Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fant ut i går at dama har blitt voldtatt, aner ikke hva jeg skal gjøre

Anbefalte innlegg

Jeg finner ikke noen pen måte å si dette på, kanskje fordi hele saken ikke er så pen heller. Hun jeg er sammen med har en forferdelig utagerende oppførsel i fylla, og drikker utrolig mye. I går fikk jeg vite roten til hele oppførselen, og det var en gruppevoldtekt for et par års tid siden, noe som forklarer en hel del. Hun knakk sammen, og sa alt til meg, alt utenom navnet på de som gjorde det. "Jeg hater gutter", "hvordan er det mulig å gjøre sånn mot noen andre?" Jeg sitter her og aner ikke hva jeg skal gjøre, og er helt jævlig fortvilet. Hun vil for all del ikke snakke om det i edru tilstand, og det har kun kommet opp et par ganger når hun har vært full. Jeg har respektert hennes ønske om å la det ligge, men jeg blir forferdelig sliten av oppførselen hennes når hun drikker, og sa at hun er nødt til å skaffe seg profesjonell hjelp. Vi skal flytte sammen om noen måneders tid, men jeg begynner å få iskalde føtter rundt det hele. Jeg vurderer å snakke med moren hennes, men da setter jeg vel himmel og helvete i bevegelse?

Postet av anonym: 0a4d298eb01810186137d5f551b56248

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner frustrasjonen din veldig godt.

Jeg tror ikke løsningen er å gå bak ryggen hennes, og snakke med moren.

Kan være lurt å snakke om det i edru tilstand. Si at du vil snakke med henne om noe, og hvorfor du vil snakke om det (for å hjelpe henne). Fortell også hvordan du føler det, og at det er veldig tungt for deg.

Profesjonell hjelp kan absolutt være veien å gå, men hun trenger sikkert din hjelp for å nå så langt.

Lenke til kommentar

Til morgenen i dag var alt "normalt", og det var ikke snakk om hva hun hadde sagt dagen før. Hun skyldte på en krangel med en venninne som grunnen til at hun hadde grini i natt, og at det var grunnen til at det var mascara over hele puta. Begge to skjønte jo hva den egentlige grunnen var. Tidligere har hun vært kjent som veldig lett på tråden, noe som ikke er så rart etter en slik hendelse. Selvrespekten synker som et blylodd, og "det som skjer,skjer". Jeg føler jeg er bundet på både hender og føtter, og aner virkelig ikke hva jeg kan gjøre. Å ta praten edru gjør helt sikkert bare at hun blir mer forbanna siden det rippes opp i, og drikker enda mer. Hun sa "uansett hvor mye jeg drikker, uansett hva jeg gjør så klarer jeg ikke å glemme!".

Lenke til kommentar

Ikke oppfør deg som om hun er offer, eller noen som har "tapt noe" av seg selv...

Dersom du begynner med "er det bra med deg?" osv. føler hun bare at hun har blitt en svakere person.

Ikke behandle henne som hun har blitt svakere, eller at hun har blitt en annen person, det vil bare påvirke henne til å bli mer deprimert.

Hun har alltid vært den samme personen.

Jeg vil heller få henne til å fokusere på å få snakket ut om dette og legge inn en anmeldelse.

Det er det eneste hun kan gjøre.

Hadde jeg blitt banka opp, ranet og fått en banan opp i ræva, hadde jeg naturligvis blitt svært nedtrykt i ettertid.

Men å holde det inne hadde gjort det værre... og om folk rundt meg begynte å behandle meg som om jeg trengte særbehandling, som om jeg hadde blitt handikapet, som om jeg hadde blitt gal... ville dette også blitt værre...

Dette er vanskelig, du skal bry deg og samtidig ikke få henne til å føle seg som hun har blitt svakere.

Det er en tynn linje.

Jo raskere hun får snakket om dette med en psykiater jo bedre.

Forhåpentligvis vil hun gå fra å gråte om natten og føle seg "brukt" til å føle sinne mot disse folkene som har misbrukt henne.

Endret av fiberkanin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, hvis dama vil ha hjelp så må hun skaffe seg hjelp eller få hjelp, men så lenge hun ikke vil det er det IMNHO ikke så mye du kan gjøre. Så spør du meg, spar deg selv for mange problemer og glem hele opplegget.

Sorry for noe hardt utsagn, men av egen erfaring vet jeg at folk ikke forandrer seg uten videre.. (ergo, ikke flytt sammen).

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det riktige er å prøve og glemme det, men heller å komme seg over det. Få profesjonell hjelp. Anmelde saken ved å gå til politiet. Å prøve og drikke det bort virker bare som et steg i den gale retningen, og da lar man bare de ubeskrivelige onde drittsekkene vinne.

Bare mine tanker tho..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har du sjekket deg for kjønnssykdommer? Er en kompis av meg som hadde en kjæreste som ble voldtatt mens de var sammen, han visste ingenting en stund og hun ga han klamydia.

Drikkingen funker i hvert fall ikke, så hva med å prøve å hjelpe henne med å takle det på en annen måte? Prat med henne når hun har lyst til å ty til flaska?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, stakkars deg, du har det sikkert så mye verre en henne, forlat henne.

Nei, serriøst, det virker som en dårlig løsning.

Vil hun ikke ha hjelp vil hun ikke, du bør respektere det, men du kan jo anbefale det.

Postet av anonym: ab4f7565aef12641f7f34588babca68f

Hva faen? Tror du det er snakk om å ha det verre enn henne? Selvfølgelig aksepterer jeg dersom hun ikke vil ha hjelp, men da kommer heller ikke jeg til å orke å høre på hvor jævlig hun har det hver jævla gang hun drikker. Da går jeg heller min vei, så får hun få orden livet sitt på egenhånd. Dersom hun ikke vil ha min hjelp, så er det pent lite jeg kan gjøre med det!

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, stakkars deg, du har det sikkert så mye verre en henne, forlat henne.

Nei, serriøst, det virker som en dårlig løsning.

Vil hun ikke ha hjelp vil hun ikke, du bør respektere det, men du kan jo anbefale det.

Postet av anonym: ab4f7565aef12641f7f34588babca68f

Hva faen? Tror du det er snakk om å ha det verre enn henne? Selvfølgelig aksepterer jeg dersom hun ikke vil ha hjelp, men da kommer heller ikke jeg til å orke å høre på hvor jævlig hun har det hver jævla gang hun drikker. Da går jeg heller min vei, så får hun få orden livet sitt på egenhånd. Dersom hun ikke vil ha min hjelp, så er det pent lite jeg kan gjøre med det!

Det er åpenbart at du ikke er glad nok i henne til at du fortjener å være sammen med henne. Så å stikke av er sikkert det beste for beggge i det lange løp. Personlig synes jeg det er egoistisk og lite empatisk å gå fra henne når hun trenger deg mest. Menmen...folk er forskjellige

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det viktige er å tenke på deg selv oppe i dette.

Ikke vær sammen med et menneske som blir idiot i fylla (og selv vet det godt men hiver innpå alkohol alikevel). Det fører aldri noe bra med seg.

Hva som er grunnen for slik oppførsel er i og for seg uvesentlig; det er DEG det går utover.

Har en kameraet som var sammen med en dame med store psykiske problemer i et par år, og alle var selvfølgelig på 'hennes side' med tanke på å støtte og hjelpe og lignende. Det var ingen som tenkte på at hennes oppførsel omtrent ødela den andre parten i forholdet, det var en selvfølge at han skulle tåle all mulig dritt og stille opp til alle døgnets tider fordi det var jo hun som 'hadde det vondt'. Heldigvis kom han seg etterhvert ut av forholdet uten å bli så altfor ødelagt selv.

Enkelte mennesker i slike situasjoner har null empati for andre; de tenker bare på seg selv. Og det bør også du gjøre, for hun endrer seg neppe.

Endret av satchman
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Ingenting kommer til å forandre seg om ikke HUN bestemmer seg for det, ikke ta del i det selvdestruktive livet hennes når det skader deg selv. Det er ikke et free-pass til å behandle deg som hun vil fordi hun har en vanskelig fortid.

Lenke til kommentar

Ingenting kommer til å forandre seg om ikke HUN bestemmer seg for det, ikke ta del i det selvdestruktive livet hennes når det skader deg selv. Det er ikke et free-pass til å behandle deg som hun vil fordi hun har en vanskelig fortid.

Jeg kan ikke se at trådstarter mener han får dårlig behandling. Han sier at hun er utagerende og drikker mye, men sier ikke at dette er noe problem for ham. Han sier derimot at han ikke orker å være der for henne de gangene hun faktisk tør å snakke til ham. Og det at hun i det hele tatt sier dette til ham, viser jo at hun trenger å få det ut, og at hun allerede har strakt ut en hånd mot ham. Synes fremdeles trådstarter fremstår som egoistisk og lite empatisk. Men igjen, hvis han er en slik person, og ikke ønsker å hjelpe noen som trenger det, så er nok det beste at han stikker. Dette innser han sikkert selv når han får noen flere år på baken.. :)

Håper alt ordner seg for begge.

• Liker 1
Lenke til kommentar

@Ghazaa

Hva er det i disse sitatene fra trådstarter du ikke forstår?:

1. Hun vil for all del ikke snakke om det i edru tilstand, og det har kun kommet opp et par ganger når hun har vært full.

2. Jeg har respektert hennes ønske om å la det ligge, men jeg blir forferdelig sliten av oppførselen hennes når hun drikker, og sa at hun er nødt til å skaffe seg profesjonell hjelp.

3. Hun skyldte på en krangel med en venninne som grunnen til at hun hadde grini i natt, og at det var grunnen til at det var mascara over hele puta.

4. Å ta praten edru gjør helt sikkert bare at hun blir mer forbanna siden det rippes opp i, og drikker enda mer.

5. Jeg blir dritt sliten av det selv, har ikke tenkt på annet de siste dagene.

6. Dersom hun ikke vil ha min hjelp, så er det pent lite jeg kan gjøre med det!

Hvordan får du disse setningene til å bli at trådstarter ikke har et problem med situasjonen, og hvor ser du noe om at hun snakker med ham om dette? Og får du dette til å bli ytringer om at hun faktisk har strukket ut en hånd mot ham, da tror jeg du får vurdere å høyne medisindosen din litt.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

@Ghazaa

Hva er det i disse sitatene fra trådstarter du ikke forstår?:

1. Hun vil for all del ikke snakke om det i edru tilstand, og det har kun kommet opp et par ganger når hun har vært full.

2. Jeg har respektert hennes ønske om å la det ligge, men jeg blir forferdelig sliten av oppførselen hennes når hun drikker, og sa at hun er nødt til å skaffe seg profesjonell hjelp.

3. Hun skyldte på en krangel med en venninne som grunnen til at hun hadde grini i natt, og at det var grunnen til at det var mascara over hele puta.

4. Å ta praten edru gjør helt sikkert bare at hun blir mer forbanna siden det rippes opp i, og drikker enda mer.

5. Jeg blir dritt sliten av det selv, har ikke tenkt på annet de siste dagene.

6. Dersom hun ikke vil ha min hjelp, så er det pent lite jeg kan gjøre med det!

Hvordan får du disse setningene til å bli at trådstarter ikke har et problem med situasjonen, og hvor ser du noe om at hun snakker med ham om dette? Og får du dette til å bli ytringer om at hun faktisk har strukket ut en hånd mot ham, da tror jeg du får vurdere å høyne medisindosen din litt.

1: Som jeg sa: De gangene hun tør snakke om det. Man mister hemninger når man drikker og man tør å si mer enn man gjør i edru tilstand. Sånn er det med alle!

2: Hva mener han med "oppførselen hennes når hun drikker"? Jeg tolker det dit hen at denne oppførselen er at hun "syter og bærer" seg over denne voldtekten

3: En veldig forståeelig hvit løgn, siden hun ikke tør snakke om det i edru tilstand. (Håper ikke det er maskaraen på puten som du reagerer på)

4: "Gjør helt sikkert"..?? Fyren har altså ikke prøvd engang!

5: Ja, stakkars mann!! Hvor sliten tror du da at hun er? Man skal stille opp for de man er glad i uansett hvor "slitsomt" det er.

6: Hvordan vet han dette når de ikke har snakket skikkelig sammen? Tar man det opp under en krangel er begge i en forsvarsposisjon. Selvsagt vil hun ikke ha hjelp da. Hvis trådstarter kan sette seg rolig ned sammen med dama si, kan han kanskje finne ut at ting ikke alltid er slik de ser ut ved første øyekast.

Til TS: Av ren nysgjerrighet... hvor gamle er dere?

Endret av Ghazaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...