Magnetar Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 I dag var jeg hos en ny tannlege som skulle fikse en fylling for meg. Jeg fikk først en bedøvelse, men denne var ikke effektiv nok, så jeg fikk et nytt stikk. 20-30 sekunder etter jeg fikk den siste bedøvelsen begynte jeg plutselig å føle meg svimmel og jeg fikk hjerteklapp. Sa ifra til tannlegen om dette, og hun ba meg sette meg opp og gav meg en fille dynket med sprit som jeg kunne lukte på. Jeg fortalte at dette aldri hadde skjedd før enda jeg har fått bedøvelsen ifm. tannlegebesøk en god del ganger før. Husker ikke helt om hun sa at det kunne komme av at hun brukte bedøvelse med eller uten adrenalin, men jeg regner med at det var med siden jeg fikk den reaksjonen. Følte meg bedre etter noen minutter og kunne fortsette behandlingen. Det jeg lurer på er hva som kan ha vært årsaken til denne reaksjonen? Jeg er øm i området der bedøvelsen ble satt og lurer på om hun kan ha truffet noe man ikke skal treffe. Har som sagt fått denne type bedøvelse en del ganger før uten problemer. Noen som har samme erfaring? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Det finnes flere forskjellige typer bedøvelse, og flere av dem bruker adrenalin for å forhindre blødning og å holde bedøvelsesmiddelet i stikkområdet p.g.a. karkontraksjon-effekten. Kan kanskje være at du fikk litt for mye adrenalin i omløp som igjen nådde hjertet og forårsaket reaksjonen. Lenke til kommentar
Magnetar Skrevet 21. april 2011 Forfatter Del Skrevet 21. april 2011 Jeg må ha fått for mye bedøvelse, eller så har hun stukket feil. Halve ansiktet var bedøvd, fra midten av haka til midten av hodebunnen. I dag våknet jeg opp med en mild hodepine som ikke har gitt seg ennå. Kan det være pga. adrenalinet? Er dette den type ting som kan skje hos enhver tannlege, eller burde jeg ikke gå tilbake? Lenke til kommentar
hursay Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Ring og spør bare. tar 10 min også har du svar! Lenke til kommentar
Magnetar Skrevet 21. april 2011 Forfatter Del Skrevet 21. april 2011 Ring og spør bare. tar 10 min også har du svar! Er vel fare for at det er stengt i dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå