Gå til innhold

Macbook - Macbook Pro

Anbefalte innlegg

Har sett en del på Macbook i det siste, har blant annet vært på Eplehuset og lest meg gjennom noen artikler om diverse "Mac'er". Det jeg egentlig lurer på er om man bør satse på en Pro-utgave eller en normal en? Altså, 1,500kr for Thunderbolt, doblet minne (RAM), litt slappere prosessor, men bedre grafikk mål vel lønne seg? Altså, å kjøpe Macbook Pro lønner seg framfor "vanlig"?

Om eventuelt ikke, kan noen efarne hjelpe meg litt? :)

Endret av dreaMz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er hva du skal bruke den til.

Jeg har en macbook pro i7 selv, og bruker den for det meste til nettlesning og video redigering.

Ikke kjøp fra eplehuset, de suger på service.

Kjøp fra apple.no eller studenttorget om du er student, da får du 8-10% rabatt.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er hva du skal bruke den til.

Jeg har en macbook pro i7 selv, og bruker den for det meste til nettlesning og video redigering.

Ikke kjøp fra eplehuset, de suger på service.

Kjøp fra apple.no eller studenttorget om du er student, da får du 8-10% rabatt.

Er egentlig bare en datainteressert person, som i framtiden har tenkt å studere data. Er forsåvidt veldig interessert i musikk og bilderedigering i tillegg, så vil tro Macprogramvare og selve Mac kan være et godt alternativ.

Lenke til kommentar

Prosessoren er jo mye, mye bedre i MBP enn Macbook. Ikke la deg lure av at klokkefrekvensen til 2.3 i5 er lavere enn 2,4 Core 2 Duo, førstnevnte er mye bedre. Grafikkortet er dog litt dårligere enn 320M som står i Macbook.

Det er absolutt verdt å legge i 1500,- ekstra.

Lenke til kommentar

Du får også en maskin i aluminium, og ikke plastikk. Nettopp kjøpt meg MacBook Pro 13" selv, og angrer absolutt ikke!

Det er den absolutt beste bærbare pcen jeg har kjøpt, jeg er veldig fornøyd med byggekvaliteten, støynivået (ikke eksisterende) og OS X.

- Mortis

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...