pavllion Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Hei jeg har bios update 1502, visst det finnes en nyere oppdatering på biosen, er det nødvendig å oppdatere biosen. Alt fungerer som det skal. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 (endret) Om alt fungerer knirkefritt, og du ellers ikke har noen god grunn for å oppdatere så er det ikke nødvendig. Du kan jo undersøke hva de evt har forandret på i den nye biosen, og vurdere utifra det, men om du ikke har noen problemer så ser jeg ikke poenget. Endret 21. april 2011 av arjato Lenke til kommentar
pavllion Skrevet 21. april 2011 Forfatter Del Skrevet 21. april 2011 Om alt fungerer knirkefritt, og du ellers ikke har noen god grunn for å oppdatere så er det ikke nødvendig. Du kan jo undersøke hva de evt har forandret på i den nye biosen, og vurdere utifra det, men om du ikke har noen problemer så ser jeg ikke poenget. Det eneste som kommer opp er no harddisk is detected som jeg har skrevet i det andre innlegget. Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 No hd detected-er ingen ting å bry seg om så lenge alt virker som det skal.Det er bare bios som først prøver boote fra en s.ata kontakt du ikke har kobla i.Husk de 2 øverste kontaktene fra Marvell er kun til lagerdisker og ikke boot.De neste 2 s.ata6 kan du bruke å da forsvinner no hd meldinga hvis den går deg på nervene.Jeg har samme kort og bruker kun de 4 nederste s,ata3 kontaktene og har samme melding.gidder ikke bytte da alt funer kanon. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 (endret) "No HDD detected" kommer av at Marvell-kontrolleren ikke finner noen disker tilkoblet. Som sagt gjelder dette de to øverste SATA-kontaktene. Du kan unngå denne meldingen ved å deaktivere Marvell-kontrolleren i BIOS. Forøvrig går det fint å boote fra Marvell-kontaktene, noe jeg fant ut da jeg i litt hui og hast røsket sammen maskinen første gang Endret 26. april 2011 av Komakino Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå