Gå til innhold

[Løst] Playstation Nettverk nede. God Påske

Upsidian

Anbefalte innlegg

Det jeg syns er litt merkelig, er hvor mange som tar Sony i forsvar. Stakkars Sony, slemme hackere,buhu, cry me a f...ng river! Hadde det samme skjedd med Xbox 360, hadde de samma folka basha Microsoft på det groveste med null medfølelse, forståelse eller sympati.

Sony har driti på draget med sikkerheten sin, det som har skjedd skal ikke skje. End of story.

Og..?

Jeg har nok tillit til at Sony skal løse og ordne opp med problemet. Dette fordi Sony lager gode produkter som jeg er fornøyd med! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper Sony har lagt funksjon for cross game chat i den nye PSN koden, skal bli spennende å se om dem har gjort det eller noe annet når dem nå allikevel måtte gjøre såpass heftige forandringer i PSN. Synes det er litt tullete dem som skriker om kompensasjon og at Sony sliter etter det her...

Med alle dem bra spillene som kommer så er dette glemt om 1mnd....

Lenke til kommentar

Håper dette stemmer :)

Sony: PSN Back Online Next Week

"Some services up and running" by May 3rd.

http://ps3.ign.com/articles/116/1164641p1.html

Sony has confirmed that it hopes to restore some fuctionality to the PSN service by next Tuesday in a new statement on the PlayStation Blog.

"Our employees have been working day and night to restore operations as quickly as possible, and we expect to have some services up and running within a week from yesterday. However, we want to be very clear that we will only restore operations when we are confident that the network is secure."

Dated April 27, the update posted by Patrick Seybold (Sr. Director, Corporate Communications & Social Media), would put the estimated return date for PSN services as May 3, meaning that the service will have been offline for two weeks.

Although which services will be coming back online next week is unclear, Sony has stated they are working on new security measures for the future, as well as seeking out those responsible for the breach, confirming they "are working closely with a recognised technology security firm in order to find those responsible for this criminal act, no matter where in the world they might be located."

Hackers - lock your doors. Sony's coming after you.

Endret av Upsidian
  • Liker 1
Lenke til kommentar

..fjerning av OtherOS og BC har ikke noe med salgsprisen å gjøre. Å fjerne forskjellige modeller fra markedet, droppe OtherOS/hardware interface for forskjellige oppsett/ps3-versjoner, osv, sparer Sony noen bittesmå kostnader når det gjelder software-support.

Trenger vel ikke forklare i detalj at Sony med andre ord gjerne fjerner bruker-muligheter, dropper software, osv - for å "spare" penger.

Other OS-funkjsonen ble etter all sannsynlighet fjernet for å motvirke at konsollen skulle bli cracket med påfølgende piratkopiering. Jeg kan forstå at Sony ønsker å unngå å tape penger, men dette var ikke måten å gjøre det på. Tipper de har tapt langt mer på å erte på seg forbrukerne enn de ville gjort på å lage en halvgod løsning med oppdateringer som tettet sikkerhetshull. En kjapp gjennomgang av prosessen med chipping av PS2 og cracking av firmware'n på PS3 viser jo at dette ikke er noe "Ola Dunk" gir seg i kast med.

Jeg synes stormen Sony opplever om dagen er helt grei, kanskje tom. at det kom litt for sent (burde blitt mer bråk da de fjernet PS2-kompabiliteten). Misnøye blant forbrukerne har en oppdragende effekt på produsentene og gjør i siste ende at vi får bedre produkter. Tipper (håper i hvert fall) at Sony med PS4 har lært at det er en særdeles dårlig idé å lansere et produkt med funksjonalitet som de senere fjerner ;)

..problemet med Sony er at om de finner ut at prosjektet ikke kan "reddes", så dropper de supporten. Ble sagt flere ganger rundt release at mange innenfor Sony forventet at hardvaren på ps3en ville selge systemet, og danke ut konkurransen uansett. Det skjedde ikke, ergo var prosjektet under forventet profitt-margin fra begynnelsen. Og det betyr at noe tilsvarende - helt ny, dyr, hardvare med egenutviklet software fra bunnen av - ikke vil skje igjen. Spesifikt for ps3en - firmware-oppdateringer får ikke nye funksjoner lenger. Men separate prosjekt utenfor ps3en blir oppdatert til stadighet - og vi får eksterne prosjekt fra 3dje part, eller de billigste og kjappeste sikkerhetsoppdateringene som kan finnes på.

Helt vanlig Sony-praksis.. ikke noe nytt her..

..rent bortsett fra den detaljen med kreditt-kort informasjonen, selvfølgelig..

Hackers - lock your doors. Sony's coming after you.

Mm. Sony får en dommer i California til å skrive en lapp til mora di hvis du ikke er snill.. :whistle:

Lenke til kommentar

Er rimelig skuffet. Betalte 6000 jævla tusen for konsollen, den 23. Mars 2007. Nå har jeg mistet en del funksjoner, og så kommer dette!

Heretter bli det Xbox! :realmad::wallbash:

For all del- Konsollene er jo uansett dritt mye billigere nå en de var i 2007.

Lenke til kommentar

Er rimelig skuffet. Betalte 6000 jævla tusen for konsollen, den 23. Mars 2007. Nå har jeg mistet en del funksjoner, og så kommer dette!

Javel, hvilke funksjoner har du "mistet" om eg tør spørre. Og du kjøpte den i 2007 og nå i 2011 altså 4 år etter så er PSN nede pga noe veldig alvorlig for første gang og det er nok til at du mister lysten på PS3?

Wow.....

Lenke til kommentar

..problemet med Sony er at om de finner ut at prosjektet ikke kan "reddes", så dropper de supporten. Ble sagt flere ganger rundt release at mange innenfor Sony forventet at hardvaren på ps3en ville selge systemet, og danke ut konkurransen uansett. Det skjedde ikke, ergo var prosjektet under forventet profitt-margin fra begynnelsen. Og det betyr at noe tilsvarende - helt ny, dyr, hardvare med egenutviklet software fra bunnen av - ikke vil skje igjen. Spesifikt for ps3en - firmware-oppdateringer får ikke nye funksjoner lenger. Men separate prosjekt utenfor ps3en blir oppdatert til stadighet - og vi får eksterne prosjekt fra 3dje part, eller de billigste og kjappeste sikkerhetsoppdateringene som kan finnes på.

Helt vanlig Sony-praksis.. ikke noe nytt her..

Jeg prøvde virkelig, men skjønte nesten ingenting av det du skrev her. Ville satt veldig pris på om du kan peke meg i riktig retning for "separate prosjekt utenfor ps3en" som er jevnlig oppdatert, og billig og kjappere atpåtil!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan snakke med Naughty Dog og få betaen ut neste Helg da er eg happy, ja takk.

Siden uncharted er einste grunnen til å eige ein ps3 so er det logisk at det er noe sånt dei gjer..

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Javel, hvilke funksjoner har du "mistet" om eg tør spørre. Og du kjøpte den i 2007 og nå i 2011 altså 4 år etter så er PSN nede pga noe veldig alvorlig for første gang og det er nok til at du mister lysten på PS3?

Wow.....

ja,fatisk ganske tåpelig og si,ps3 er jo først en spillekonsoll,og grunnen den kosta 6000 var jo pga det var første generasjon med bc bla.Den funksjonen som du snakker er vel OtherOS,men særiøst hvem bryr og legge inn linux på ps3,faen ikke jeg hvertfall.

Lenke til kommentar

for min del så håper jeg at sony bestemmer seg og gi ut ting på psn samma tid som jp og amerika,siden eu blir alltid skofta,blir faen irritert på sony når det gjelder det.Ellers så er psn plus bs,det kommer sjeldent noe bra der,kanskje noen ting som intresserer meg.

Lenke til kommentar

Og hvis nå sin livetjeneste blir hacker, hopper du over til Nintendo? Hvilke funksjoner har du forøvrig mistet? Den eneste jeg kan komme på er den egentlig ubrukelige Linuxstøtten. Før min del er alle de nye funksjonene som har blitt lagt til etterhvert langt mer verdt enn den som har blitt borte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...