Gå til innhold

[Løst] Playstation Nettverk nede. God Påske

Upsidian

Anbefalte innlegg

Dette er noe dritt. Er det noen som har opplevd at penger er blitt tappet?

Min konto, som er tilknyttet visakortet brukt på PSN, ble trekt for €80 i går (27/04-11).

I tekstfeltet sto følgende tekst: "Cyb/turecarga.com".

Aldri vært inne på sida før..

Ser ut som det kan være en Spansk side. Googlet litt, Gikk ikke direkte inn på siden seff. men lest hva andre hadde skrevet om den. og virker rimeligt sketchy. Virker som den siden har blitt linket til i Scam forsøk før. Om dette er PSN relatert eller ikke er jo vanskeligt og si. men du burde stenge ned kortet ditt iallefall. si ifra til banken. og få ny kode og kort. Utroligt kjipt og høre. Er jo det alle har fryktet

EDIT

Kan også se ut som det er en side brukt til og recharge forskjellige ting. Mobil tlf. osv osv

Så noen hadde skrevet dette blant annet

(Hi!

Can anyone help with my yoigo rechaging. I've previously used turecarga.com to recharge via internet, but now it seems turecarga rejects non-Spanish credit cards.

Thanks!) så hvem vet. kanskje hackerene er fra Spania? Men igjen. om det er PSN relatert eller ikke er jo vanskeligt og si

Nei, er såklart ikke 100% sikkert at dette er relatert til hackingen av PSN, men det var det første som slo meg. Spesielt siden jeg kun sjekket nettbanken etter å lest en artikkel på dagbladet, som fortalte om en som hadde blitt utsatt for noe av det samme..

Og ja den sida er som du sier, en plass hvor man fyller opp kontantkort til mobiltelefon.

Har aldri vært utsatt for noe lignende før, og er veldig restriktiv til det ved å kjøpe ting over internett.

Er vel kun apple-store & play.com jeg har brukt dette visakortet til, foruten sony's psn.

Har iallefall fått sperret kortet, og skal ta kontakt med banken imorgen, så får vi se hva som skjer..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hint: PC.

Håper PSN blir nede for alltid. Når de kommer med det nye, skjer nok samme.

Og, hackeren som tok rundt 77 mill kontoer vil lite trolig misbruke det, men heller bare ha det, for å være jævlig mot sony. Noe jeg elsker.

Utter crap. Hele det innlegget der kunne du igrunn spart deg for siden det er så bak mål at det er flaut, men takk uansett for at du postet det for vi trenger en god latter nå som PSN ikke er oppe å går.

Hva er det du hinter til? At de som sitter å skamkoser seg med fantastiske eksklusive spilltitler som en pc bare kan drømme om, skal droppe hele PS3'en og gå over til en pc bare pga PSN nettverket er nede i noen dager? Eg flirer av deg.

Og den siste setningen din er vel bare enda ett eksempel på at du er "beinhard" Sony motstander, men HELDIGVIS stopper ikke verden, Sony eller Sony's produkter opp bare fordi en luring sitter og storkoser seg og er steintøff på ett anonymt forum.

Hva skjer samme? At PSN blir hacket på nytt og muligens sensitiv info kommer på avveie? At du i det hele tatt kan trekke slike konklusjoner viser hvor "mye" du har satt deg inn i saken og faktisk VET hva som skjer.

Nei, eg forsvarer ingen og er skuffet over at noe slikt kunne skje, men LITT seriøsitet må en kunne forlange her.

Troll.

Kan masse om saken, og liker den. Ja, folks info er på avveie, kjipt for de som faktisk oppga riktig info. Sony lagrer flere ting i KLARTEKST, så synes det er bra de ble hacket. Troll.. nei. Sony-fag. Men du får nok mange +'er du kan glede deg over pågrunn av "jeg er smart og sier alt rett" inlegget ditt.

Lenke til kommentar

Og, hackeren som tok rundt 77 mill kontoer vil lite trolig misbruke det, men heller bare ha det, for å være jævlig mot sony. Noe jeg elsker.

Nei, for PCer har selvfølgelig aldri vært utsatt for hacking... Når man går så grundig til verks for å skaffe seg så mye bruker- og ev kredittkortinfo som i dette tilfellet, har jeg overhode ingen tro på at det bare er for å være jævlig mot Sony.

PC'er blir hacket, jo. Men da blir DU hacket (brannmur??), og ikke ett stort selskap, med mindre din ISP blir hacket.

Grundig til verks? Sony har sikkert alt på en plass, ukryptert. JEG tviler på at fyren vil skade brukerne, det er Sony som er terroristen her.

Hvorfor faen forstår du ingenting?!?!?! vil vel ha DLD også du?

• Liker 1
Lenke til kommentar

PC'er blir hacket, jo. Men da blir DU hacket (brannmur??), og ikke ett stort selskap, med mindre din ISP blir hacket.

Grundig til verks? Sony har sikkert alt på en plass, ukryptert. JEG tviler på at fyren vil skade brukerne, det er Sony som er terroristen her.

Hvorfor faen forstår du ingenting?!?!? ! vil vel ha DLD også du?

Å, så tøff da gitt...

For den som rammes har det fint liten betydning om det er egen pc, eller om det er en tjeneste man bruker. For meg er det faktisk verre om noen hacker seg inn på pcen mtp all info som er lagret der.

Ideen om at hackere som angriper SONY er en slags edle riddere som skal hjelpe oss å tvinge er stort beist i kne bare er naivt piss. Jeg ser ingen grunn til å stole på folk som bryter seg inn i systemer, og aller minst de som går etter bruker/kredittinfo. Skulle ikke forundre med om det har vært mange nyttige idioter som har vært med å avlede oppmerksomheten for de(n) som hadde onde hensikter. Hvis der faktisk stemmer at folk allerede har fått hacket f.eks mailkontoene sine, sier der seg selv at de høye tankene dine om de(n) som står bak er helt bak mål. Det samme er det å kalle SONY for "terroristen".

Forøvrig er jeg alt annet enn glad i DLD nettopp fordi jeg ikke stoler på at NOEN systemer med tilgang via nettet er trygge for de som virkelig går inn for å komme seg inn.

Lenke til kommentar

Kan masse om saken, og liker den. Ja, folks info er på avveie, kjipt for de som faktisk oppga riktig info. Sony lagrer flere ting i KLARTEKST, så synes det er bra de ble hacket. Troll.. nei. Sony-fag. Men du får nok mange +'er du kan glede deg over pågrunn av "jeg er smart og sier alt rett" inlegget ditt.

Troll. Du kan mye om saken ja? Ser det slik du oppfører deg.

Faen sony er elendig til å gi informasjon. Går det faen ikke ann å gi en liten prekepinn mot hvor lenge den vil være nede. En uke har gått, hadde de bare sagt forrige uke at de skulle ta mer enn en uke, hadde de slippet all frustrasjon. De kan da umlig ikke vite noe om hvor lang til ting ta.

Sony gir informasjon. Gjør Mastercard det? De var nede i over 1 uke, og ringte du dit så var beskjeden, oppe igjen imorgen kl 16.00! Visa knakk sammen samtidig med Sony, ikke bra med info der heller, flaks for Visa at det var helligdager. Ingen Mastercard og Visa, da er det morsomt.

Endret av 3Maldini
Lenke til kommentar

Dont feed the troll. Bare ignorer han og hold det sakligt. Back ontopic

Posted on 28 April by Nick Caplin – Head of Communications, SCEE

PlayStation Network and Qriocity Outage FAQ

Countries: AE, AU, GB, IE, NZ

First off, we want to again thank you for your patience. We know that the PlayStation Network and Qriocity outage has been frustrating for you. We know you are upset, and so we are taking steps to make our services safer and more secure than ever before. We sincerely regret any inconvenience or concern this outage has caused, and rest assured that we’re going to get the services back online as quickly as we can.

We received a number of questions and comments yesterday and early today relating to the criminal intrusion into our network. We’d like to address some of the most common questions today.

We are also going to continue to post updates to this blog with any additional information and insight that we can over the next few days.

We are reading your comments. We are listening to your suggestions. Please keep them coming.

Thank you.

Q: Are you working with law enforcement on this matter?

A: Yes, we are currently working with law enforcement on this matter as well as a recognised technology security firm and local law enforcement to conduct a complete investigation. This criminal attack against our system and against our customers is a criminal act and we are proceeding aggressively to find those responsible

osv osv- gå in på linken for og lese resten

http://blog.eu.playstation.com/

Men er fett at de går in for og ta de som står bak

Endret av Upsidian
Lenke til kommentar

Nei, for PCer har selvfølgelig aldri vært utsatt for hacking... Når man går så grundig til verks for å skaffe seg så mye bruker- og ev kredittkortinfo som i dette tilfellet, har jeg overhode ingen tro på at det bare er for å være jævlig mot Sony.

Hvorfor faen forstår du ingenting?!?!?! vil vel ha DLD også du?

Q: Was my personal data encrypted?

A: All of the data was protected, and access was restricted both physically and through the perimeter and security of the network. The entire credit card table was encrypted and we have no evidence that credit card data was taken. The personal data table, which is a separate data set, was not encrypted, but was, of course, behind a very sophisticated security system that was breached in a malicious attack.

Ser du har peiling ja FBI.....NOT lol. bare måtte. Får ikke mere mat nå Troll

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...