MGH Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 (endret) Hei. Kjøpte meg et Nikon D3100 for en stund tilbake, men først nå jeg har fått prøvd det ute i mørket. Var ute i kveld og prøvde meg på noen bilder av stjernehimmelen, og oppdager etterhvert at på alle bildene er det et grønnaktig lys oppe i venstre hjørne på skjermen. Fikk lagt over bildene på pc, der er de helt fine, så da må det være skjermen på kameraet. Det kunne vært langt verre, men utrolig irriterende når jeg først har lagt merke til det, vil jo ha noe som funker 100%. Kommer til å dra på expert der jeg kjøpte det å høre hva de sier. Regner med at det er en garantisak. Er dette noe de kommer til å sende inn til sjekk/ reparasjon, eller kan jeg kreve å få pengene tilbake eller evnt et nytt kamera til samme prisen der og da? Noen som har vært borti noe lignende? Endret 21. april 2011 av jekketrall Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 De har rett på sjekk/reparasjon. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 (endret) Spørsmålet er hva dette er - hva hvis du prøver igjen en annen kveld - prøv med kameraet rotert forskjellige veier - det kan være at nattehimmelen hadde en svak tone akkurat der - av skyer, dis eller lignende. Hvis du roterer kameraet kan du se om en eventuell farge følger himmelen eller sensoren.. ..Og så skal vi prøve å lese hele innlegget her vi surfer forumet fra mobil. Det låter som skjermen, ja.. :blush Endret 25. april 2011 av Trondster Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. april 2011 Del Skrevet 25. april 2011 (endret) Det kan være baklys-lekkasje. F.eks ved manglende eller dårlig plasserte avskjerminger (tape) i skjerm-konstruksjonen. Det er spørs som det er så alvorlig at det er en reklamasjonsgrunn. Mange TVer og PC-skjermer opp gjennom tidene har hatt en god del baklys-lekkasje uten at det har vært reklamasjonsgrunn. Endret 25. april 2011 av Simen1 Lenke til kommentar
MGH Skrevet 25. april 2011 Forfatter Del Skrevet 25. april 2011 Kan virke som det er en baklys-lekkasje ja. Gir jo ikke noe utslag på bildene, men kan bli litt problematisk når jeg er ute å knipser bilder, for det er veldig forstyrrende når jeg ser over bildene på kameraet. Litt sånn; er det lys på himmelen eller er det skjermen, kanskje jeg skal ta bildet litt mer mot høyre for det lyset der vil jeg ikke ha med på bildet typen Får bare vente til butikkene åpner i morgen å høre hva de sier. Et nytt kamera hadde vært det beste, men det sendes vel inn til sjekk/ rep, og da sitter jeg der kameraløs i flere uker! Argh! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå