Gå til innhold

Få slutt på "råne"-idiotiet


Anbefalte innlegg

Hm, hva skjedde med motstanden mot "alle skal med" og ropet om en mer liberal og fri verden uten flertallstyranniet?

 

La ungdommene drikke, kjøre bil og kose seg enten det er hjemme i Halden eller i Strømstad, men luk ut enkeltelementene som bare ikke greier å begrense seg og må lage kvalm, unødvendig bråk og drive hærverk.

 

Toleranse, respekt og frihet, men også ansvar. Enkelt og greit, men så forferdelig vanskelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er ganske enkelt en trist tråd.

 

"Jeg liker ikke denne oppførselen, ergo må vi få en slutt på det".

 

Hva slags holdning er dette? Skal andres hverdag tilpasses slik at trådstarter ikke sitter og irriterer seg grønn over at andre har det morro?

 

Og jeg må stille spørsmål ved trådstarters påstand hvor han ser på seg selv som oppegående når han samtidig viser holdninger som gikk ut på dato for 300år siden.

 

Uvitenhet regjerer fremdeles, mon tro om dette noengang vil endres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva slags holdning er dette? Skal andres hverdag tilpasses slik at trådstarter ikke sitter og irriterer seg grønn over at andre har det morro?

 

Du kan like gjerne si at andres hverdag må tilpasses for at noen skal ha det "moro". Hele byen strømstad må jo tilpasse seg rånerne som kommer på besøk.

Lenke til kommentar

og strømstad som et samfunn tjener sikkert ikke noe på dette?

 

der det drikkes skal det også fylles på med kebab osv. om det ikke var noen gevinst på dette har nok politi og myndigheter i strømstad gjort en større innsats for å stoppe det

 

Det er igrunn irrelevant. Men ja det er jo svenskene som må avgjøre om det er verdt det.

Lenke til kommentar

Alså det her er fryktelig oppskrytte greier.

 

 

Det er ikkje noke værre det her en gatebil eller en countryfestival, men pga en del ting i fortiden med fyllekjøring ol. så ble det en del styr utav det.

 

Så vidt eg har forstått og da eg var der selv for 2 år siden, så har ditta blitt betraktelig roligere med årene.

 

Blir flere arrestert for møkk i Oslo en Lørdagskveld en folk blir på Skjærtorsdag i strømstad.

 

Syns det er gøy at pappa gutter syns at det er her teit og ikkje en riktig måte og oppføre seg på.

Lenke til kommentar

Russ også ja, samme ulla. For noen fjols.

Når de blir eldre, skjønner de hvor idiotiske de var.

 

Greit med feiring og alt det der. Men å plage andre med kvalm og bråk, er det ok?

 

Det er vel ikke Svenskenes skyld at alt er billigere der borte.

Vi får heller være glad det går an å reise handle dit, om vi ikke

skal legge spy dritt og idioti etter oss også.

 

Det går vel an å oppføre seg som normale siviliserte mennesker vel, i stedet for retarde halvaper :ermm:

 

Er det noe du skal irritere deg over burde du vel heller lagt mer energi i russefeiringene man har her i Norge? Dette er noe du blir påvirket av fra du er barn av, med russekort og 17. Mai(!!) tog i tillegg til at alle som går på VGS blir oppmuntret til å delta og om du ikke deltar, så gjør du deg selv til et sosialt avvik. Dette er noe nesten alle VGS elever deltar i og det over hele landet. Feiring FØR bestått eksamen, det er fint, og så til de grader overdrevet også.

 

Når det gjelder feiringene i Strømstad, så kan ikke dette sammenlignes med russetiden som prøvd påpekt i forrige avsnitt. Det er en helt annen kategori, ikke engang i nærheten av hvor tåpelig en russetid representerer. Man drar heller ikke til Strømstad for å handle billig, det er nesten like dyrt der som i Norge, men Svinesund derimot. Det er altså ikke det det handler om denne ene dagen. Det er også mange svensker som deltar.

 

Du kan også synes det er så idiotisk som du vil, derfor trenger du heller ikke å delta. Men snakk om å være flau over noe norskt, så er heller russen et mye større tema. Bare på grunn av russ, så har jeg gitt faen i alt som heter skole, for det bare beviser for meg at det såkalte "normale og oppegående" samfunnet som det snakkes så varmt om hele tiden, ikke eksisterer. Alt jeg har lært har vært på egenhånd som privatist frem til det punktet og det var det ingen som hindret meg i, bortsett fra at jeg var nødt til å jobbe i 5 år og vente til jeg var 23 år før jeg fikk godkjent studiekompetanse.

Endret av NicolasDarvas
Lenke til kommentar

Hva slags holdning er dette? Skal andres hverdag tilpasses slik at trådstarter ikke sitter og irriterer seg grønn over at andre har det morro?

 

Du kan like gjerne si at andres hverdag må tilpasses for at noen skal ha det "moro". Hele byen strømstad må jo tilpasse seg rånerne som kommer på besøk.

Og uten dem hadde ikke byen strømstad eksistert, de lever mer eller mindre på grensehandel der nede, og et par dumme rånere i fyllearesten er en liten pris å betale.

Lenke til kommentar

Alså.

 

Eg syns det er mye hets på rånemiljøet her og joda, vi er vell en gjeng med gutter som liker og putle litt med biler og tar det skikkelig ut når vi fester, men ka så?

 

Eg syns personlig det er flauere når det kommer en ekkel homsete oslo gutt som bruker 9 timer ukentlig i Solarium og tror det går Isbjørner på Hamar.

 

Om dere blir flaue over og se at folk faktisk har det gøy forteller det litt om deres sosialeantenne.

 

Det har heller ingenting med "råning" og gjøre dem som reiser til Strømstad, det og reise til Strømstad har blitt en tradisjon og svenskene syns det bare er gøy, vi var der som en fredelig gjeng for og kikke litt på livet, såklart er det jo noken litt småspedalske i våres biler også.

 

Men en råner er vell i praksisk bare en ungdom som liker og bruke tid på bilen sin og er litt glad i og kjøre den ;)

 

Men og gå ut og seie at ditta er "idioter" og "tullinger" for den saksskyld bygdeidioter ol. er bare helt tåpelig.

 

Det blir som og sei at alle gutter på Oslo vest eller for den saksskyld blærum er tarmfresere og hekkaggregat.

Lenke til kommentar

Hva slags holdning er dette? Skal andres hverdag tilpasses slik at trådstarter ikke sitter og irriterer seg grønn over at andre har det morro?

 

Du kan like gjerne si at andres hverdag må tilpasses for at noen skal ha det "moro". Hele byen strømstad må jo tilpasse seg rånerne som kommer på besøk.

Og uten dem hadde ikke byen strømstad eksistert, de lever mer eller mindre på grensehandel der nede, og et par dumme rånere i fyllearesten er en liten pris å betale.

 

Heh som om byen lever av den ene dagen i året da en gjeng rånere kjører innom for å drikke seg drita.

Lenke til kommentar

De drar jo dit dagen før isåfall for å kjøpe drikke. Grunnen til at de stenger polet er for at de ikke skal få kjøpt enda mer når de allerede er mer enn nok beruset, det er da problemene begynner. De lever på nordmenn, spesielt på sommeren med sandefjord-båten blandt mye annet. Ellers er det en utrolig fin by og mange legger til havn der med privatbåter også. Dessuten er det rimelig mange nordmenn som bor fast der.

Lenke til kommentar

For å igjen presisere mitt hovedpoeng oppi dette her, som

virker ikke mange får med seg:

 

-Man drar til Sverige på en fridag Svenskene ikke har, for å hovere over og peke nese til Svenskene om det. På den måten de gjør

 

Etter min oppfatning er det den underliggende såkalt beveggrunnen

for hele (u)kulturen "råning" er fundamentert på, og som er det usmakelige og tåpelige ved det hele.

 

Dra gjerne til Sverige og handle, men respekter at der er det for pokker hverdag og arbeidsdag. Festinga og balubaen kan en vel ta her hjemme? Ikke midt i en svensk hverdag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...