fersking Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Noen som vet om det er større bagasjerom i en toyota avensis stasjonsvogn enn i en Passat stasjonsvogn??? Må ha ny familiebil med masse bagasjeplass, noen andre forslag til en god bil til en rimelig pris? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Det er stort sett bare å gå inn på de forskjellige produsentenes sider for å finne ut hvor store bagasjerom de har. Passat er vel litt større enn Avensis. Enda større plass til omtrent samme pris får du i Skoda Superb. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Volvo V70 har vell blandt de med største bagasjerom p.g.a. rett bakluke og 4 kantet design. Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 (endret) Noen som vet om det er større bagasjerom i en toyota avensis stasjonsvogn enn i en Passat stasjonsvogn??? Må ha ny familiebil med masse bagasjeplass, noen andre forslag til en god bil til en rimelig pris? Trodde ikke Avensis var så veldig stor, og at f.eks. Mondeo og Vectra har mer plass. Her er sammenligninger mellom Vectra, Avensis og Passat: http://www.dinside.no/280477/data-bagasjerom Her en test av Mondeo med en tabell nederst som sammenligner med Passat, Vectra og Avensis: http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=184770 Endret 21. april 2011 av KalleKanin Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Biler med stort bagasjerom: Mercedes STV 124 BMW STV Galant STV Ford Mondeo STV Ditta er stort sett biler du bør se på ønsker du større plass, aldri hørt om noen som har byttet ut dissa til fordel for bedre plass i vertfall. Ellers kan du jo kjøpe deg en grand voyager, Tahoe eller lignende biler, med mindre det må være stv Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Familien vår har en mondeo stasjonsvogn, og jeg kan bekrefte at den har et stort bagasjerom. Sammen med en takboks får familien vår på 4 med oss: Vanlige klær, trenings og turklær, mat&drikke, slalom- og langrennsko, alpinklær, alpin- og langrennski, 2 bærbare pcer, et par tursekker; for 1 langhelg, må påberegne matinnkjøp midtveis ved lengre opphold naturligvis. Ja, mye som tar plass med andre ord. Om du har familie på 4 vil en Mondeo ha stort nok bagasjerom. Lenke til kommentar
tdodix Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 (endret) Vi var familie på 5, og har aldri hatt stasjonsvogn. Hadde en Opel Ascona og Volvo 850, sedan begge to med god bagasjeplass. Når vi trengte bedre plass pga ferie, barnevogn og ski satte vi på en stor takboks. Takboksen heiste jeg opp i taket i garasjen og sveivet ned over bilen når jeg trengte den. Endret 25. april 2011 av tdodix Lenke til kommentar
darket Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 vet ikke hvor relevant dette er, men jeg får plass til hvitevarer(vaskemaskin\komfyr etc) baki en opel astra 2002 stv uten å legge ned seter. ikke alle av de mindre bilene som gjør dette uten å måtte legge ned seter osv.. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 Det er så mange slags behov angående bagasjeplass. Jeg har satset på en relativt liten og fleksibel løsning, Skoda Roomster. Vi er bare to med voksne barn som har flyttet hjemmefra. Når vi skal ha med sykler eller vaskemaskiner kan setene taes ut eller legges sammen. Når barnebarn eller andre skal være med kan vi sette inn det antall bakseter det er behov for. Baksetene kan skyves fremover hvis det er barn i baksetet, noe som øker bagasjeplassen. Med voksne i baksetet kan setene skyves bakover og vinkelen på bakseteryggen endres etter behov. Vi har aldri hatt behov for både baksete og plass til vaskemaskin, og vi får stort sett alltid med det vi har behov for. Men skal man ha med tre unger, barnevogner og hundebur samtidig blir bilen min selvsagt for liten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå