Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hva heter denne pcen, og hvordan åpne den?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en pc fra 2006, som jeg ikke klarer å finne produktnavnet på. Hadde trengt det, slik at jeg kan søke på en bruksanvisning på hvordan jeg skal åpne den (tørke støv). Kabinettet sitter vevd inni hverandre, så det har vist seg å være litt vanskeligere enn jeg trodde. Info om pcen kan du finne her, pcen til høyre fra datakjeden:

http://m.dinside.no/php/art.php?id=287676

Finner bare ut at den heter AMD64 3500+, kan det være hele produktnavnet? Og noen som kan fortelle meg lirker opp kabinettet :p?

Takk på forhånd!

d8-)

Endret av flixern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse maskinene er spesialbygg av standardkomponenter ifra de tre nett-butikkene nevnt i artikkelen. Ergo så har de ikke noen spesielt modell navn eller noen tilsvarende bruksanvisning.

Men siden dette er standard kabinett så burde de være ganske lett å åpne, som regel må du skru opp et par skruer på baksiden og da skal hele den venstre sideplaten kunne fjernes.

Lenke til kommentar

Tviler på at du finner stort mer info i forhold til hvordan du åpner denne, men det er i det store og det hele veldig enkelt:

Tilnærmet alle sånne tårn åpnes på en av to måter. Enten så er det et håndtak/beslag på sidepanelet som åpner det. Eller så er det noen skruer på baksiden, som er festet på overlappingen mellom sidepanel og chassis. Skrur du av disse skruene så er det som regel en liten hake eller noe som gjør at du må skli panelet litt i en eller annen retning før det løsner......det er som regel logisk nå man bare titter litt på festene.

Når du endelig har fått åpnet maskinen så er det bare å blåse og tørke, men vær så snill;

- skru av pc og koble fra strøm osv

- Ikke bruk vann/fuktighet - bruk trykkluft eller støvsuger(fortrinnsvis da med plasttut. Støvsuger er ikke ideelt da det fort kan etablere seg statisk elektrissitet i forbindelse med støvsugeren).

- for å unngå statisk elekrisitet -ta på kabinett-chassis før du surrer rundt inni der - og det er jo fornuftig å ikke svinse rundt på ullsokker akkurat når man jobber inni maskinen. Det handler om å redusere risikoen for at du får en utladning av statsik elektrisitet i komponentene.

* burde visst at noen hadde forklart dette kjappere enn meg :) too slow

Endret av Brede_Skapstroppen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...