Ron Burgundy Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Min bestemor har fått seg trådløs skriver som skal tilkobles nettet gjennom wifi. Hun har én datamaskin i huset som ble tilkoblet nettet trådløst av telenor. Men hun har ikke passord til nettet, ei heller passord/brukernavn til routeren. Finnes det noen enkel løsning på dette? Mulig å oppdrive passordet på noen måte? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Brukernavn og passord til ruter skal hun da ha fått på et ark av Telenor, slik at dere kan logge på med kabel og finne ut hva nøkkelen er. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Har dere noen gang endret brukernavn og passord til ruteren ? Ofte er det brukernavn:admin Passord: [blank] Test det Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Ring telenor, passordet på routeren er irrelevant da du kan bruke "dhcp" istedet for PPPOE på Telenor sine modem. Angående passord og brukernavn på modemet, prøv "admin admin" "admin <blank passord" etc. Hvis hun har mail fra Online.no så kan brukernavnet være "[email protected]" og passordet det samme som brukes på online.no-tjenesten. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Brukernavn og passord til ruter skal hun da ha fått på et ark av Telenor, slik at dere kan logge på med kabel og finne ut hva nøkkelen er. Jeg fikk aldri ark med brukernavn og passord til ruteren av telenor. Men måtte lete på nettet etter det. Da fant jeg ut admin [blank] og det var riktig. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Jeg fikk aldri ark med brukernavn og passord til ruteren av telenor. Men måtte lete på nettet etter det. Da fant jeg ut admin [blank] og det var riktig. Gitt at de har satt eget brukernavn og/eller passord selvsagt (noe jeg trodde de gjorde ). Det er kanskje utgått praksis nå. Første steg ellers er som du sier å finne standard brukernavn/passord for rutertypen på nettet. http://portforward.com/default_username_password/ Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Evt kriseløsning er å trykke inn den lille resetknappen på routern sånn at alt blir resatt til fabrikkinnstillinger ? Lenke til kommentar
Ron Burgundy Skrevet 22. april 2011 Forfatter Del Skrevet 22. april 2011 Takker for mange raske svar! Hun har hatt internett i en årrekke, og har tre gamle bokser der oppe. Et modem, en slags rutergreie som må stå på kontoret, samt en linksys(?) trådløs ruter som er tilkoblet _relativt_ nylig. Men skal prøve med type admin, blank osv neste gang jeg stikker til hun. Mulig å ringe telenor over påske er en løsning også, tenkte ikke på det i det hele tatt, det enkle kan ofte være det beste... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Er det routeren som er trådløs så er det brukernavn/passord på denne du må finne. Evt resette routeren til fabrikkinnstilling å definere nye. Endrer du trådløst passord så må også alle andre enheter som er koblet til trådløst også få tilsvarende endring. Lenke til kommentar
reiras Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Min bestemor har fått seg trådløs skriver som skal tilkobles nettet gjennom wifi. Hun har én datamaskin i huset som ble tilkoblet nettet trådløst av telenor. Men hun har ikke passord til nettet, ei heller passord/brukernavn til routeren. Finnes det noen enkel løsning på dette? Mulig å oppdrive passordet på noen måte? I de senere å har brukernavn og passord for det trådløse nettet stått på merkelappen under ruteren. Det andre brukernavn og passord for innlogging på Telenors nett skal stå på det arket (brevet) hun fikk fra Telenor da hun oppretet abonementet. Kundesevice kan sikkert hjelpe, tlf. 05000 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå