Gå til innhold

gaming pc. ca 12 tusen

Anbefalte innlegg

Hei

Lurte på om dette ser ut som et bra oppsett, eller om jeg burde endre noe?

er til gaming av feks wow, rift, lol, cod osv og håper jo på å få kjørt nye spill ganske greit

kabinett har jeg så det mangler ikke :)

pc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så veldig fint ut dette.

eneste jeg ville byttet ut er SSDen. Har selv en 60gb SSD og angret litt etter kjøpet da 60gb fort kan bli litt lite som OS disk.

siden du alledere legger såpass mye penger i pcen ville jeg sjekket ut en 128gb SSD.

utenom det så det oppsettet veldig bra ut.

lykke til

Lenke til kommentar

Jeg ville helt klart ha byttet ut SSD'en med Crucial C300 64 GB

Ved å legge ut 150 ,- vil du få 2 TB hdd. Link

takk for kjapt svar. :) den ssd'n der fins ikke på dustin home, som jeg har satt opp pc'n. men tar en titt på komplett ellernoe sånt. :)

den hdd har dårligere rpm, men har kanskje ikke så mye å si?

Lenke til kommentar

Jeg ville helt klart ha byttet ut SSD'en med Crucial C300 64 GB

Dustin fører ikke denne.

Ved å legge ut 150 ,- vil du få 2 TB hdd. Link

Prisdiffen hos Dustin blir 200 kr.

Men selvsagt: du kan bestille C300 og Samsung F4 fra f.eks. Digital Impuls isteden. Greit nok å få litt ekstra frakt for to komponentbytter enn bare ett.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Spesiell grunn til at du har valgt W7 Ultimate? Hva med Home Premium, koster ca 700 kr mindre..

De pengene kan du alltids legge i et kraftigere grafikkort. feks GTX 570 / HD 6970

egentlig ikke noe grunn.. bare tenkte det var best å gjøre det:P har ikke greier på os. så vis home premium er like greit så ja da gjør jeg det.. bedre grafikk kort er jo alltid bra:)

Lenke til kommentar

Burde jeg kjøpe feks NOCTUA NH-C12P cpu kjøling, tenkte jeg skulle klokke opp cpu, kunne godt for NOCTUA NH-D14 men den tror jeg blir for høy pga vifter i side dør på kabinettet?

kabinett er forøvrig gammelt. av type Thermaltake XaserIII, men tenkte det burde vel fortsatt kunne brukes?

Lenke til kommentar

Kabinettet er fint det. Minuset er jo at det tilsynelatende ikke har noen mulighet for å gjemme kabler så iom. at strømforsyningen du har valgt ikke er modulær blir det litt ekstra rot. Det er dog ikke noe stort problem.

Har du noen spesiell erfaring vedr. musen og tastaturet som bidrar til at du har valgt disse? Hvis ikke så kan det spares inn noen hundrelapper på f.eks å gå for Logitech MX518 og MS Sidewinder X4. Dette blir i høyeste grad en smakssak.

Hvis du skal ha full uttelling på grafikk-fronten ville jeg gått for et noe kraftigere skjermkort, f.eks Gtx570 eller HD6970 med en alternativ kjøleløsning. MSIs Twin Frozr er f.eks gode.

NH-C12P er ganske god og dessuten ekstremt stillegående så det er ikke et dårlig valg. NH-D14 er 16cm høy og kabinettet ditt er vel 20.5cm bredt/dypt så det kan nok bli knapt mtp. evt vifte i sidedøren som du sier. Du kan jo uansett måle for å være sikker. NH-D14 koster 100kr mer enn NH-C12P og mtp. den ekstra ytelsen er det sånn noenlunde verdt det. På mitt gamle oppsett med en i7 950 lå i gjennomsnitt NH-C12P ca 5-10 grader over NH-D14 under stresstest så marginene er ikke akkurat enorme.

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...