Ekko Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Jeg er enig med iChristian her: http://www.ung.no/oss/stipend/57561.html Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 En ting er vel at lånekassen sikkert bruker tallene fra ligningen din, så det er formuen ved årsskifte som teller. Slik jeg leser det er det formuen du har 31.12.2011 som vil bestemme hvilket stipend du får i år. Jeg hadde i utgangspunktet trodd det var fjorårets ligning som ble brukt, men det vill selvsagt blitt svært unøyaktig mhp inntekt. Det er formue ved år skiftet som teller ja (banker innrapporterer dette), men banker rapporterer også hvis du tar ut alle pengene den 29 desember og setter dem inn 2 januar (dette har vært ganske vanlig i mange år, men skattemyndighetene og bankene har fått et tettere samarbeid for å avdekke slike tilfeller) Kunne det vært en mulighet å låne penger til foreldrene dine? Gull har også steget voldsomt i det siste, men er du uheldig faller den også like fort.. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 27. april 2011 Forfatter Del Skrevet 27. april 2011 (endret) Kunne det vært en mulighet å låne penger til foreldrene dine? Gull har også steget voldsomt i det siste, men er du uheldig faller den også like fort.. Jeg har vært inne på tanken, dessverre har en av de en stilling som ikke er spesielt heldig hvis noe skulle være litt på kanten. Endret 27. april 2011 av Wisd0m Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Og hvorfor synes du mine skattepenger skal gå til stipend til studenter med egen formue? Du mener kanskje at du finansierer studiene til de som nå studerer? La meg snu det litt på hodet. Hvorfor skal jeg betale din pensjon om 20 år? Iløpet av ett liv skal alle betale for seg selv. Ønsker du videre diskusjon får du be moderator om egen tråd. Poenget er at du spør om hvordan du skal kunne svindle lånekassen for å få mer i stipend enn du har krav på. Lånekassen svindles for omtrent 65 millioner årlig som kunne vært brukt til noe mer nyttig. Å fy, det var mye! (veldig sarkastisk). Staten svindles for sånn. 120 milliarder i dagpenger og bidrag til folk som elsker å utnytte et tilittssystem som aldri vil funke. I et land der man må skatte på alle bevegelser synes jeg all måter der man kan slippe å betale skatt (så lenge det er lovlig) er velkommene. Hvis han kan sette inn sin formue i aksjer, så la han gjøre det. Studenter vet du at i alle fall kommer til å betale masse skatt i fremtiden og betale for at noe skal tørke ræva di i fremtiden! Gå heller ut med folk som dropper ut av videregående og starter på daglig kontantstøtte, du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå