Gå til innhold

Kjøpt ny Iphone 4


Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har aldri brukt Iphone før, så er ingen erfaring med det. Har tenkt å kjøpe på finn.

Selger sier at " selges 1 Iphone 4 som er ny , uåpnet esker, den er ikke låst noen operatør).

men har ikke noe kvittering eller papir som viser den hvor han har kjopt.

 

Man kan åpne , trykk på power knapp, hva skal komme på skjermen hvis den er u låst.

Hva bettyr unlock?

Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan i dag enkelt fjerne operatørlåsen på iPhone 4, så det skulle ikke forundre meg om den er unlocka...

 

 

MEN, dersom du kjøper tjuvgods kan du bli tatt for heleri...

Og dersom du ikke har mulighet til å møte denne selgeren i person på et offentlig sted som i et bibilotek eller på et torg i mindten av byen, hvor du kan teste ut telefonen med eget sim-kort og betale med cash...

Da hadde jeg ikke kjøpt for å si det sånn.

Endret av fiberkanin
Lenke til kommentar

Her er det lett å gå i fella. For det første, det er langt ifra enkelt å låse opp en operatørlåst iPhone. Unntaket er dersom den er kjøpt ny i Norge hos Netcom eller Telenor, da får du den låst opp kostnadsfritt. Om den er importert finnes det pr. idag ingen sim-unlock for den siste FW. Her kan du med andre ord skaffe deg en veldig dyr iPod. Garanti og reklamasjon kan du bare glemme dersom den er kjøpt i utlandet, med mindre du leverer den inn på verksted i det landet den er kjøpt (husk kjøpskvittering).

 

Vær også obs på at det tar noen dager før stjålne telefoner blir svartelistet i sperreregisteret, så at telefonen virker når du kjøper den er ingen garanti for at den vil fortsette å gjøre det om den er meldt stjålet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...