Leifheit Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Jeg har nettopp punga ut med 11.000 kr på ny maskin, men veldig fine deler(sier kameraten minsom plukket de ut). Kameraten min satte den sammen for meg, og den fungerte kjempefint. Plutselig en morgen så gikk det ikke å starte maskinen. Jeg har åpnet å sjekket at alle kabler er som de skal, og den lille grønne lampen på hovedkortet lyser, men ellers er det ingen reaksjon i det hele tatt. Noen som har noen ide? Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 (endret) Virket veldig merkelig at ingenting skal starte opp når hovedkortet får strøm. Er du sikker på at "påknappen" på kabinettet er koblet til hovedkortet og sitter som den skal? Eventuelt har du en påknapp på hovedkortet du kan prøve å bruke? Endret 22. april 2011 av Ekinorak Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Du kan eventuelt kortslutte de to pinnene startknappen skal kobles inn på, for å se om dette hjelper. Gjøres på eget ansvar selvfølgelig Lenke til kommentar
Leifheit Skrevet 22. april 2011 Forfatter Del Skrevet 22. april 2011 (endret) Så vidt jeg (og et par andre som faktisk kan data) så står alle kablene riktig, inkludert de som går fra på-knappen til hovedkortet. Som sagt så har pcen fungert fint i 4-5 dager før dette skjedde. Hvis det er noen risk i å kortslutte de kablene som er kobla til på-knappen, så tør nok ikke jeg å ta den. kjøpte alle delene for mindre enn en uke siden :/ vet ikke om det er noen på-knapp på hovedkortet, men det sies ikke noe om det i manualen. Endret 22. april 2011 av Leifheit Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 (endret) Hvis du er 100% sikker på at alle kablene er koblet riktig, så virker det som om det er noe som har røket. Jeg ville kanskje begynnt med å prøve å jumpstarte psuen. Selv om den tydeligvis går litt strøm igjennom den når den er avslått, så er det en mulighet at den ikke fungerer som den skal. Endret 22. april 2011 av Ekinorak Lenke til kommentar
Leifheit Skrevet 22. april 2011 Forfatter Del Skrevet 22. april 2011 Akkurat hva vil det si? :/ Snakker vi om å resette CMOS? For det har jeg prøvd alt. Finner ikke noe annet om "Jump" i Manualen. Det er forresten et P8 H67 Asus Hovedkort vi snakker om. Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Om du kortslutter de to pinnene som på knappen er koblet på skjer det ikke noe annet, enn om du hadde trykket på bryteren. Du kan gjøre det for å påvise brudd i ledningen. Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 (endret) Nei en jumpstarter strømforsyningen, har ingenting med hovedkortet å gjøre. En demonterer strømforsyningen og plugger den i for seg selv, deretter jumpstarter den for å se at den starter opp. Men jeg ville først testet kabelen som går fra startknappen for brudd slik som Byxxi sier. Da tar du bare ut kabelen fra knappen og bruker f.eks et skrujern til å koble punktene sammen et lite sekund. Endret 22. april 2011 av Ekinorak Lenke til kommentar
Leifheit Skrevet 23. april 2011 Forfatter Del Skrevet 23. april 2011 Ikke noe galt med kabelen, har prøvd å "tjuvstarte" ved å koble de to små pinnene på hovedkortet som leder til på-knappen. Da er vel kanskje ikke så mye annet a gjøre enn å bruke angreretten min og kjøpe en ny en? Lenke til kommentar
Pusur Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Har vært borti et veldig lignende problem som dette er en ny pc funka fint i noen dager og så slutta og fungere. Den nektet helt å starte selv om den grønne lampa på hovedkortet lyste. Det viste seg å være strømforsyninga som var gåen. Har lest om flere Corsair strømforsyninger dette har skjedd med. Vil anbefale deg å prøve rådet til Ekinorak om å "jumpstarte" strømforsyninga. Bare husk å fjern alle strømkabler fra det de er koblet inn i, med unntaket av 1, den kan være enten i en harddisk eller dvd-rom. Dette er fordi mange strømforsyninger trenger en belastning for å starte. Det står mer om dette i linken Ekinorak posta tidligere. Lenke til kommentar
Leifheit Skrevet 25. april 2011 Forfatter Del Skrevet 25. april 2011 Har prøvd å jumpstarte strømforsyningen, og nada reaksjon.. Da er det den som er pronlemet. Takk for all hjelpen! Nå skal jeg angre på at jeg kjøpte den(går fortere enn å sende den inn og få en ny en ). Men det jeg ikke skjønner er hvordan den bare gir seg etter noen få dager? Jeg vil jo ikke at det skal skje en gang til, så hvordan unngår jeg det med neste strømforsyner? Og hvorfor lyser fortsatt den grønne lampa på hovedkortet? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Nå skal jeg angre på at jeg kjøpte den(går fortere enn å sende den inn og få en ny en ). Dette er ikke riktig fremgangsmåte og kan bli avvist som vareretur på angrefrist (ødelagt vare). I tillegg må du betal returporto. Riktig måte er retur på garanti/reklamasjon som DOA (dead on arrival). Du slipper returporto og nytt power sendes deg raskt. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 (endret) Det tar nok ikke lengre tid å få reklamert på den enn å angre på den. Og hvis du kun angrer på den, så blir den solgt igjen som demo-vare, og det er jo jævelig hyggelig av deg å la noen andre få problemet. Samt hvis de tester den når de får den tilbake, så vil du kanskje få problemer selv. Reklamer på den, og snakk med dem for å få byttet til en annen modell. Er det en av de større nettbutikkene, så ta en telefon, ikke noe farlig det, da går ting litt kjappere. Det kan hende se sender deg en ny med en gang, og det dermed tar kortere tid, siden du ikke må sende inn først. (Du må nok uansett sende den inn). Endret 25. april 2011 av AndersT2 Lenke til kommentar
Leifheit Skrevet 25. april 2011 Forfatter Del Skrevet 25. april 2011 Oida! Et par ting jeg burde ha sjekket før jeg la planer. Ante ikke at den ville bli solgt igjen hvis jeg gjorde det sånn :/ Fint at dere sa ifra! Det var en fyr på El-kjøp som fåreslo det faktisk. Rart at han ville be meg gjøre noe sånt da :/ Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 (endret) Det er jo bare å klippe på Demovarer taben hos Komplett så ser man hva som skjer med varer de får inn igjen: http://www.komplett.no/k/kc.aspx?bn=10066 Det er ganske mye varer for å si det slik. Noe nettbutikkene garantert taper penger på, men noe de må gjøre etter loven. Så når varen ryker på ordentlig, så får de igjen fra produsenten, og nok ikke taper like mye (ikke det at jeg vet noe om dette sånn egentlig ) Mange hos Elkjøp og co gir jo rett og slett faen dessverre. Noe som gir mange av de seriøse som jobber der også ett dårlig rykte. Endret 25. april 2011 av AndersT2 Lenke til kommentar
Leifheit Skrevet 27. april 2011 Forfatter Del Skrevet 27. april 2011 Har snakket med komplett, og de sjekker faktisk varer som kommer inn med angrerett, og de selger ikke varer som ikke fungerer Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Men uansett så er det smådumt å bruke angrerettt på ett produkt som er defekt. Det er ikke derfor den er der. Bedre å være ærlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå