seriksen Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Imponerende lysstyrke over hele zoomområdet. Les mer Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Virker som et veldig bra kamera, hadde det vært på markedet når jeg kjøpte mit mFT-kamera så er det ikke sikkert jeg hadde eid et systemkamera AtW Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Objektivet virker å være godt. Kunne godt tenkt meg dette som supplement til speilrefleks og erstatning når jeg er på fjellet. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Ny FW for XZ-1 http://www.olympus.co.jp/en/support/imsg/digicamera/download/software/camera/cameraupdate.cfm Lenke til kommentar
Povl Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Jeg har hatt XZ-1 fra 01.03 og er rimelig imponert over dette kamera. Nå lar jeg D300 bli hjemme når vi reiser på ferie med bare håndbagasje. Bildekvaliteten er meget bra,og det eneste jeg mangler er naturlig vis større zoom og begrensning på auto av ISO til f.eks. 100 - 400 på auto. Jeg valgte dette kamera grunnet bildekvalitet (lite zoom) og F.1.8. Lenke til kommentar
Tvetefoto Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Spesielt lysstyrken gjør at XZ-1 skiller seg litt fra de nærmeste konkurrentene som er som Canon G12, Canon S95, Nikon Coolpix P7000, Panasonic Lumix LX5 og Samsung EX1?? Den har jo ikke bedre lysstyrke enn Samsung EX1 da.. Men dette er jo lovende fordet :-) Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 (endret) Spesielt lysstyrken gjør at XZ-1 skiller seg litt fra de nærmeste konkurrentene som er som Canon G12, Canon S95, Nikon Coolpix P7000, Panasonic Lumix LX5 og Samsung EX1?? Den har jo ikke bedre lysstyrke enn Samsung EX1 da.. Men dette er jo lovende fordet :-) Som det står: I forhold til konkurrentene har Samsung EX1 like bra lysstyrke ved vidvinkel (24mm), men kun 3x zoom. f/2.5 @24mm (112mm ekvivalent) har større blender og er mer lyssterkt enn f/2.4 @15.6mm (72mm ekvivalent). Også godt mulig XZ-1 har større blender enn f/2.4 ved 72mm ekvivalent. Endret 22. april 2011 av Trondster Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 22. april 2011 Forfatter Del Skrevet 22. april 2011 Den har jo ikke bedre lysstyrke enn Samsung EX1 da.. Men dette er jo lovende fordet :-) XZ-1 er noe mer lyssterkt enn EX1 på samme brennvidder, det er mulig EX1 matcher XZ-1 på 28mm, men på tele er ZX-1 bedre, det holder F2.2 til 92mm i følge Exif info, og F2.0 til 60mm. Forøvrig enig i at det ikke er store forskjellen, og som det står i artikkelen er EX1 like lyssterk på 24mm som XZ-1 på 28mm. Lenke til kommentar
polsen Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Noen som har prøvd å bestille kamera fra Amazon.com? Dollaren er jo lav, men jeg lurer på om det blir trøbbel med toll og moms og slikt?! (Forutsatt at vi i Norge får lov til å handle fotoapparat fra Amazon, da. For noen år siden ville ikke website'n la meg handle noe hardwaregreier fra Norge, men jeg husker ikke helt hva det var.) Lenke til kommentar
# offline Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Hvorfor er du villig til å betale mer enn du må? Er det ikke bedre å kjøpe kameraet billigere i Norge og itillegg få med norske forbrukerrettigheter? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Du skal betale tollgebyr + 25% moms av (varens pris + frakt) hvis varen koster over 200kr. Du mister fem års reklamasjonsrett som vi har i Norge, og får typisk ikke reparert varen i Norge hvis du får problemer i den garantiperioden som er - den skal da sendes tilbake til der du kjøpte den fra. Lenke til kommentar
polsen Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Ja, med toll, moms og frakt blir det jo ikke noe å spare. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Vurderer selv om jeg skal vente å se om prisen går litt ned eller kjøpe den nå Jeg har VF-2 søkeren liggende i en skuff og jeg kunne tenkt meg å få testet XZ-1 skikkelig. Både Samsung EX1 og Panasonic LX5 er meget gode kameraer. EX1 sliter litt med hastighet pga 14-bits RAW filer på over 20MB. Jeg syns det er mer å hente ut av RAW filene til EX1 kontra LX5. LX5 har mange fordeler og er klart det beste valget etter min mening(mulig jeg skifter mening etter å ha testet XZ-1). Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Virker som et veldig bra kamera, hadde det vært på markedet når jeg kjøpte mit mFT-kamera så er det ikke sikkert jeg hadde eid et systemkamera AtW Tenkte akkurat det samme. GF-1' min er litt i største laget, selv med pannekakeobjektiv. Lenke til kommentar
agarfors Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Overraskande at ikkje testen nemner DOF. Svært viktig poeng for min del... Ref "The super-bright F1.8-2.5 lens does more than let you keep the ISO settings down in low light. It also allows a surprising degree of control over depth-of-field." http://www.dpreview.com/reviews/OlympusXZ1/ Lenke til kommentar
dagfaune Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Hva med videokvalitet? Det er vel bare XZ-1 (og LX-5) av disse som har muligheten til zooming under opptak, og følgefokus. Men XZ-1 er låst når det gjelder valg av fps og filformat (slik LX-5 har). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg