V!king1 Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 jeg fikk bare 5600 poeng i 3dmark 2001SE, utorlig skuffende i forholdt til pc'en, 512MB DDR RAM Dual Channel, 2800 MHz med HT teknologi og 800MHz FSB... kan det være pga sjermkortet som er Nvidia GeForce 5200 Fx 128mb? er det deler som jeg kan kjøpe billig for å få dette bedre eller er det noe gale? :x Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Du kan ikke vente mer med et low-end grafikkort B.T.W. Systemet ellers så greit ut :smile: Hvis du nettopp har kjøpt det kan du prøve å angre; bytt det da i ATI Radeon 9700 PRO til rett over 2500 kr. Da har du ca. 17000 i 3dmark2001 :wink: Lenke til kommentar
V!king1 Skrevet 25. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2003 Du kan ikke vente mer med et low-end grafikkort B.T.W. Systemet ellers så greit ut :smile: Hvis du nettopp har kjøpt det kan du prøve å angre; bytt det da i ATI Radeon 9700 PRO til rett over 2000 kr. Da har du ca. 17000 i 3dmark2001 :wink: du mener at jeg skal selge/angre geforce sjermkortet og kjøpe radeon 9700 pro? vill det gjøre så enorm forskjell? eller er det bare poengene som er stor forsjell på? Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Jeg svarte med 3dmark siden du spurte med 3dmark. Selvsagt er det mye bedre grafikk. Er vel ikke utenkelig at R9700Pro er flere ganger bedre enn ditt nåværende. Hvis du liker spill med fin grafikk, da må du bytte er jeg redd... Lenke til kommentar
V!king1 Skrevet 25. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2003 Jeg svarte med 3dmark siden du spurte med 3dmark. Selvsagt er det mye bedre grafikk. Er vel ikke utenkelig at R9700Pro er flere ganger bedre enn ditt nåværende. Hvis du liker spill med fin grafikk, da må du bytte er jeg redd... vell, jeg har akkurat kjøp den maskinen med sjermkortet som jeg syntest var fin grafikk av, kribler i magen bare på å tenke på grafikken med radeon hvor kan jeg få kjøpt dette kortet til billig penge? Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 jeg fikk bare 5600 poeng i 3dmark 2001SE, utorlig skuffende i forholdt til pc'en, 512MB DDR RAM Dual Channel, 2800 MHz med HT teknologi og 800MHz FSB... kan det være pga sjermkortet som er Nvidia GeForce 5200 Fx 128mb? er det deler som jeg kan kjøpe billig for å få dette bedre eller er det noe gale? :x Hvorfor i alle dager har du kjøpt et så utrolig dårlig skjermkort til en så bra PC? Som nevnt tidligere i tråden burde du iallefall ha et Radeon 9700 evnt. de litt billigere 9500/9600 kortene for å kunne få et bra resultat. Også er det viktig med en god strømforsyning. Lenke til kommentar
V!king1 Skrevet 25. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2003 har bestemt meg for 9700pro eller 9800pro, strømforsyning? forklar meg, er litt amatør når det gjelder hva some er inni maskinen! Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 har bestemt meg for 9700pro eller 9800pro, strømforsyning? forklar meg, er litt amatør når det gjelder hva some er inni maskinen! Jeg har svart på den private meldinga jeg fikk av deg ang. strømforsyning. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 tviler sterkt på at du må bytte ut strømforsyningen i en såpass ny maskin . bruk www.mpx.no eller www.komplett.no personlig har jeg hatt kun gode erfaringer med mpx når det gjelder kundeservice, frakt og retur Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 tviler sterkt på at du må bytte ut strømforsyningen i en såpass ny maskin .bruk www.mpx.no eller www.komplett.no personlig har jeg hatt kun gode erfaringer med mpx når det gjelder kundeservice, frakt og retur Han hadde en OEM 250W strømforsyning. Personlig hadde jeg bytta den ut med en gang. Fysj og fysj. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 tviler sterkt på at du må bytte ut strømforsyningen i en såpass ny maskin .bruk www.mpx.no eller www.komplett.no personlig har jeg hatt kun gode erfaringer med mpx når det gjelder kundeservice, frakt og retur Han hadde en OEM 250W strømforsyning. Personlig hadde jeg bytta den ut med en gang. Fysj og fysj. 250watt i en så bra maskin som han har skulle vært forbudt. Kjøp en Enermax 450watt feks. Ellers er 9700pro/9800pro begge meget gode valg. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 250W behøver ikke og være for lite det. For de som følger litt med så har dere vell lest at strømforsyninger på 200W fint kan drive et system med 9800pro og slike komponenter. http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=124204 <-- Vil henvise ditt. Virker som det er visse personer som ble litt stille ettehvert.. Det er hvor mye strøm han kan levere på de gitte spenningene som er viktig. Lenke til kommentar
V!king1 Skrevet 26. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2003 250W behøver ikke og være for lite det. For de som følger litt med så har dere vell lest at strømforsyninger på 200W fint kan drive et system med 9800pro og slike komponenter. http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=124204 <-- Vil henvise ditt. Virker som det er visse personer som ble litt stille ettehvert.. Det er hvor mye strøm han kan levere på de gitte spenningene som er viktig. høres flott ut, da kjøper jeg ikke da! sparer pengene.. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Og skulle det mot all formodning ikke holde er det jo ikke verre enn å kjøpe en kraftigere PSU etterhvert. Lenke til kommentar
robinei Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Rart at du får så lite. Får 12520 med mitt Ti 4200 kort(uklokket). Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Jeg svarte med 3dmark siden du spurte med 3dmark. Selvsagt er det mye bedre grafikk. Er vel ikke utenkelig at R9700Pro er flere ganger bedre enn ditt nåværende. Hvis du liker spill med fin grafikk, da må du bytte er jeg redd... vell, jeg har akkurat kjøp den maskinen med sjermkortet som jeg syntest var fin grafikk av, kribler i magen bare på å tenke på grafikken med radeon hvor kan jeg få kjøpt dette kortet til billig penge? ... Du vil ikke få finere grafikk med et nytt skjermkort... Ved samme oppløsning og samme instillinger så vil det ikke være noen forskjell på grafikken. Det som er poenget med et nytt skjermkort er at det nye, og mer kraftige skjermkort, kan kjøre høyere oppløsninger og bedre instillinger uten at det hakker. Noe det mest sannsynelig vil gjøre hvis du kjører på med bedre innstillinger og høyere oppløsninger med ditt nåværende skjermkort. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Rart at du får så lite. Får 12520 med mitt Ti 4200 kort(uklokket). FX5200 er et lowend kort som yter ikke stor mer enn GF4 MX 440/460. Jeg så timingen på rammen din i siganturen. Jeg reagerte litt på den 11 der... selv pleier jeg ha den på 6 eller 7.... Men det kan jo hende du har testet fram selv.. hva vet jeg? Lenke til kommentar
V!king1 Skrevet 26. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2003 Jeg svarte med 3dmark siden du spurte med 3dmark. Selvsagt er det mye bedre grafikk. Er vel ikke utenkelig at R9700Pro er flere ganger bedre enn ditt nåværende. Hvis du liker spill med fin grafikk, da må du bytte er jeg redd... vell, jeg har akkurat kjøp den maskinen med sjermkortet som jeg syntest var fin grafikk av, kribler i magen bare på å tenke på grafikken med radeon hvor kan jeg få kjøpt dette kortet til billig penge? ... Du vil ikke få finere grafikk med et nytt skjermkort... Ved samme oppløsning og samme instillinger så vil det ikke være noen forskjell på grafikken. Det som er poenget med et nytt skjermkort er at det nye, og mer kraftige skjermkort, kan kjøre høyere oppløsninger og bedre instillinger uten at det hakker. Noe det mest sannsynelig vil gjøre hvis du kjører på med bedre innstillinger og høyere oppløsninger med ditt nåværende skjermkort. det har du nokk litt rett i men da kan jeg ivertfall garantere mg i ikke få dette resultatet! og forresten, hvorfor kommer det invalid session av og til når jeg skal svare eller legge inn nye tema? Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Hva er problemet med folk lissom? Folk betaler gjerne 10000 for PC-deler, men å kjøpe en ordentlig strømforsyning er lissom ikke viktig det da? Det er jo hjertet i en PC, min mening er at den kanskje er viktigst av alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå