Gå til innhold

Få slutt på "råne"-idiotiet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er som en slags festdag for noen. Trenger ikke ta fra dem det. Da kunne vi like gjerne tatt fra russen russetiden, osv.

Russ også ja, samme ulla. For noen fjols.

Når de blir eldre, skjønner de hvor idiotiske de var.

 

Greit med feiring og alt det der. Men å plage andre med kvalm og bråk, er det ok?

 

Det er vel ikke Svenskenes skyld at alt er billigere der borte.

Vi får heller være glad det går an å reise handle dit, om vi ikke

skal legge spy dritt og idioti etter oss også.

 

Det går vel an å oppføre seg som normale siviliserte mennesker vel, i stedet for retarde halvaper :ermm:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At de er tåpelige er det liten tvil om, men det er da relativt harmløst så la dem få drite seg ut som de vil. Det samme gjelder igrunn russen. Russen er langt verre, spesielt da mange av dem ødelegger den kanskje viktigste arbeidsperioden i løpet av 13 års skolegang ved å drikke seg snydens hver dag i en måned.

Lenke til kommentar

been there, done that.

 

Anbefalest!

 

Det og ta seg en tur over til svenskene for og ta den litt ut må no vell være lov?

 

Er ikkje annent en og ta seg en tur ut på ei litt livelig bygd en Lørdagskveld, der bilentusiaster står og gjer flatpinne og spøler.

 

 

Det virker som om folk her trur at alle som reiser til Strømstad er der for og lage bråk, sloss og bare lage helvete, men det reiser folk i mangtall dit, der er nesten blitt et lite rånetreff, så er det såklart dei som lager litt show :tease:

 

 

At folk irriterer seg over det syns eg er rart ..

Råning er en del av Norsk bygdekultur og er sett på som en veldig negativ ting, men som bilentusiast så har eg jo rånet endel skjøl, råning er vell bygda si løysining på og skape et form for samhold for oss som ikkje er kjempe opptatt av og spille fotball, siden det stort sett er einaste aktiviteten omkring.

 

 

AND YOU CANT DENY IT, det er ingenting som er så gøy som en skikkelig jævli rølpe bilfest, men dem som mener at det her bare er dumt og lite smart har vell aldri tatt seg mer en 2 glass premium rødvin flydd inn til Holmenkollen med privat helikopter i fra Frankrikes beste vingård

  • Liker 1
Lenke til kommentar

been there, done that.

 

 

 

AND YOU CANT DENY IT, det er ingenting som er så gøy som en skikkelig jævli rølpe bilfest, men dem som mener at det her bare er dumt og lite smart har vell aldri tatt seg mer en 2 glass premium rødvin flydd inn til Holmenkollen med privat helikopter i fra Frankrikes beste vingård

 

Jo jeg kan "deny it" glatt.

 

"det er ingenting som er så gøy som en skikkelig jævli rølpe bilfest"

 

Har alltid kunnet "deny it". Slikt er det bare lavpannede "rednecks" med ikke allverden utlevert som synes er "gøy"

And thats it.

 

Åjoda jeg vet hva det er. Eller hva det var for 30-35 år siden (sikkert ikke mye forskjellig i dag).

Her på vestlandet hadde vi ikke Sverige i nærheten, det var å dra til feks Stavanger istedet.

Og jeg syntes alltid slikt var pinlig og dumt. Lage støy og spetakkel for å vise for andre at "her er vi liksom". Tull og vas og atter tull og vas.

Slikt er og blir bare gøy for molboere :tease:

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg synes unge mennesker bør få lov til å gjøre litt teite ting en gang i blant så lenge det ikke går ut over noen. Man sitter fort nok med unger og lån opp til ørene og har aldri anledning til å gjøre noe artig mer.

 

I det store og hele skader ikke den typiske skjærtorsdagsråningen noen - det er jo bare en morsom greie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De er jo på oppdrag for å vise svenskene hvem som har best biler, kjører hardest, har de fineste damene og hvem som blir fullest. Om vi ikke dukker opp har de vunnet, så istedenfor å syte om kulturen her på disk.no kan du kjøpe deg en Volvo og burne hele Sverige på langs!

 

Best biler? Nei, stygge biler for Harry folk.

Peneste damer? HAH, de har mye penere damer en vi har i Norge . Våres er på det meste middelmådig.

Fullest? Det er de nok. Patetiske folk av lavere klasse som burde blitt sendt på arbeidsleir

Endret av AllFather
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg synes unge mennesker bør få lov til å gjøre litt teite ting en gang i blant så lenge det ikke går ut over noen. Man sitter fort nok med unger og lån opp til ørene og har aldri anledning til å gjøre noe artig mer.

 

I det store og hele skader ikke den typiske skjærtorsdagsråningen noen - det er jo bare en morsom greie.

 

Jojo la dem 'få lov' da og dumme seg ut.

 

Problemet er at det jo går utover noen. Hvert år hører man om bråk og mange som blir innbrakt i fyllearrest i Sverige.

 

Hva tro Svenskene der de bor synes om det?

 

La gå at ikke alle skal greies over en kam. Men er man med på dette, så er man med.

 

Og etter min oppfatning ligger det i det hele; at man er ute etter å peke nese til Svenskene som har vanlig arbeidsdag, mens "rånerne" skal feire at de har fri oppi trynet på dem.

 

Usmakelig.

Lenke til kommentar

Dei soms syns at ditta e flaut og ikkje kunne tenkt seg og være me på en skikkelig grisefest, har nok aldri vært på det heller ;)

 

Skjærtorsdag i Strømstad er jo bare en enorm fest der folk samler seg, typ gatebil eller lignende så er det jo dem som gjør alt dei kan får 5 sekund på tv :p

 

 

Men ellers så er det en helt vanlig bilfest

Lenke til kommentar

Få slutt på "kunst"-idiotiet

 

Hvem er disse idiotene som drar på kunstutstillinger, opera, jass, ol med jevne mellomromm, for å lage kvalm og se ned på andre som ikke har samme interesse som dem og har frekkheten til å kalle seg selv for "intelektuelle"?

 

Er der noen her på forumet som er med på slikt?

 

Det er så fryktelig dumt og idiotisk, at en blir rett og slett

flau på landets vegne.

 

Hva er det disse tullingene tror de er, og hva er det de er ute etter å markere?

 

Få en slutt på dette, eller avvikle operaen som operahus sammen med alle andre kunstnerhus og lag dem heller om til kulturhus hvor minst halvparten av arrangemangene skal være rettet mot ungdum og utbrette folkelige kulturformer som råning, ol skal få sin rettferdige proposjonalt store plass i kultureventene som antallet tilhengere tillsier.

 

 

Det er en grunn til at man har ytringsfrihet skjønner du trådstarter. Og selv om jeg hater "kunsteliten" som føler seg så overlegene reste av befolkningen og andre kulturformer og ser ned på dem og spotter dem så vil jeg alikevel ikke forby denne kulturen (men jeg vil at de skal få en mye mindre anndel av middlene enn de får i dag da de får mye mer enn de skulle ha fått i forrhold til antallet som er med i denne typen kultur i forrhold til andre kulturformer)

Endret av flesvik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Få slutt på "kunst"-idiotiet

 

Hvem er disse idiotene som drar på kunstutstillinger, opera, jass, ol med jevne mellomromm, for å lage kvalm og se ned på andre som ikke har samme interesse som dem og har frekkheten til å kalle seg selv for "intelektuelle"?

 

Er der noen her på forumet som er med på slikt?

 

Det er så fryktelig dumt og idiotisk, at en blir rett og slett

flau på landets vegne.

 

Hva er det disse tullingene tror de er, og hva er det de er ute etter å markere?

 

Få en slutt på dette, eller avvikle operaen som operahus sammen med alle andre kunstnerhus og lag dem heller om til kulturhus hvor minst halvparten av arrangemangene skal være rettet mot ungdum og utbrette folkelige kulturformer som råning, ol skal få sin rettferdige proposjonalt store plass i kultureventene som antallet tilhengere tillsier.

 

 

Det er en grunn til at man har ytringsfrihet skjønner du trådstarter. Og selv om jeg hater "kunsteliten" som føler seg så overlegene reste av befolkningen og andre kulturformer og ser ned på dem og spotter dem så vil jeg alikevel ikke forby denne kulturen (men jeg vil at de skal få en mye mindre anndel av middlene enn de får i dag da de får mye mer enn de skulle ha fått i forrhold til antallet som er med i denne typen kultur i forrhold til andre kulturformer)

 

Dette vil jeg si ikke engang var "a nice try", men heller regelrett skivebom.(og det skal være jazz, ikke "jass")

 

For det første lager slike miljøer sjelden og aldri kvalm og bråk eller er ute etter sette oss i et dårlig lys hos Svenskene.

For å markere og 'vise seg' på noen slik måte.

De holder fred, og plager ikke og tvinger seg ikke innpå andre. Der er den vesentlige forskjellen.

 

Når man ser bort fra unntak, som statstøttet tullball der noen utkledd som hare går rundt og setter seg i hagen til folk, griser til strender med vasspøser og filler, kapper hue av katter osv..

 

Og jeg har heller ikke noe sans for kultur-"elite", klippekort kultur og statstøttet kultur generelt.

 

Men om man ser på visse rockemiljøer og opptredener i kjølvannet av dem (brenning av kirker, velting av gravstøtter osv) snakker vi om noenlunde samme intelllektuelle nivå som "rånere", motorsykkelgjenger o.l.

 

Alle mer eller mindre oppgående skjønner hvem som har noe særlig mellom øra og ikke. Just face it, sånn er realiteten. Det ser man over alt og gjennom all histortikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...