Gå til innhold

Tips til fototurer (2-5 dager)


Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Tenker å lage en liste over steder jeg og pappa skal gå på fototur iløpet av sommeren. Tenker da hovedsaklig fjellvandring, men alle innspill mottas!

 

* Flott natur, variert

* Ikke BARE gråstein så langt øye kan se

* Sør for trondeim. Sogn og fjordane o.l går fint

 

 

Innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fjell: Gutulia, Femundsmarka, Gausdal Vestfjell

 

Skog: Losbymarka har et flott naturvernområde rundt Søndre Krokvann - flott tereng hele veien inn, lett tilgjengelig og veldig lite folk. Rikt dyre og fugleliv inklusive gaupe og ørn, godt fiske. Masse flotte fotomuligheter.

Lenke til kommentar

Innerdalen med Innerdalstårnet. Ta med tau.

Vakkert! (Selv om Vestre Gjelkant er enda flottere og mye vanskeligere, derfra får man se alle toppene mens man er i en ekstremt luftig vegg som ser kjedelig ut fra overalt ellers) Men jeg ville ikke anbefale tårnet uten sammen med en guide, hvis man ikke klatrer fra før.

 

Men det er flere flotte luftige fotturer i Trollheimen, noen av dem ender i Innerdalen. Kan anbefales :yes:

 

Romsdalshorn er en flott topp som er noe enklere å komme opp (fra baksiden) enn Innerdalstårnet, og med virkelig spektakulær utsikt.

Endret av kaian
Lenke til kommentar

Innerdalen med Innerdalstårnet. Ta med tau.

Vakkert! (Selv om Vestre Gjelkant er enda flottere og mye vanskeligere, derfra får man se alle toppene mens man er i en ekstremt luftig vegg som ser kjedelig ut fra overalt ellers) Men jeg ville ikke anbefale tårnet uten sammen med en guide, hvis man ikke klatrer fra før.

 

Men det er flere flotte luftige fotturer i Trollheimen, noen av dem ender i Innerdalen. Kan anbefales :yes:

 

Romsdalshorn er en flott topp som er noe enklere å komme opp (fra baksiden) enn Innerdalstårnet, og med virkelig spektakulær utsikt.

 

Innerdalen med innerdalstårnet er noe av det vakreste og råeste jeg har vært med på. Første gang jeg var der først på 90-tallet ble det ingen topptur, fordi det hadde falt snø på natta, og ingen av oss rett og slett turte å klatre under de rådende forholdene, selv om det var ett strålende vær ellers.

 

Den andre turen var været helt perfekt med strålende sol og vindstille, så da ble det topptur, selv uten guide. (en i følget var rimelig erfaren dog, og har vel loggført ca 10-15 turer på toppen av tårnet, dog da den "lette" veien, fra baksiden som jeg kaller det. Det finnes flere "ruter" opp på tårnet, rangert fra forholdsvis lette for de uten særlig klatreerfaring, opp til de mest vanskelige som innebærer stort sett bare fjellklatring.

 

Selve toppen er meget luftig, og ikke noe for de med høydeskrekk, men som kaian skriver så er hele området meget pent og godt egnet for fototurer.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sirdal til Kjerag. Kjerag, 400 meter høyere enn Preikestolen. Kjerag bolten. Nesatind. Masse basehoppere. Lysebotn, og Øygardstøl. Og ferje ut fjorden. Nissen i lysefjorden. Fantehålet. Verdens legste trapp, 4444 trappetrinn. Lysekraft. Masse flott å se. Vel verdt en tur. Mye å ta bilde av.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...