Konnis Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Tenker å kjøpe noen vifter til kabinettet mitt, Fractal R3. Det er mulighet for: 2 120mm i front 1 120 bak 2 120/140mm i topp 1 120/140 i bunn 1 120/140 i sidedør Nå har jeg én 120 i front, og én 120 bak. Tenkte å kjøpe en ekstra 120 i front, et par 140/120 i topp og en 140/120 i sidedør. For å få best mulig luftflyt og minst støy er det vel gunstig å gå for store vifter der man kan; altså bestiller jeg én 120 til front, og antageligvis tre 140 til topp og side. Så kommer det store spørsmålet; hvilke vifter bør jeg gå for? De skal ikke være dyre, så Noctua er dessverre utelukket. Jeg vurderer enten Fractal sine egne eller Scythe Slip Stream. Tenkte da 3 Slip Stream og én Fractal 120mm. Noen tips til bedre vifter? Støysvake er et nøkkelord her, men det skal ikke gå for mye på bekostning av ytelse. Tilleggsspørsmål: Kobler jeg alle viftene opp på hovedkortet? Er det nok strømutganger til 5 vifter på HK? Asus P8P67. Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Vet ikke helt hvilke vifter jeg ville gått for, men jeg har 2 stk Silverstone Airpenetrators - relativt billige, kjøler så som så men er til gjengjeld veldig stillegående. Om du ikke har plass til alle viftene på mobo kan du alltids skaffe en molex til 3 vifteutganger-adapter tingest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå