Gå til innhold

BK: Bekk

Anbefalte innlegg

Hei! Tok dette bildet for to dager siden. Brukte mitt eos 550d med Tamron 10-24mm (Fordi jeg har polariseringsfilter på det.).

Jeg tok bildet i skumringslys for å få lang nok lukkertid, 30 sek. Håper på litt konstruktiv kritikk, for å bli en bedre fotograf =)

f. 4,5

brennvidde: 24 mm

Lukker: 30 sek

Mvh Sander Skjølsvik

post-228526-0-12744400-1303392804_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen :ph34r:

Jeg har litt problemer med å like dette bildet.

Noe jeg syns er feil er bl.a fokuspunktet, det er alt for langt bak i bildet.

Ved å bruke relativt stor blender (f/4.5) blir det ikke så mye i fokus heller, så ved f.eks f/14-16 ville det vært lettere for øynene å finne noe å hvile på.

Apropos; jeg mener også at det blir alt for rotete her, kvister,mose,lyng,vann,fall... For mange elementer uten at ett spesielt stikker seg ut. (Som ville vært mye enklere mtp komposisjon og blikkfang.)

Det er veldig utbrent område der vannet samles i fossefallet.

Den nærmeste kvisten ute av fokus syns jeg personlig kunne vært tøft, dersom det hadd vært en renere komposisjon. Nå blir det bare atter en detalj av alle elementer i bildet.

Lenke til kommentar

Enig i det du skriver om blenderen, ville få det nærmeste uklart men fokuset ble litt for langt bak, som også gjorde at steinene helt nærmest ble uskarpe. De hadde jeg helst sett var i fokus, men det er lett å si i ettertid.

Jeg ville at bekken så litt magisk ut, derfor den lange lukkertiden, men det ble kanskje litt utbrent som du sier.

"Rotet" har veldig med kameravinkelen å gjøre, det var veldig vanskelig å posisjonere seg blant vann og trær. Hadde vært best om jeg hadde fått kameravinkelen litt lenger til venstre, altså tatt kameraet lenger mot vannet, kanskje satt stativet i bekken.

Takk for tilbakemeldingen! Blir glad for både positiv og negativ kritikk i håp om å bli en bedre fotograf :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...