Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Hei Jeg skulle egentlig kjøpe stasjonær. Men blir for mye flytting av data og det orker jeg ikke. Derfor lurte jeg på om det var noen gode bærbare pcer til rundt 8000kr, den skal brukes til redigering og spill. Hvis noen har en god og stabil pc til den prisen så blir jeg meget fornøyd. Kan også kjøpes via finn.no, vet at det er lite penger og sikkert mye å be om. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Ta en titt på denne =) Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 I 15" klassen er jeg helt enig med Bibow over. Vil du ha en noe lettere 14" laptop med bedre skjermkort kan du se på denne her: Link Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Hvis den skal brukes til bilderedigering så vil jeg si at skjermen betyr mye. Dell XPS 15 kan leveres med RGBLED skjerm som er fantastisk til bilderedigering. Lenke til kommentar
josteinr Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 vidarkri skrev (På 23.4.2011 den 14.12): Hvis den skal brukes til bilderedigering så vil jeg si at skjermen betyr mye. Dell XPS 15 kan leveres med RGBLED skjerm som er fantastisk til bilderedigering. Ville vært skeptisk til alle laptopskjermer om den hovedsaklig skal brukes til bilderedigering, selv om XPS'en sikkert har hakket bedre kvalitet en de forrige nevnte laptopene. Spar heller opp til en god ekstern skjerm og et bra kalibreringsystem (ColorMunki, Spyder3 Pro etc.) http://www.dustinhome.no/pd_5010207568.aspx denne er et godt budsjett-alternativ. S-PVA panel med hardwarekalibrering, 10bit LUT og 1000:1 statisk kontrast. Du skal lete lenge etter noe som tilbyr det i samme prisklasse. (protip: drit i bakgrunnsbelysningen, optimalt sett skal skjermen kalibreres et sted mellom 80-120cd/m2 uansett, ikke 300-400cd/m2) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 vidarkri skrev (På 23.4.2011 den 14.12): Hvis den skal brukes til bilderedigering så vil jeg si at skjermen betyr mye. Dell XPS 15 kan leveres med RGBLED skjerm som er fantastisk til bilderedigering. Den skal brukes til video og bilde redigering, og skal være bærbar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Endring, jeg har 10 000kr i budsjett. Noen som har en god bærbar data til meg som passer mine spesifikasjoner*? Lenke til kommentar
NiJoh Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=28142189 siden du sa finn.no tok jeg meg tiden til å surfe litt og denne pcen er ganske bra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 (endret) NiJoh skrev (På 27.4.2011 den 22.54): http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=28142189 siden du sa finn.no tok jeg meg tiden til å surfe litt og denne pcen er ganske bra. Tror jeg går for ny pc siden jeg fikk økning i budsjettet Så litt på denne : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=629064#extra og denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=629067#info Men den siste var det ganske stor pris på, er den verdt det og passer den perfekt til meg? Endret 27. april 2011 av Slettet-GlDE6z Lenke til kommentar
NiJoh Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 den er ikke verdt penga. den passer sikkert perfekt til deg, men du betaler kanskje 2000kr for designet Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Det du får med G53Sw er nesten dobbelt så kraftig skjermkort og en mye stillere pc under load. Har selv en del bærbare pcer og kan si at G serien til Asus er virkelig perfekt til gaming på bibliotek/skole der man må/bør være stille. Den andre ASUSen er også en fin deal, alt kommer ann på hvor god ytelse du vil ha i spill. Hvis du vil spare 2300kr og heller velge 1. gens i5 prosessor kan G53Jw være noe. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 kidio007 skrev (På 28.4.2011 den 0.22): Det du får med G53Sw er nesten dobbelt så kraftig skjermkort og en mye stillere pc under load. Har selv en del bærbare pcer og kan si at G serien til Asus er virkelig perfekt til gaming på bibliotek/skole der man må/bør være stille. Den andre ASUSen er også en fin deal, alt kommer ann på hvor god ytelse du vil ha i spill. Hvis du vil spare 2300kr og heller velge 1. gens i5 prosessor kan G53Jw være noe. Funker G53Sw til redigering og da? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Funker fint til redigering den, greia som man skal huske på er at når man redigerer f.eks bilder, så er det viktig at skjermen du redigerer på har riktige farger, kontrast etc, noe de aller fleste skjermer til bærbare maskiner ikke kan tilby. Derfor så er løsningen å enten gå for en maskin med RGBLED skjerm, eller bruke en god ekstern skjerm da eksterne skjermer er mye bedre enn laptopskjermer med tanke på fargegjengivelse etc. Hvis du ikke har mulighet til å ha en ekstern skjerm så er RGBLED det eneste alternativet i mine øyne. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Jeg har forsatt rundt 8000kr, men de to dataene som er nevnt til det budsjetter er enten lenge til de er på lager og den andre kommer aldri på lager. Har dere ett annet forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå