Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Valg av bil ift bagasjerom?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet om det er større bagasjerom i en toyota avensis stasjonsvogn enn i en Passat stasjonsvogn??? Må ha ny familiebil med masse bagasjeplass, noen andre forslag til en god bil til en rimelig pris?

Trodde ikke Avensis var så veldig stor, og at f.eks. Mondeo og Vectra har mer plass.

Her er sammenligninger mellom Vectra, Avensis og Passat:

http://www.dinside.no/280477/data-bagasjerom

Her en test av Mondeo med en tabell nederst som sammenligner med Passat, Vectra og Avensis:

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=184770

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar

Familien vår har en mondeo stasjonsvogn, og jeg kan bekrefte at den har et stort bagasjerom. Sammen med en takboks får familien vår på 4 med oss: Vanlige klær, trenings og turklær, mat&drikke, slalom- og langrennsko, alpinklær, alpin- og langrennski, 2 bærbare pcer, et par tursekker; for 1 langhelg, må påberegne matinnkjøp midtveis ved lengre opphold naturligvis.

Ja, mye som tar plass med andre ord. Om du har familie på 4 vil en Mondeo ha stort nok bagasjerom. :)

Lenke til kommentar

Vi var familie på 5, og har aldri hatt stasjonsvogn.

Hadde en Opel Ascona og Volvo 850, sedan begge to med god bagasjeplass.

Når vi trengte bedre plass pga ferie, barnevogn og ski satte vi på en stor takboks.

Takboksen heiste jeg opp i taket i garasjen og sveivet ned over bilen når jeg trengte den.

Endret av tdodix
Lenke til kommentar

Det er så mange slags behov angående bagasjeplass. Jeg har satset på en relativt liten og fleksibel løsning, Skoda Roomster.

Vi er bare to med voksne barn som har flyttet hjemmefra. Når vi skal ha med sykler eller vaskemaskiner kan setene taes ut eller legges sammen. Når barnebarn eller andre skal være med kan vi sette inn det antall bakseter det er behov for. Baksetene kan skyves fremover hvis det er barn i baksetet, noe som øker bagasjeplassen. Med voksne i baksetet kan setene skyves bakover og vinkelen på bakseteryggen endres etter behov.

Vi har aldri hatt behov for både baksete og plass til vaskemaskin, og vi får stort sett alltid med det vi har behov for.

Men skal man ha med tre unger, barnevogner og hundebur samtidig blir bilen min selvsagt for liten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...