MegaJump Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Okei, jeg vet ikke helt om dette er riktig sted å poste dette innlegget, men syntes det passa greit, så går for det. Jeg lurer egentlig på om facebookprofilen min er hacka, og hvordan jeg i såfall kan få ordnet det? For ikke så lenge siden ble mange av vennene mine slettet, og ingen av dem hadde sletta meg. Så byttet jeg passord for 7 gang dette halvåret, og merket ikke noe videre til det. Så idag oppdaget jeg at halvparten av pokene mine var borte. Jeg er ganske lat sånn sett, og har vel hatt de der i flere måneder uten å gjøre noe med dem. Derfor lurer jeg også på, siden det var de eldste pokene som ble borte, om det er sånn at de fjernes etter en viss tid? Forleden skulle jeg også nemlig logge inn på face med brorsanns pc, og da kom det opp at facebook hadde deaktivert profilen fordi jeg logget inn fra et helt nytt sted, og jeg måtte aktivere den og svare på en hel haug sikkerhetsspørsmål. Ikke det at det er så merkelig, men da burde det vel ikke være mulig for noen andre å være på brukeren min? Kan de bruke den selv om jeg har bytta passord hvis de lar den bli stående oppe? Hele dette har freaka meg ganske mye ut, har nemlig, som mange andre en del mail osv. som jeg ikke har så veldig lyst til å dele med noen. Hadde satt kjempepris på svar! Lenke til kommentar
Herekel Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Hei! Det at man av og til må igjennom en "sikkerhetskontroll" når man logger på nye PC`er er helt vanlig, og har ikke noe med hacking å gjøre. Der kan du puste lettet ut Når det kommer til at pokene forsvinner har jeg ikke den fulle og hele sannheten, men jeg vil tro at dette ikke er nok tegn til at man kan si kontoen er hacket. Jeg vil tippe som deg at disse har forsvunnet av seg selv fordi du ikke har gjort noe med dem, eller at du en sen nattestime har trykket på dem og ikke husker det nå Jeg syntes dette ikke på noen måte vitner om hacking, og tror du kan ta det helt med ro. Din hyppige passordbytting burde også legge et solid grunnlag for at kontoen er vanskelig å hacke. Husk forøvrig store og små bokstaver, gjerne blandet med tall, når du skal lage et passord. Da blir passordet sikrest. Pass forøvrig på at du ikke sender for mye meldinger (private meldinger) på Face, mange har blitt slettet etter dette. Du får som regel en advarsel først, men når da kontoen blir fjernet er det umulig å få den opp igjen. Mvh, Herekel 1 Lenke til kommentar
MegaJump Skrevet 22. april 2011 Forfatter Del Skrevet 22. april 2011 Hei! Det at man av og til må igjennom en "sikkerhetskontroll" når man logger på nye PC`er er helt vanlig, og har ikke noe med hacking å gjøre. Der kan du puste lettet ut Når det kommer til at pokene forsvinner har jeg ikke den fulle og hele sannheten, men jeg vil tro at dette ikke er nok tegn til at man kan si kontoen er hacket. Jeg vil tippe som deg at disse har forsvunnet av seg selv fordi du ikke har gjort noe med dem, eller at du en sen nattestime har trykket på dem og ikke husker det nå Jeg syntes dette ikke på noen måte vitner om hacking, og tror du kan ta det helt med ro. Din hyppige passordbytting burde også legge et solid grunnlag for at kontoen er vanskelig å hacke. Husk forøvrig store og små bokstaver, gjerne blandet med tall, når du skal lage et passord. Da blir passordet sikrest. Pass forøvrig på at du ikke sender for mye meldinger (private meldinger) på Face, mange har blitt slettet etter dette. Du får som regel en advarsel først, men når da kontoen blir fjernet er det umulig å få den opp igjen. Mvh, Herekel Tusen takk for svar! Jeg ble litt beroliget nå, merker jeg. Dessverre forklarer jo ikke det helt hvordan fire av vennene mine ble slettet? Men det kan vel kanskje ha vært noe tull med deres facebook. Men sletter Facebook folk som sender private meldinger? De har jo satt sammen chat og meldinger, så det er jo litt rart. Hvorfor gjør de det? Lenke til kommentar
felicity Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Du er ikke alene om de problemene der. Svaret ligger sannsynligvis i at Facebook har hatt noen vanskeligheter etter alle endringene som har vært gjennomført der i det siste. Både jeg selv og flere kjente opplevde i en periode at personer i vennelista ble slettet, men det er nok heller systemfeil enn hacking eller virus, vil jeg anta. At poke'ene forsvinner, betyr at de har stått urørt for lenge. Det er nok meningen å enten poke tilbake eller krysse dem ut etter hvert... Virus på Facebook er forøvrig enkelt nok å få, hvis du for uheldigvis trykker på feil link eller åpner feil applikasjon, så dette er noe å passe på. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå