Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bunnplugg på en suzuki RMX 50cc


-=CH=-

Anbefalte innlegg

har en Suzuki RMX i kikkerten, men det er ett problem, den lekker olje fra bunnpluggen (sier selger) derfor lurer jeg på om bunnpluggen er satt rett i godsett på motoren, eller om det er ett mellomstykket som ligger mellom godset slik at du slipper og gjenge opp motoren for å få en ny bunnplugg :)

 

takk for alle gode svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

beklager, la meg prøve igjen :)

 

Bunnpluggen lekker pga sprekk rett rundt bunnpluggen, jeg vet at på biler (vertfall noen) er det en mellomlegg (en slags større bunnplugg) som er skrudd inn i godset på bunnpanna, slik at hvis du skulle være uheldig når du skrifter olje og ødelegge gjenger i mellomstykket at det slipper og være ødelagte gjenger direkte i bunnpanna, slik at en person slipper og måtte gjenge opp bunnpanna si hvis eller når han skulle være uheldig

 

bilde viser vanlig bil og lurer på om dere forstår bilde til og si om det er likt på en moped (rmx)

Lenke til kommentar

Det er ikke slik på rmx.

 

Det er gjenget rett inn i motorblokkene, og bunnpluggen skrues rett på. Det er ikke noe mellomstykke.

 

Hvorfor det lekker kan være flere ting, kobberskive kan mangle, den kan være strammet for dårlig, eller gjengene kan være ødelagte. Løsningen er å borre opp og gjenge på nytt. Det er M12-gjenger originalt,og det er nok gods til å gjenge opp til m14, men jeg anbefaler fingjenger da de er tettere og mer solid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...