Gå til innhold

dell.no overpriset i forhold til dell.com?

Anbefalte innlegg

For morroskyld satte jeg opp en Alienware M11x med ca de samme specsa (så godt som det lot seg gjøre) hos dell.com og dell.no

Prishoppet overrasket meg en del.

Dell.no pris på systemet: 11 300 kr

Dell.com pris på systemet: $ 1.019 ~ 5354,44 kr

Det er en diff på 5946 kr det, for den samme cpu, gpu, ram, hdd osv osv. Hårreisende, og litt uforståelig... kan noen forklare meg dette? Er det vår venn MVA/toll/moms som er ute å går? $ er "lav", men komman, 5949 kr?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikkje overprisa nei. Det er snakk om forskjellen på amerikansk og norsk pris, noko du vil finne igjen på alt av varer. Normalt blir det litt billgare ved å kjøpe frå utlandet, men ulempen med dårlegare rettighetar er ofte så store at det ikkje er verdt det. Om du i det heile tatt får kjøpt frå Dell.com er ein anna sak, eg antar dei vil vidaresende deg til den norske sida.

Lenke til kommentar

Om den blir sendt som gave, kan den ikke ha verdi på mer enn 1000kr, om varen blir deklarert falskt, så kan det bli oppdaget, eller om den forsvinner under postgangen, vil du kun få igjen hva den er deklarert for.

Husk også at du mister absolutt alle norske rettigheter, og kun har garanti å støtte deg på. Dessuten kan du få problemer med garanti.

Vinninga kan fort gå opp i spinninga.

- Mortis

Lenke til kommentar

Jeg passer alltid på å få global garranti når jeg bestiller laptopper fra ASUS, Dell etc fra statene. Det er faktisk mange produkter som blir mye billigere selv om man plusser på moms og toll. Jeg kjøpte f. eks. en Alienware M11x for 800 dollar, betalte 5800kr inkl. moms og toll. Prisen i Norge for den var over 12500kr. Men det er som folk allerede har sagt, man har ikke de samme rettighetene, men så lenge man fikser en god garanti er mesteparten av faren over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...