Straydog Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Hei. Jeg må ha bilen min til PKK innen august og vurderer å gjøre det allerede nå. Hva skjer om bilen ikke blir godkjent? Vil jeg måtte utbedre feilen umiddelbart (innen et par uker), eller er fristen satt til august? Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Feilene må være utbedret innen oktober. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Nei og nei. Har du bilen din på eu kontroll nå så har du 1 mnd på deg til å utbedre feilene som blir funnet. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Tull! Man har 2 mnd på seg og få den godkjent på, etter den mnd man egentlig skulle ha hatt kontroll. August, pluss 2 mnd = Oktober. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 2 mnd etter siste siffer i skiltet, er vel ikke strengt tatt fristen, men når bilen blir begjært avskiltet hvis ikke godkjenning foreligger. Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 22. april 2011 Forfatter Del Skrevet 22. april 2011 Hva ble konklusjonen her? Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 2 mnd etter siste siffer i skiltet, er vel ikke strengt tatt fristen, men når bilen blir begjært avskiltet hvis ikke godkjenning foreligger. Ja det er jo det jeg sier, bare ikke på en så fancy måte. TS, du har til Oktober på og få bilen godkjent før den blir avskiltet. Det spiller ingen rolle når du har den kontrollen. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Det forutsetter selvfølgelig inegn alvorlige type 3 feil. Da kan kjøeforbud ustedes umiddelbart. 1 Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 22. april 2011 Forfatter Del Skrevet 22. april 2011 Det forutsetter selvfølgelig inegn alvorlige type 3 feil. Da kan kjøeforbud ustedes umiddelbart. Tror bilen min slipper ut litt for mye avgasser ift det som er normalt (har en feil med en innsugsventil). Er dette å betrakte som en 3er dersom det viser seg å avgi for mye avgass? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Tror det er en toer. Det må være i orden før du får den godkjent. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Om den ikkje blir godkjent = Gi faen kjør til dem klipper skilta også lever bilen på skrapen. Har gjort det her med 4 biler, eine bilen hadde eg i nesten 1.5 år før biltilsynet merket noe som helst. og da fordi eg sendte bilen på skrapen Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 25. april 2011 Forfatter Del Skrevet 25. april 2011 Prøver å være på den andre siden av lovverket.... 1 Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Det er ikke ulovlig å kjøre bil som er begjært avskiltet. Men det er veldig upraktisk hvis man blir stoppet på den andre siden av landet med full bil. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Det er derimot veldig ulovlig å kjøre med en bil uten skilter, noe som skjer om du blir stoppa som du sier.. Jeg ser heller ikke forskjell på "saken" med en bil uten skilter og en bil med begjæring på, bortsett fra at du kjører rundt med skilt SV egentlig skal passe på for deg. Smelle med en bil med begjæring er visst heller ikke særlig smart har jeg hørt 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå