Gå til innhold

NT Kernel bruker alt for mye CPU under opplastning (hovedkortet må være årsaken)


Anbefalte innlegg

Hei. Har hatt et problem ganske lenge, med at NT Kernel bruker 100% av en kjerne hvis jeg seeder med torrentprogrammer. Jeg er rimelig sikker på at hovedkortet er grunnen for problemet er ikke software relatert eller kabel/nettverk-relatert. Tror jeg har hatt problemet helt siden jeg fikk hovedkortet, men har sjelden problemet siden det oppstår bare når det seedes i høye hastigheter, noe som jeg sjelden gjør. PCn har vært formatert utallige ganger siden jeg kjøpte dette hovedkotertet. Med forskjellige Win7 versjoner og, så de er heller ikke grunnen.

 

 

Har ett M4A79T Deluxe.

 

 

Problemet oppstår KUN når det er mye opplastning. Skjer aldri ellers.

 

 

Har en 4-kjerners prosessor, men bare det at den bruker en kjerne får hele PCn til å lagge som f. Lyd skurrer og film hakker. Spill kan jeg glemme.

 

 

 

HALP! Har spurt etter hjelp her før, men ikke fått noe svar. Spurte under et annet subforum den gang siden jeg ikke visste hvor problemet lå. Lurer rett og slett på om noen har vært borti dette før og kanskje vet om en mulig fix? (Har nyeste drivere og BIOS til hovedkort installert.)

 

 

(PS. Har for øyeblikket Win7 64-bit installert)

Endret av NinjaPiraten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HKet er det neppe feil på, oftest når noe sånt oppstår så er det software relatert feil, eventuellt en bug i drivere, eller driverkrasj på ett eller annet nivå.

NT Kernel antar jeg at du har målt kernel tider i Oppgavebehandling? Dette er relatert til drivere, min bærbare vil henge seg opp i 100% CPU forbruk om jeg brukte Omega drivere til skjermkortet, dette skjedde en stund etter oppstart bare for å gi ett eksempel.

 

Oftest om du har HK feil, så blir sittende å stirre på en svart skjerm etter at du har forsøkt å starte PCen.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Har du lagt inn alt av drivere? ASUS har noen kjipe sånn som EPU også på enkelte HK.

Jeg fikk ikke lyd før denne strømsparings greia har fått sin driver.

Som sagt, offisielle drivere kan ha problemer også, mulig du må eksperimentere litt eventuellt feilsøke andre kilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...