KriB Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Den står standard på 64 MB, er det noen måte å finne ut hva som er optimalt for mitt skjermkort? Jeg lurer på om det er noen "regler" å følge, eller må man bare prøve seg frem? Lenke til kommentar
Josæjo Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Hvilket skjermkort har du da? Lenke til kommentar
kvamzi Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Det er en "regel" for AGP Aperture Size; Ikke mer enn halvparten av mengden fysisk minne du har i PC-en. Har du 512MB RAM skal Aperture Size stå til 128 (ikke 256 pga. stabilitet vs ytelse). Men ingen regel uten unntak. Jeg har opplevd å få bedre score i 3Dmark med maks AGP Aperture Size angitt uten at det har oppstått problemer Så det vel bare å prøve seg frem, men vil ikke anbefale å sette den til mindre enn ”regelen”. Lenke til kommentar
kvamzi Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Kom over noen artikler angående emne: http://www.tweak3d.net/articles/aperture-s...ize/index.shtml http://www.cybercpu.net/howto/basic/AGP_ap...rture/index.asp Lenke til kommentar
KriB Skrevet 25. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2003 Hvilket skjermkort har du da? Jeg har et "gammelt" Gainward GeForce 3 TI200, 128 MB minne Lenke til kommentar
KriB Skrevet 25. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2003 Det er en "regel" for AGP Aperture Size; Ikke mer enn halvparten av mengden fysisk minne du har i PC-en. Har du 512MB RAM skal Aperture Size stå til 128 (ikke 256 pga. stabilitet vs ytelse). Men ingen regel uten unntak. Jeg har opplevd å få bedre score i 3Dmark med maks AGP Aperture Size angitt uten at det har oppstått problemer Så det vel bare å prøve seg frem, men vil ikke anbefale å sette den til mindre enn ”regelen”. Så med 1.2 GB Minne i maskinen, så bør jeg gå for 600 i Aperture size? Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Det er en "regel" for AGP Aperture Size; Ikke mer enn halvparten av mengden fysisk minne du har i PC-en. Har du 512MB RAM skal Aperture Size stå til 128 (ikke 256 pga. stabilitet vs ytelse). Men ingen regel uten unntak. Jeg har opplevd å få bedre score i 3Dmark med maks AGP Aperture Size angitt uten at det har oppstått problemer Så det vel bare å prøve seg frem, men vil ikke anbefale å sette den til mindre enn ”regelen”. Så med 1.2 GB Minne i maskinen, så bør jeg gå for 600 i Aperture size? Ja, jeg har 512, det er forøvrig høgeste innst. (A7N8X DX) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå