greenman Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Den skal brukes til: Bilderedigering Film(FullHD) Musikk Muligens noe spilling (ikke så viktig) Ting jeg hadde satt stor pris på: God touchpad med multitouch Tastatur med mellomrom mellom tastene ala mbp og vaio serien. Bakgrunnsbelyste taster Ikke alt for tung 13.3 - 15" Kommer fra en ASUS UL30A. Veldig fornøyd med denne, men vil ha litt mer kraft. Pris er ikke så veldig nøye. Kom med forslag! Lenke til kommentar
greenman Skrevet 21. april 2011 Forfatter Del Skrevet 21. april 2011 det jeg var redd for... 1 Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Er ikke noe å være redd for det? Ihvertfall ikke dersom prisen ikke er "så veldig nøye". Once you go mac, you won't go back.... Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Finnes flust av bedre og billigere alternativer enn mac fra eks. Sony, Asus, Dell etc. Hvis du ikke har noe som helst budsjett er det i alle fall liten vits å kjøpe utdatert og overpriset maskinvare fra apple. 2 Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 har utsenede noe og si? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 21. april 2011 Forfatter Del Skrevet 21. april 2011 ja, det vil jeg si. det er kanskje ikke den høyeste faktoren men. kommer som sagt fra en UL30A, og i mine øyne er dette en pen liten sak. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 21. april 2011 Forfatter Del Skrevet 21. april 2011 Er ikke noe å være redd for det? Ihvertfall ikke dersom prisen ikke er "så veldig nøye". Once you go mac, you won't go back.... Har alltid vært litt anti-mac av diverse grunner. Men er ikke ute etter noe krig no. Tvert i mot. For jeg tenker at jeg ikke har noe særlig grunnlag på å ikke kjøpe en mbp. Rett å slett at jeg ikke har prøvd en. Etter å ha fiklet på mpb'en til en kompis i 5 min og bare surfet litt, ble jeg forelsket i touchpadden. Så jeg har litt lyst til å prøve en mbp før jeg utelukker de for alltid. Trenger egentlig bare å bli skikkelig overvist. Men ikke fra apple selv. De får seg selv til å høres ut som de er guder fra en annem galakse... Lenke til kommentar
Newton Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Finnes flust av bedre og billigere alternativer enn mac fra eks. Sony, Asus, Dell etc. Hvis du ikke har noe som helst budsjett er det i alle fall liten vits å kjøpe utdatert og overpriset maskinvare fra apple. Har Sony, Asus, Dell etc. billigere bærbare enn Apple? Helt sikkert opptil flere. Bedre? Svært tvilsomt. For øvrig så er ikke Apples bærbare som er basert på Sandy Bridge utdaterte på noen måte. Ei heller overpriset, etter min mening - rett og slett fordi ingen andre ser ut til å være i stand til å skru sammen en bærbar med de samme kvalitetene som jeg verdsetter i en MacBook Pro til noe vesentlig lavere pris. Dell har prøvd med Adamo, HP har prøvd med Envy - men enten er de minst like dyre, eller så mangler de noe på ytelse og/eller funksjonalitet. Eller hva med en 13" Sony Vaio med forrige generasjons Intel-prosessor, til den nette sum av 30.000 kroner? Da kan man snakke om utdatert og overpriset... 1 Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Finnes flust av bedre og billigere alternativer enn mac fra eks. Sony, Asus, Dell etc. Hvis du ikke har noe som helst budsjett er det i alle fall liten vits å kjøpe utdatert og overpriset maskinvare fra apple. Har Sony, Asus, Dell etc. billigere bærbare enn Apple? Helt sikkert opptil flere. Bedre? Svært tvilsomt. For øvrig så er ikke Apples bærbare som er basert på Sandy Bridge utdaterte på noen måte. Ei heller overpriset, etter min mening - rett og slett fordi ingen andre ser ut til å være i stand til å skru sammen en bærbar med de samme kvalitetene som jeg verdsetter i en MacBook Pro til noe vesentlig lavere pris. Dell har prøvd med Adamo, HP har prøvd med Envy - men enten er de minst like dyre, eller så mangler de noe på ytelse og/eller funksjonalitet. Eller hva med en 13" Sony Vaio med forrige generasjons Intel-prosessor, til den nette sum av 30.000 kroner? Da kan man snakke om utdatert og overpriset... Asus N53SN Kr. 10.495,-: GeForce GT550, Core i7-2630QM, 16GB RAM, 640GB HDD, Blu-Ray Apple MacBook Pro 15: Kr. 21.550,-: 2.0GHz Quad-core Intel Core i7 8GB 1333MHz DDR3 SDRAM - 2x4GB (+3.280,- for 8gb ekstra) AMD Radeon HD 6490M (dårligere enn 2GB GT550) 500 GB Serial ATA-harddisk med 7200 o/min SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW) (ikke blu-ray) 15-tommers MacBook Pro med blank widescreenskjerm med høy oppløsning (ikke full-HD) Tastatur med belysning (Norsk) & Brukerhåndbok (Norsk) Vet ikke helt, kan godt hende det bare er jeg som ser at jeg kan få 2stk. bedre maskiner fra Asus i forhold til èn fra Apple... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå