Gå til innhold

Mer enn 10.000 eksponeringer, bør jeg ha kameraet på "service"?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå over 10.000 eksponeringer med mitt kamera (Nikon D40) og lurer på om det bør til en "service"?

Jeg kan ikke se av de bildene jeg tar at det trenges, med tanke på støy i bildene eller teknisk kvalitet på bildene.

Fikk vel 2 gratis rens og kalibreringer med når jeg kjøpte kameraet, men er usikker... :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk vel 2 gratis rens og kalibreringer med når jeg kjøpte kameraet, men er usikker... :hmm:

Hvis du kjøpte kameraet med "check and clean" så gjeld vel det tre ganger i løpet av dei tre første åra.

Så ville absolutt benytta meg av det!

Lenke til kommentar

Hvis du kjøpte kameraet med "check and clean" så gjeld vel det tre ganger i løpet av dei tre første åra.

Så ville absolutt benytta meg av det!

Gjøre rensejobben selv er utført på 5 min, samt det bør gjøres litt hyppigere enn hvert år; både sensor, kamerahus inn -og utvendig

Lenke til kommentar

Gjøre rensejobben selv er utført på 5 min, samt det bør gjøres litt hyppigere enn hvert år; både sensor, kamerahus inn -og utvendig

Dersom man har fått med gratis "service" på kamera og dette gjelder innenfor en gitt tidsramme så er det definitivt verdt å benytte seg av det tilbudet.

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

Har en D60 som har omtrent samme antall eksponeringer, samt en D300s som har godt overt det dobbelte, og har faktisk ikke tenkt tanken engang, selv om D300s'n sikkert hadde hatt godt av en liten rens... *overser støvet som er der og later som ingenting*

Lenke til kommentar

Niks.

Ikke stress med rens og service. Mitt 5D er snart 5 år og går stødig mot 100 000.

Det har vært med over store deler av kloden; i regn; i sand; i snø; slengt rundt i sekken - du skjønner tegningen. Huset ser ikke ut, og støv har kommet på sensoren. (Slik er det også med mine andre kameraer.)

Men vet du hva, det er ikke noe å bekymre seg over. Bruk heller apparatet uten frykt for hva som kan skje, ta det med deg, få masse flotte bilder og kos deg. De færreste klarer å kjøre kamerahuset ihjel - det tåler masse.

Og bildene blir like bra selv om kamerahuset slites (selvfølgelig).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...