Jonas`C Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Mornmorn, nytt topic, nye spørsmål. Som topic sier, er jeg interessert i å kjøpe meg et gaming-headset, som skal brukes til ps3, pc og mobil. De headsettene jeg har sett på nå i det siste er Turte Beach PX21, og Tritton AX720 (evt Pro). Jeg vet at begge headsettene er kompatible med pc, men er begge to kompatible med mobil? Her kommer altså det største problemet mitt, nemlig hvordan jeg skal koble ting til PS3'en min. Sånn som jeg har sett det skal Tritton-headsetene kobles til PS3'en via en optisk kabel, og via USB-porten. Dette vil funke fint for meg, pga. at jeg har en standard PS3 Slim. Men, hvis du ser på tven min, har vi problemet. Med Turtle Beach PX21 må det kobles inn i "audio out" for å få lyd, men tven min har dessverrre ikke det. Den har optisk, HDMI, Audio In, scart, og Component. En løsning jeg har tenkt på kunne være å ta Scart-kablene mine, koble de til ps3, deretter koble audio-kablene inn i to Skjøtestykker for RCA-kontakter. Deretter ville jeg så koblet en Tilkoblingsledning, som gjør om to RCA-kontakter til et 3,5 mm mini-jack input. Tilkoblingsledningen ville da blitt satt inn i Skjøtestykkenes to ledige porter, og deretter ville jeg koblet hodetelefonene inn i mini-jacken. Ville dette være en "workaround" for at jeg ikke har audio out på tven? Har virkelig lyst til å få dette til å funke, men vil ikke kjøpe meg et dyrt headset før jeg vet at det funker. Tusen takk for alle svar! Lenke til kommentar
fiberkanin Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Hvilke utganger har du for lyd på tv'n? Finnes overganger fra det meste av analoge inn/utganger til 3,5 mm minijack... Lenke til kommentar
Jonas`C Skrevet 21. april 2011 Forfatter Del Skrevet 21. april 2011 (endret) Har HDMI, scart, audio in, og optisk. Går vel kanskje an å få noe som gjør Rca til optisk? Endret 21. april 2011 av JonasC Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Hva med å prøve trådløst? Bluetooth er jo på alt om dagen. Lenke til kommentar
fiberkanin Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 K... sånn som det er nå har du ps3'n kobla til tv'n og du får lyden ut av høyttalerne på tv'n. Og den eneste lyd-UTGANGEN på tv'n din er...??? Lenke til kommentar
Jonas`C Skrevet 21. april 2011 Forfatter Del Skrevet 21. april 2011 Tror faktisk den eneste lyd-utgangen jeg har på tv'en er den Optiske. Er det forresten noen av dere som har erfaring med Tritton AX720? Lenke til kommentar
fiberkanin Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Først kjøper du en optical til analog audio converter, denne for eksempel til en hundrings innkludert frakt til norge dersom ikke budrunden øker: Digital to Analog Audio Converter COAX OPTICAL TOSLINK Deretter kjøper du en RCA male til minijack femlae adapter, som denne til 6 kroner innkludert shipping FASTPRIS: 3.5mm 1/8 stereo female mini jack to 2 male RCA adapter Du kan nå plugge høretelefonene dine til tv'n. Lenke til kommentar
Jonas`C Skrevet 21. april 2011 Forfatter Del Skrevet 21. april 2011 Ja, jeg har tilkoblingskabel (To RCA til 3.5 hunn), men jeg lurer på om det evt. er mulig om jeg kan koble ting rett fra ps3'en? Det jeg altså mener med dette er å sette inn scart i PS3, deretter ta to Skjøtestykker i hunn-form, og så koble til en tilkoblingskabel, og DERETTER legge inn hodetelefon-jacken. Ville dette fungert? Lenke til kommentar
fiberkanin Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Ja, jeg har tilkoblingskabel (To RCA til 3.5 hunn), men jeg lurer på om det evt. er mulig om jeg kan koble ting rett fra ps3'en? Det jeg altså mener med dette er å sette inn scart i PS3, deretter ta to Skjøtestykker i hunn-form, og så koble til en tilkoblingskabel, og DERETTER legge inn hodetelefon-jacken. Ville dette fungert? Har du en sånn kabel? Hvis ja: kjør video gjennom hdmi kabelen, og lyden gjennom kabelen over. Deretter kjøper 2-RCA Female to 3.5mm Stereo Female Adapter, AV-A18 Koble adapteret til den røde og den hvite kabelen, og du har nå hodetelefonene direkte koblet til ps3'n og video gjennom hdmi til tv'n. Lenke til kommentar
Jonas`C Skrevet 21. april 2011 Forfatter Del Skrevet 21. april 2011 Yup, da har jeg vel en fin løsning på problemet. Tror muligens jeg ser om jeg kan bruke noe av det jeg har først, men hvis det ikke funker skaffer jeg meg AV-18-splitteren. Tusen takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå