuffende. Aner ikke om jeg skal kjøpe det eller ikke. 117 kroner er ikke mye. Men det er penger jeg kan spare hvis det er et dårlig spill.

Noen som har noen gode råd/meninger?

Endret av Mr. Kuma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man skal iallefall ikke dømme utifra filmer man ser. Bare se om du finner omtaler på nettet vel? Kan også være verdt å titte på Dungeon Defenders som har noe av samme konseptet. Har det på mobilen, men er litt knotete i så lite format, spillet er veldig allright da. Så har tro på at det kan bli underholdende på PC.

Lenke til kommentar

Jeg har Sanctum. I og med at det for meg er spill som er "helt greit", er det ikke noe jeg føler jeg kan anbefale hemningsløst til folk, med mindre de f.eks. i utgangspunktet er veldig interessert i kombinasjonen TF og FPS. (Det virker det jo som du er, men det kommer litt an på hvor "streng" og krevende du er med spill) Som sagt, for meg er det et greit spill jeg ikke angrer på at jeg kjøpte, men det mangler kanskje det "lille ekstra" som gjør jeg at jeg får helt dilla. Men jeg kan jo også nevne at mange på f.eks. Steam-forumet er mye mer entusiastiske enn meg. En siste liten advarsel er at spillet for øyeblikket har forholdsvis lite innhold, f.eks. bare 3 maps. Og bare ett av disse tillater bygging av alle typer tårn. Dette er til en viss grad rettferdiggjort ved at det tar ganske lang tid å spille gjennom en hel runde. Og de planlegger visstnok å slippe nye maps, våpen, tårn og fiender. Hvis du er usikker kunne du jo ev. vente til de faktisk innfrir disse "løftene".

Endret av Riboflavin'
Lenke til kommentar

@Riboflavin'

Jeg er ikke så veldig streng, men jeg håpet på at det skulle ha det lille ekstra, som du sier det mangler. Lite innhold gjør jo at jeg i hvertfall ikke blir å kjøpe det nå. Som du sier er det kanskje lurt å vente til det har kommet mer.

Men ja, er kanskje litt krevende. Hadde egentlig ønsket et mye større spill med masse innhold, flere moduser og muligheter. F.eks. en Hero-mode der du alene eller med en venn (CO-OP), skal kjempe om å ta knekken på intrengere, og kun kan sette ut vegger o.l for å blokkere. Et Xp system som gjør at du blir sterkere og bedre, og et stort utvalg av både melee og skytevåpen. Nå skal det sies at jeg har grublet på dette lenge, og har min egen visjon eller idè på et perfekt FPS TD :p

(Egentlig ville jeg lage det første FPS TD spillet i verden :cry:)

Lenke til kommentar

Men ja, er kanskje litt krevende. Hadde egentlig ønsket et mye større spill med masse innhold, flere moduser og muligheter. F.eks. en Hero-mode der du alene eller med en venn (CO-OP), skal kjempe om å ta knekken på intrengere, og kun kan sette ut vegger o.l for å blokkere. Et Xp system som gjør at du blir sterkere og bedre, og et stort utvalg av både melee og skytevåpen. Nå skal det sies at jeg har grublet på dette lenge, og har min egen visjon eller idè på et perfekt FPS TD :p

Tja, det er ikke akkurat xp i dette spillet, med du kan velge å bruke pengene du tjener på å oppgradere dine egne våpen, så sånn sett kan du bli sterkere selv, ikke bare videreuvikle og oppgradere "labyrinten"/tårnene dine.. Men kjenner jeg spillbransjen rett, er det vel ikke lenge til det kommer et lignende spill.

Lenke til kommentar

Eg og ein kammerat lurte på det samme, om det var verdt kjøpet. Nå som Portal er lansert la me FPS/TD ideen på hylla.

Eg har derimot prøvd demoen, noe som du godt kan gjør viss du vil ha ein smakebit av kva spelet har å by på. Dog, så er det ein tidligare versjon om eg ikkje husker heilt feil, men du får da i det minste teste det ut.

http://www.coffeestainstudios.com/products.php?id=Sanctum

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...