Kakeshoma Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 (endret) Hvorfor har man aldri slått kraftig ned på plagiat av musikk? Veldig mange av de "store" "nye" de siste 0-15 årene har blitt store nettopp pga kopiering av sanger... For å unngå plagiatloven (om jeg husker rett) må du bare endre den 8. takten, så pån igjen med 7 kopierte takter. Lager man en cover eller tribute er det kanskje greiere, men når man tar sanger og lager dem på nytt og tar æren... Er det greit? Endret 22. april 2011 av Kakeshoma Lenke til kommentar
Ghazaa Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 ???????????? Nå tror jeg du skal høre gjennom de to sangene igjen.. Hvor i all verden er dette plagiat??? Den eneste fellesnevneren for disse sangene er at vokalisten er mørkhudet. Lenke til kommentar
satchman Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 (endret) Er utallige eksempler på frekk kopiering, ett eksempel jeg har valgt siden Eurovision nærmer seg... Hvis du synes dette var likt så skjønner jeg godt at du mener det er mye plagiat der ute. For det var jo faktisk ikke likt i det hele tatt. Dette derimot: Endret 22. april 2011 av satchman Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Jeg tror misforståelsen til TS rett og slett stammer fra at vedkommende ikke skjønner språket og at sangene derfor høres like ut. Det er på ingen måte, så vidt jeg kan forstå, noe musikalsk som er plagiert her ... Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 22. april 2011 Forfatter Del Skrevet 22. april 2011 (endret) edit. sorry, en venn av meg som startet tråden mens jeg var logget på. Har endret førsteposten, tråden vil stenges. Endret 22. april 2011 av Kakeshoma Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Stenges etter trådstarters ønske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg