Gå til innhold

Hvilken Asus P8P67?

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt med for å kjøpe p8p67 om en månes tid sammen med i5 2500k. Men som mange sikkert vet finnes det mange forskjellige versjoner av hovedkortet: Pro, deluxe osv. http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=p8p6

Prisklassen er og forskjellig fra 790,- til 1649.- kr. Jeg har ikke tenkt å overclocke hovedkortet eller noe lignende, men spørsmålet er om det er stor forskjell på dem?

Og hvilken er best?

Og det finnes også asus P8H67 er det bedre igjen en P8P67?

Endret av Slash3R
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er i prinsippet ingen ytelsesforskjell mellom det billigste og dyreste av samme brikkesett - iallefall om du ikke skal overklokke. Den viktigste forskjellen er om du ønsker muligheten for å kjøre SLI, der går grensen ved PRO.

P67 brikkesettet er beregnet på overklokking, men mangler muligheten til å benytte CPU'ens innebygde GPU.

H67 brikkesettet har begrenset mulighet for overklokking, men kan benytte CPU'ens innebygde GPU. Sjekk for sikkerhets skyld at HK'et har nødvendige utganger (DVI og/eller HDMI).

Lenke til kommentar

Jeg ville helt klart gått for P67 og ikke H67

Har selv gått til innkjøp av EVO kortet. Dette har da 3 PCI-E porter som var egentlig hovedgrunnen. Sabertooth kortet ser veldig bra ut, men er det kortet med høyest retur i prosent etter hvor mange dem har solgt. Hadde gått for PRO om du kun vil ha et kort med 2PCI-E porter, EVO om du vil ha 3stk eller gå hele veien til Deluxe som er mer overklokkingsvennlig etter det jeg har hørt

Velg etter budsjettet ditt

Lenke til kommentar

Med mindre du ønsker å ha mulighet for SLI tror jeg du kommer langt med et standard P8P67. Pro og Deluxe-utgavene har dessuten en del problemer med at maskinen plutselig fryser. Mitt P8P67-Deluxe er ikke noe unntak med ca én frys pr. uke. Det ser ut som standard P8P67 ikke er berørt av dette problemet.

Problemet gjelder forhåpentligvis ikke samtlige kort og du kommer uansett ikke å kjøpe katta i sekken hvis du velger et Pro eller Deluxe. Kortet mitt er ihvertfall helt genialt på tross av denne lille haken :) Jeg mener også å ha lest at overklokkingspotensialet er noenlunde likt på alle kortene i denne serien.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte P8P67 og 2500K samt 8GB ram og er storfornøyd. Med mitt GTX570 fikk jeg en vanvittig grafikk og ellers stabil og lynrask maskin.Har ikke hatt en eneste blåskjerm eller andre plager.Kjører på biosen kortet ble levert med.Til å begynne med satt jeg rambrikkene feil også..til og med da funka det.(brikkene skal stå i spor 2-4 med 2 brikker hvilket faktisk er en fordel hvis man har stor cpu kjøler).Stock kjøleren til Intel er derimot søppel som går opp i 68gr når jeg gamer så den byttes snart men alt kjører fint.Kjøper du kortet så husk at de 2 øverste s.ata kontaktene(Marvell) ikke kan bootes fra,de er til lagerdisker kun.

Anbefaler dette kortet på det varmeste. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...