Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fant ut i går at dama har blitt voldtatt, aner ikke hva jeg skal gjøre

Anbefalte innlegg

2: Hva mener han med "oppførselen hennes når hun drikker"? Jeg tolker det dit hen at denne oppførselen er at hun "syter og bærer" seg over denne voldtekten.

Nei, hun blir beskrevet som utagerende i fylla. Og har ingenting med syting eller bæring over voldtekten.

4. Jo han har prøvd, men hun har gitt uttrykk for at hun bare blir enda mer forbannet når emnet tas opp.

1. De gangene hun tør, eller kanskje aller helst; de gangene det kommer frem av seg selv - er når hun er full. Og alle vet at det er en kjennsgjerning at slike problemer får man ikke løst ved å prate om i fylla.

3. Ja, og det at det serveres en "hvit løgn" beviser at hun ikke ønsker å ta opp emnet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man skal stille opp for de man er glad i uansett hvor "slitsomt" det er.

Alt med måte. Personlig har jeg liten sans for at folk som har ting å slite med også ofte indirekte ødelegger livet til den de er sammen med. Spesielt hvis det er ting som gjentar seg gang på gang på gang og 'hovedpersonen' er helt uinteressert i å gjøre noe med det.

At man har blitt utsatt for noe dritt for 5-10-15-20-30 år siden er faktisk ikke noe frikort som gjør at man kan behandle andre som man vil fordi 'det er synd på en'. Det er en del mennesker med ulike traumer som nærmest automatisk trekker frem dette kortet så snart livet går dem litt i mot.

Enten får man gå og få profesjonell hjelp - i edru tilstand, eller så får man legge det bak seg. Og blir man idiot i fylla og slike ting kommer opp og plager både en selv og andre hver eneste gang så drikker man seg selvfølgelig ikke stup full. Hvis man er glad i partneren sin da - mange i slike situasjoner har som jeg skrev lenger opp null empati og tenker i bunn og grunn bare på seg selv.

Endret av satchman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man skal stille opp for de man er glad i uansett hvor "slitsomt" det er.

Alt med måte. Personlig har jeg liten sans for at folk som har ting å slite med også ofte indirekte ødelegger livet til den de er sammen med. Spesielt hvis det er ting som gjentar seg gang på gang på gang og 'hovedpersonen' er helt uinteressert i å gjøre noe med det.

At man har blitt utsatt for noe dritt for 5-10-15-20-30 år siden er faktisk ikke noe frikort som gjør at man kan behandle andre som man vil fordi 'det er synd på en'. Det er en del mennesker med ulike traumer som nærmest automatisk trekker frem dette kortet så snart livet går dem litt i mot.

Enten får man gå og få profesjonell hjelp - i edru tilstand, eller så får man legge det bak seg. Og blir man idiot i fylla og slike ting kommer opp og plager både en selv og andre hver eneste gang så drikker man seg selvfølgelig ikke stup full. Hvis man er glad i partneren sin da - mange i slike situasjoner har som jeg skrev lenger opp null empati og tenker i bunn og grunn bare på seg selv.

Veldig enig i det du sier. Men slik jeg tolker trådstarter er det ikke drikkinga som er problemet. Det er temaet som blir tatt opp når hun drikker som er problemet. Men hvis bare hun bruker voldtekten som unnskyldning for å drikke seg full, og gjøre ting som sårer trådstarter, så stiller saken seg selvsagt i et annet lys.

I bunn og grunn har vel egentlig trådstarter vært såpass sparsom med detaljene, at det er vanskelig for alle oss å komme med noen vettuge svar..

Lenke til kommentar

Vi er begge i 20-årene, hvor hun er litt eldre enn meg. Det var samme greia nå i helgen. Vi hadde det egentlig ganske ålreit, men utover kvelden så sitter vi på verandaen hos en bekjent, og nå viser det seg at hun ikke har det så ille alikevel. Hvorfor hun sa at hun hadde det vet jeg ikke, men nå var det visst sånn at hun har det jævlig bra, helt topp faktisk. Så jeg forsøkte å konfrontere henne med hva hun sa til meg for noen dager siden, at hun da hadde lyst til å drepe noen, at hun hatet gutter og at hun hadde det forferdelig vondt, men dette avfeide hun som bare piss, og at hun direkte angret på å ha sagt noen ting. Videre sa hun at det var dårlig gjort av henne å si at "vi må snakke om ting sammen", når hun åpenbart ikke orker å gjøre det selv. Jeg har foreslått, og instendig bedt henne om å få profesjonell hjelp, men jeg fikk en helvetes skjennepreken om at det kunne jeg bare drite i og håpe på, det kom aldri til å skje for hun har det "jævlig bra med meg". Hele situasjonen er helt kaotisk, og jeg aner ikke hva annet jeg kan gjøre enn å be hun om å oppsøke hjelp.

Postet av anonym: 0a4d298eb01810186137d5f551b56248

Lenke til kommentar

La det gå noen dager og prøv igjen. Hvis alt fortsatt er bare velstand kan dere jo snakke om det. Det krever nok litt overtalelse og lirking fra deg, men du kommer i mål etter hvert. Hvis dere snakker om det, og alt bare er vel, kan du velge å droppe saken, og eventuelt ta stilling til den når det blir et problem igjen. Eller så kan du bestemme deg for at jenta er klin sprø og pakke snippsekken.

Lenke til kommentar

Jeg har foreslått, og instendig bedt henne om å få profesjonell hjelp, men jeg fikk en helvetes skjennepreken om at det kunne jeg bare drite i og håpe på, det kom aldri til å skje for hun har det "jævlig bra med meg". Hele situasjonen er helt kaotisk, og jeg aner ikke hva annet jeg kan gjøre enn å be hun om å oppsøke hjelp.

Postet av anonym: 0a4d298eb01810186137d5f551b56248

Forklar henne at du ikke 'har det jævlig bra med henne' når situasjonen er slik den er. Man skal i utgangspunktet respektere hennes ønske om å la det ligge, men når det endrer hennes oppførsel til det punkt at du ikke trives i forholdet må det taes steg.

Forklar henne at hun blir nødt til å enten slutte med den utagerende drikkingen eller få profesjonell hjelp hvis hun ønsker å fortsette forholdet med deg. Det høres kanskje egoistisk ut, men det er ikke din rolle å ta ansvar for hennes mentale helse. Skal mye til for at begge trives i forholdet hvis ikke dette taes tak i.

Sett krav.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...