Sletner Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Hei. Jeg begynner som student hos Nith til høsten og skal studere enten 3D-grafikk eller programmering (ihvertfall etter planen). Men på flyttelasset til Oslo må jeg ha meg en ny laptop og iogmed at dette er en skole hvor jeg stort sett kommer til å bo bak pc-skjermen vil jeg jo gjøre et bra kjøp. Har sett på Sony Vaio maskinene og elsker looken, men det eneste som bekymrer meg er om jeg betaler mest for det trendy utseende? (slik som med Mac) Har denne modellen for øyet, men siden jeg ikke har fulgt veldig med på datamarkedet de siste årene henger jeg litt etter og er litt usikker på hva man bør få for pengene nå tildags. http://www.netshop.no/Avdelinger/PC--and--SERVERE/B%C3%A6rbar-PC/15----15-6-/Sony/Sony-VAIO-E-VPCEB4X1E-BQ-Intel-i5-480M-15,5HDLED-4GB-500GB-HD5650-B-R-W7HP64-46485.aspx og http://www.netshop.no/Avdelinger/PC--and--SERVERE/B%C3%A6rbar-PC/15----15-6-/Sony/Sony-VAIO-VPCEB3M1E-WI-Intel-i3-15,5HDLED-4GB-500GB-HD5650-BT-W7HP64-44268.aspx I tillegg er jeg på ferie i sør-amerika og Nord-amerika over 4.5mnd frem mot studiestart, så det er litt vanskelig å følge med på alt. Håper noen av dere her inne har noen erfaringer, eller noe hjelp å komme med. Mvh. Sletner Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Man betaler en del for design/merke ja, men det er likevel gode maskiner. Selv hadde jeg nok ventet litt på at nye vaio maskiner med sandy bridge prosessorer kommer på markedet. foreløpig finner jeg bare 13.3" og 16" vaio maskiner med sandy bridge CPU'er ( http://www.dustinhome.no/pd_5010586567.aspx http://www.prisjakt.no/product.php?p=825729 osv) Lenke til kommentar
tole Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Sony holdte Vaio lenge unna det norske markedet siden forbrukerrettighetene var så høye. Hva det sier om kvaliteten nå har jeg ingen formening om, men maskinene er vel sånn høvelig på linje med det andre som finnes i samme prisklasse. "Problemfri daglig databruk" som dem skriver i salgsannonsen. Hvis de lever opp til den på en eneste av maskinene de har skal jeg personlig komme å lage treretters middag og gi massasje til sjefen sjøl. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 "Problemfri daglig databruk" som dem skriver i salgsannonsen. Hvis de lever opp til den på en eneste av maskinene de har skal jeg personlig komme å lage treretters middag og gi massasje til sjefen sjøl. Ser ikke noe grunn til at de ikke skal klare å holde det... Som nevnt ellers, litt ekstra betaler man nok fordi det er en Vaio, men foruten dette er nok deres premium-skjermer en del bedre enn en "vanlig" skjerm fra hvilken som helst leverandør. Ellers er det også greit å vente litt til de har fått oppdatert hardwaren i alle modellene. Lenke til kommentar
tole Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Ser ikke noe grunn til at de ikke skal klare å holde det... Som nevnt ellers, litt ekstra betaler man nok fordi det er en Vaio, men foruten dette er nok deres premium-skjermer en del bedre enn en "vanlig" skjerm fra hvilken som helst leverandør. Ellers er det også greit å vente litt til de har fått oppdatert hardwaren i alle modellene. Som statistikkutdannet så kan jeg vel si at graden av datatrøbbel kovarierer veldig godt med at man bruker en datamaskin :!: Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Ser ikke noe grunn til at de ikke skal klare å holde det... Som nevnt ellers, litt ekstra betaler man nok fordi det er en Vaio, men foruten dette er nok deres premium-skjermer en del bedre enn en "vanlig" skjerm fra hvilken som helst leverandør. Ellers er det også greit å vente litt til de har fått oppdatert hardwaren i alle modellene. Som statistikkutdannet så kan jeg vel si at graden av datatrøbbel kovarierer veldig godt med at man bruker en datamaskin :!: Det avhenger jo av maskinvare, programvare, men ikke minst brukeren, i tillegg til en million andre faktorer Og som alltid må all statistikk tas med en god klype salt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå