Mr. Man Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Vist jeg tar Klasse B førerkort, har jeg da lov til å kjøre Scooter/moped også da ? eller må jeg ta klasse A spesifikt får å kjøre scooter/moped? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Moped er ikke klasse A, men klasse M. Klasse A er tung motorsykkel, A1 er lett motorsykkel (men disse klassene vil inkludere M uansett regner jeg med). Klasse B inkluderer klasse M, så denne må du ikke ta utenom. Merk den delen med kursiv M som betyr at denne bare er gyldig i Norge. Andre land vil ha andre regler, men A1 skal dekke moped uansett (som må skaffes separat). Lenke til kommentar
Mr. Man Skrevet 20. april 2011 Forfatter Del Skrevet 20. april 2011 (endret) ok satser på å få tatt bil sertifikat i år da har en scooter liggende så hadde vært greit å få brukt den innemellom også, siden jeg ikke har penger til bil :/ Endret 20. april 2011 av Birkee Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Merk den delen med kursiv M som betyr at denne bare er gyldig i Norge. Andre land vil ha andre regler, men A1 skal dekke moped uansett (som må skaffes separat). Bare for å presisere: Klasse A1 gir også kursiv M. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå