Gå til innhold

Bærbar PC til 8000kr, brukes til redigering.

Gjest Slettet-GlDE6z

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-GlDE6z

Hei

Jeg skulle egentlig kjøpe stasjonær. Men blir for mye flytting av data og det orker jeg ikke. Derfor lurte jeg på om det var noen gode bærbare pcer til rundt 8000kr, den skal brukes til redigering og spill.

Hvis noen har en god og stabil pc til den prisen så blir jeg meget fornøyd. Kan også kjøpes via finn.no, vet at det er lite penger og sikkert mye å be om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  vidarkri skrev (På 23.4.2011 den 14.12):

Hvis den skal brukes til bilderedigering så vil jeg si at skjermen betyr mye. Dell XPS 15 kan leveres med RGBLED skjerm som er fantastisk til bilderedigering.

Ville vært skeptisk til alle laptopskjermer om den hovedsaklig skal brukes til bilderedigering, selv om XPS'en sikkert har hakket bedre kvalitet en de forrige nevnte laptopene. Spar heller opp til en god ekstern skjerm og et bra kalibreringsystem (ColorMunki, Spyder3 Pro etc.)

http://www.dustinhome.no/pd_5010207568.aspx denne er et godt budsjett-alternativ. S-PVA panel med hardwarekalibrering, 10bit LUT og 1000:1 statisk kontrast. Du skal lete lenge etter noe som tilbyr det i samme prisklasse. (protip: drit i bakgrunnsbelysningen, optimalt sett skal skjermen kalibreres et sted mellom 80-120cd/m2 uansett, ikke 300-400cd/m2)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z
  vidarkri skrev (På 23.4.2011 den 14.12):

Hvis den skal brukes til bilderedigering så vil jeg si at skjermen betyr mye. Dell XPS 15 kan leveres med RGBLED skjerm som er fantastisk til bilderedigering.

Den skal brukes til video og bilde redigering, og skal være bærbar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z
  NiJoh skrev (På 27.4.2011 den 22.54):

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=28142189

siden du sa finn.no tok jeg meg tiden til å surfe litt og denne pcen er ganske bra.

Tror jeg går for ny pc siden jeg fikk økning i budsjettet :)

Så litt på denne : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=629064#extra

og denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=629067#info

Men den siste var det ganske stor pris på, er den verdt det og passer den perfekt til meg?

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Det du får med G53Sw er nesten dobbelt så kraftig skjermkort og en mye stillere pc under load. Har selv en del bærbare pcer og kan si at G serien til Asus er virkelig perfekt til gaming på bibliotek/skole der man må/bør være stille. Den andre ASUSen er også en fin deal, alt kommer ann på hvor god ytelse du vil ha i spill.

Hvis du vil spare 2300kr og heller velge 1. gens i5 prosessor kan G53Jw være noe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z
  kidio007 skrev (På 28.4.2011 den 0.22):

Det du får med G53Sw er nesten dobbelt så kraftig skjermkort og en mye stillere pc under load. Har selv en del bærbare pcer og kan si at G serien til Asus er virkelig perfekt til gaming på bibliotek/skole der man må/bør være stille. Den andre ASUSen er også en fin deal, alt kommer ann på hvor god ytelse du vil ha i spill.

Hvis du vil spare 2300kr og heller velge 1. gens i5 prosessor kan G53Jw være noe.

Funker G53Sw til redigering og da?

Lenke til kommentar

Funker fint til redigering den, greia som man skal huske på er at når man redigerer f.eks bilder, så er det viktig at skjermen du redigerer på har riktige farger, kontrast etc, noe de aller fleste skjermer til bærbare maskiner ikke kan tilby.

Derfor så er løsningen å enten gå for en maskin med RGBLED skjerm, eller bruke en god ekstern skjerm da eksterne skjermer er mye bedre enn laptopskjermer med tanke på fargegjengivelse etc.

Hvis du ikke har mulighet til å ha en ekstern skjerm så er RGBLED det eneste alternativet i mine øyne.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-GlDE6z

Jeg har forsatt rundt 8000kr, men de to dataene som er nevnt til det budsjetter er enten lenge til de er på lager og den andre kommer aldri på lager. Har dere ett annet forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...