Gå til innhold

[Løst] Playstation Nettverk nede. God Påske


Upsidian

Anbefalte innlegg

..problemet med Sony er at om de finner ut at prosjektet ikke kan "reddes", så dropper de supporten. Ble sagt flere ganger rundt release at mange innenfor Sony forventet at hardvaren på ps3en ville selge systemet, og danke ut konkurransen uansett. Det skjedde ikke, ergo var prosjektet under forventet profitt-margin fra begynnelsen. Og det betyr at noe tilsvarende - helt ny, dyr, hardvare med egenutviklet software fra bunnen av - ikke vil skje igjen. Spesifikt for ps3en - firmware-oppdateringer får ikke nye funksjoner lenger. Men separate prosjekt utenfor ps3en blir oppdatert til stadighet - og vi får eksterne prosjekt fra 3dje part, eller de billigste og kjappeste sikkerhetsoppdateringene som kan finnes på.

 

Helt vanlig Sony-praksis.. ikke noe nytt her..

 

 

Jeg prøvde virkelig, men skjønte nesten ingenting av det du skrev her. Ville satt veldig pris på om du kan peke meg i riktig retning for "separate prosjekt utenfor ps3en" som er jevnlig oppdatert, og billig og kjappere atpåtil!

:p Vi har vidzone, Britene har TV-kanaler, andre land har sponsor-avtaler på samme måten. Hulu, netflix. Qriocity, comic book viewer, ny-film tjenesten (som vi aldri får i europa), mubi (som er motsatt). PlayMemories, etc. Vi ser ikke så veldig mye til den typen tjenester i eu, fordi vi tydeligvis kollektivt reagerer skikkelig dårlig i forhold til reklame på ps3en.

 

Men alt dette er selvstendige prosjekt som betaler seg selv, eller har en ekstern sponsor. Mens oppdateringer som burde blitt trukket opp for ps3en - bedre mediaserver støtte, flere formater, bedre photo-viewer, generell jukebox option, kjappere chat-switch, mer organisert xmb, bedre filtrert og mer robust online, etc, etc, blir droppet.

Endret av nipsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De sier også PSN er nede pga at de gjør vedlikehold. PSN er hacket. Men på død å liv, tro gjerne på nissen du.

..nissen, med en sekk full av digital crack - flere ganger i måneden hele året. Dårlig argument der, altså.

 

Sony=1, Nissen=0

 

Sony blir saksøkt da sikkerheten deres suger balle og 77 millioner kontoer er "stjålet".

 

Dårlig argument? Bare fordi du ikke har kompetanse nok til å se en sammenheng.

 

Ok, prøv å hack de da?

Hvis de har så dårlig sikkerhet?

 

Ja, genial plan med tanke på at de just har blitt hacket og er på ca alle gmaing-sider.

Lenke til kommentar

"Each territory will be offering selected PlayStation entertainment content for free download. Specific details of this content will be announced in each region soon.

• All existing PlayStation Network customers will be provided with 30 days free membership in the PlayStation Plus premium service. Current members of PlayStation Plus will receive 30 days free service.

• Music Unlimited powered by Qriocity subscribers (in countries where the service is available) will receive 30 days free service."

 

vi får gratis PLus kunde i 30 daga :D

 

http://blog.eu.playstation.com/2011/05/01/some-playstation-network-and-qriocity-services-to-be-available-this-week/

Lenke til kommentar

 

The company will also rollout the PlayStation Network and Qriocity “Welcome Back” program, to be offered worldwide, which will be tailored to specific markets to provide our consumers with a selection of service options and premium content as an expression of the company’s appreciation for their patience, support and continued loyalty.

 

 

De kan ikke tro at 30 dager tilgang til Playstation Plus kvalifiserer som "premium content" og er i nærheten av å være tilstrekkelig kompensasjon for å ha latt være å sikre personopplysningene mine skikkelig?

Jeg forventer noe langt bedre enn en ussel kampanje for betaltjenesten deres dersom de skal ha noe håp om å fortsatt ha "støtte og fortsatt lojalitet" fra meg.

Lenke til kommentar

Som eg sa i en annen tråd:

 

Syns det er greit eg, syns ikke det har vært så forbanna ille uten PSN heller imotsetning til mange grinunger på forumet :ph34r:

 

Såklart er det alvorlig mtp kredittopplysninger osv, men når mange forumbrukere går rundt å nærmest forventer 100.000kr og 900 gratis spill som kompensasjon så må de nesten ta en nærmere titt på seg selv.

 

At det er 5-6 stk her som truer med å gå over til Xbox eller whatnot viss Sony ikke gir dem en skikkelig kompensasjon, så tror eg Sony overlever dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At Playstation Network har nedetid forventer jeg ingen som helst kompensasjon for. Dette gjelder som sagt at ikke har sørget for tilstrekkelig sikring av personopplysningene, og muligens kredittkortopplysningene, til brukerne sine.

Jeg mener at en rimelig kompensasjon ville vært å gjøre 5-6 gode spill tilgjengelig for nedlasting, hvor brukere kunne lastet ned 1 av dem vederlagsfritt (begrenset til 1 pr. PS3).

 

For min del er det uansett ikke aktuellt å gå over til noe som helst. Jeg har allerede Xbox 360 som til nå har vært begrenset til kun eksklusiver.

Uansett kommer jeg til å fortsette å bruke begge PS3'ene mine, Move-kontrollerne, og de 25 spillene jeg har til PS3. Jeg kommer til å kjøpe enkelte PS3 eksklusiver uansett hva Sony gjør også.

Det jeg imidlertid ikke kommer til å gjøre er å fortsette å velge PS3 når et spill jeg vil ha finnes til andre plattformer, eller å anbefale den til noen som er usikker på om de skal velge PS3 eller X360.

 

Sony vil overleve uansett hva jeg gjør, men de tjener nok mer på å ha meg som fornøyd kunde.

Lenke til kommentar

Jeg forventer noe langt bedre enn en ussel kampanje for betaltjenesten deres dersom de skal ha noe håp om å fortsatt ha "støtte og fortsatt lojalitet" fra meg.

 

Aldri fått noe som helst av en gratis tjeneste når det har vært nede jeg. Dette blir første gang.

 

Og disse som har blitt frarøvet pengene hvorfor er beløpene reservert før PSN kollapset? Media kåte idioter.

Jeg tviler med andre ord på at kredittkort nummeret osv er tatt. Da ville også bankene oppført seg anderledes!

Lenke til kommentar

De som ble frastjålet kredittkort-infoen, var det bare de som hadde lagret den på PSN-kontoen, slik at de slapp å taste den inn hver gang de skulle betale? Sist gang jeg kjøpte noe på PSN var i 2009, og da måtte jeg taste inn all kortinfo de gangene jeg betalte. Kan det da ha kommet på avveie? Er jo jævlig dumt hvis de hadde infoen min lagret når jeg ikke har lagret den der selv! Idioti hvis de bare har lagret den der, for å lagre den der. :realmad:

Endret av Verbalo
Lenke til kommentar

De som ble frastjålet kredittkort-infoen, var det bare de som hadde lagret den på PSN-kontoen, slik at de slapp å taste den inn hver gang de skulle betale? Sist gang jeg kjøpte noe på PSN var i 2009, og da måtte jeg taste inn all kortinfo de gangene jeg betalte. Kan det da ha kommet på avveie? Er jo jævlig dumt hvis de hadde infoen min lagret når jeg ikke har lagret den der selv! Idioti hvis de bare har lagret den der, for å lagre den der. :realmad:

..mm. Vi vet ikke om det kanskje gjelder kunder som har hatt konto der siden før SNI existerte.. eller om det for eksempel har noe med spesifikke land med spesielle regler, der mer informasjon har blitt lagret på de samme serverne ved en feil, osv.

 

Amatørmessig. Ellers skriver de i presse-meldingen at de skal være veldig forsiktige i fremtiden, slik at /de/ ikke blir scammet av falske kredittkort.

 

Utrolig hva de klarer å lire av seg akkurat nå.. Men forventet vel ikke annet da jeg ble medlem av "playstation familien"..

Lenke til kommentar

Aldri fått noe som helst av en gratis tjeneste når det har vært nede jeg. Dette blir første gang.

 

De fleste spill trenger PSN for å fungere 100%, så det er snakk om at spill som folk har kjøpt og betalt for som ikke leverer den funksjonlitet der er blitt lovet. Det er i seg selv alvorligt nok.

 

Jeg tviler med andre ord på at kredittkort nummeret osv er tatt. Da ville også bankene oppført seg anderledes!

 

De er temmelig sikkert tatt men bare ikke solgt videre enda. Dette er en ekstremt alvorlig sak, der folk som blir utsatt for ID-tyveri kan slite med det resten av livet. Jeg tror nok at det betalingskort jeg har brukt for kjøp av PSN-spill for lenge siden er utgått på dato, så sådan set er jeg antakelig safe.

Lenke til kommentar

Jepp. Hør på dansken. Har vært borte i eksempler der id-tyver har brukt adresse, fødselsdato, kontonummer, osv, til å identifisere seg i forhold til små-kriminelle forsøk rundt om kring. Det gjør underverker for kreditt-vurderingen, selvsagt. Og plutselig får du trøbbel en dag du er ute på reise, for eksempel. Om ikke det er med politiet, så med banken, eller i forhold til identifikasjon et sted på veien. Ikke noe artig.

 

Blir litt som å legge igjen mail-adressen hos Microsoft, eller en tidligere bo-addresse hos Damm, eller noe slikt - du blir aldri kvitt den jevne strømmen med spam etterpå.

Lenke til kommentar

 

 

Ja, genial plan med tanke på at de just har blitt hacket og er på ca alle gmaing-sider.

 

Du virker nå som en smart fyr, så du har vel ingen problemer med å gi det en sjangse.

 

Ja, den var meget ironisk ;)

 

For alt du vet, er det jeg som hacket dem og stjal alle kontoene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...