Gå til innhold

PC-krav - Studio8 - Rendering

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg sliter med Studio 8 og rendering. Når jeg skal lage et ferdig produkt etter å ha redigert filmer, så går det sirup/tregt. Jeg har aldri ventet til den er blitt ferdig, da det ville tatt mange timer kanskje dag(er). Jeg kan forsåvidt la pc'en jobbe en god stund for å bli ferdig, men når den ferdige filmen blir dårlig/hakkete så er det ingen vits i å la den jobbe.

Det jeg ønsker er å lage en DVD-film som ferdig produkt. Jeg har redigert 1 time ned til 20 min. med tekst og lyd (MP3). Capture og redigering går greit. Ut fra hva jeg har lest om pc krav så skulle jeg ha en pc som burde klare renderingen.

CPU - 900Mhz AMD Athlon (ikke overklokket)

Hovedkort - ABIT KT7E (tror det er 200Mhz bus hastighet)

Minne - 512 MB SDRAM PC133 (256 + 2x128)

CD-spillere - CDROM og CD-brenner

Disk1 - 40 GB systemdisk (WIN2000 og Studio8)

Disk2 - 60GB ekstradisk (her ligger det som er captured). Diskene er iallefall Ultra DMA 66 devices.

Skjermkort - Sapphire Radeon 9200 Atlantis 128MB

Noen programmer går mens jeg jobber med Studio8 (Norman, Zonealarm ++), men har forsøkt å lukke dem også. Uten at det virker bedre.

Er det noen som kan gi meg tips til hva jeg kan/bør/må gjøre/sjekke?

Geir

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Studio 8 bruker lang tid på å konvertere til DVD. Eneste du kan gjøre er å la den jobbe med det. Du skriver at du "kan forsåvidt la pc'en jobbe en god stund for å bli ferdig, men når den ferdige filmen blir dårlig/hakkete så er det ingen vits i å la den jobbe - vil det si at du har testet dette og får et dårlig resultat?

Ser også du har en 900MHz CPU - kan lønne seg å oppgradere denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...