Valkyria Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Hei. Lagde en tråd tidligere hvor jeg nevnte at jeg tenker på et par år i tmbn etter bachelor som jeg holder på med nå. I førstegangstjenesten var jeg stormingeniør i PingKpA, og vet at jeg har bedre sjangser for å komme inn i PingC enn en person som ikke har vært stormingeniør. Det jeg lurer litt på er hvordan forskjellen i hverdagen til de i PingC og de i Mekinf-kompaniene er. Ligger lønnen på den samme? Er det lengre dager i noen av avdelingene? Får begge avdelingene skyte like mye? Så lurer jeg litt på hvordan det er med "hat" i tmbn? I førstegangstjenesten hadde vi 3 forskjellige mestringer (beretløp og to dimmeløp) som strakte seg fra morgen til kveld, gjerne etter en øvelse. Er dette noe tradisjon for i tmbn, eller er all form for mestring den du foretar selv på styrkerommet? Håper noen som har peiling kan svare meg. Kommer sikkert på noen flere spørsmål senere Lenke til kommentar
roedpunkt Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Hei. Lagde en tråd tidligere hvor jeg nevnte at jeg tenker på et par år i tmbn etter bachelor som jeg holder på med nå. I førstegangstjenesten var jeg stormingeniør i PingKpA, og vet at jeg har bedre sjangser for å komme inn i PingC enn en person som ikke har vært stormingeniør. Det jeg lurer litt på er hvordan forskjellen i hverdagen til de i PingC og de i Mekinf-kompaniene er. Ligger lønnen på den samme? Er det lengre dager i noen av avdelingene? Får begge avdelingene skyte like mye? Så lurer jeg litt på hvordan det er med "hat" i tmbn? I førstegangstjenesten hadde vi 3 forskjellige mestringer (beretløp og to dimmeløp) som strakte seg fra morgen til kveld, gjerne etter en øvelse. Er dette noe tradisjon for i tmbn, eller er all form for mestring den du foretar selv på styrkerommet? Håper noen som har peiling kan svare meg. Kommer sikkert på noen flere spørsmål senere Er ikke i TMBN selv, men kjenner mange som er det. For å si det slik, om du er bekymret for hat, anbefaler jeg deg å ikke søke... finn på noe annet. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 21. april 2011 Forfatter Del Skrevet 21. april 2011 Er ikke bekymret. Er nysjerrig Har hørt hvor mye mer "voksen" holding befal har til soldatene i tmbn kontra menige i førstegangstjeneste. Lurte bare på om holdningen strekker seg så langt at mestringer er noe man er ferdig med. 1 Lenke til kommentar
roedpunkt Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Er ikke bekymret. Er nysjerrig Har hørt hvor mye mer "voksen" holding befal har til soldatene i tmbn kontra menige i førstegangstjeneste. Lurte bare på om holdningen strekker seg så langt at mestringer er noe man er ferdig med. Nope. Blir nok av mestringsøvelser og lange dager i felt, året rundt, om du får jobb på Rena. Du skaper ikke gode soldater innendørs på et treningssenter, men ute i felt, under tøffe forhold. Og dette har ingenting med "voksen" holdning å gjøre, det har noe å gjøre med at TMBN er en profesjonell avdeling som ønsker de beste soldatene, og ikke wannabes som ønsker å skyte og pumpe mest mulig jern. Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 (endret) Er ikke bekymret. Er nysjerrig Har hørt hvor mye mer "voksen" holding befal har til soldatene i tmbn kontra menige i førstegangstjeneste. Lurte bare på om holdningen strekker seg så langt at mestringer er noe man er ferdig med. Skal si deg noe en grenader på hundeskolen sa til oss når jeg var der (som har vært i tmbn). Befalet i TMBN er ikke de samme som du kommer til å møte i løpet av førstegangstjenesten, de er dine arbeidskolleger. Håper det sier like mye til deg som det gjorde for oss. Og mestring er du nok ikke ferdig med. Mestring er en måte å teste stridsevne til enkelt personer/lag. Blir sikkert ikke de samme tingene som du har opplevd i førstegangstjenesten. Endret 21. april 2011 av toy_man 1 Lenke til kommentar
Mr. Sandåker Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Jeg ville tro at du har stor sjangse for å komme inn i Ping KpC. Siden du anntagelig har mange av kursene, og erfaringen fra før. KpC er jo en vervet versjon av KpB er det ikke? Samme dealen, bare mye mer profft? Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 22. april 2011 Del Skrevet 22. april 2011 Opptaket avsluttes ihvertfall med en mestringsøvelse. Lenke til kommentar
Zelcon Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 (endret) . Endret 20. oktober 2011 av Zelcon 2 Lenke til kommentar
Mr. Sandåker Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Jeg sa det i en spørrende settning fordi jeg ikke var sikker. Jeg har blitt informert at Ping C var den proffe avdelingen på Rena der man kunne ofte verve seg etter at man hadde vært Ping A/B. Ingen grunn til å bli spyidg. Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 (endret) Hvem er du? Tar feil av KpC - PingC og KpB - PingB Kanskje litt greit at ikke alle fikk prøve seg på opptaket til tmbn Pingkp C består av vervet personell og holder til på Rena, så han hadde nok rett. Er ikke bare 2bn. som har kpb og kpc sjønner du. Endret 24. april 2011 av saftsus 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå