Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Fanken, gikk plutselig opp for meg at jeg ikke har noen venner!

Anbefalte innlegg

Mens jeg tenker på det, så var jeg liksom "leder'n" av gjengen på barneskolen.

Straks sommerferien kom og vi begynte på ungdomskolen var jeg plutselig alene.

Folka jeg hang med var ikke lenger mine venner. Vi bygde hytter sammen, stjal spiker for hytta sammen osv, men nå er plutselig han jeg trudde var min bestevenn blitt "lederen". Hver gang jeg prøver å snakke til folka skal han alltid ignorere meg, Alltid! Vi var venner siden første klasse, jeg satte sammen gjengen, også blir jeg pusha vekk som om jeg ikke eksisterte. Tilogmed guttungen som alltid var alene og jeg var så snill å gå bort til og spørre om han ville være med i gjengen pusher meg vekk. Nå i ettertid tenker jeg at jeg aldri skulle tatt kontakt med han, bare latt han være "the loner" men i ettertid skammer jeg meg :/ er veldig følelsemenneske.

Seriøst, jeg er loner'n nå, men denne gangen tar ingen kontakt med meg. Mens jeg tenker på det er jeg stolt over at jeg hjalp han med å ikke bli som jeg er nå.

Jeg har ingen venner, ingen! jeg er fakka sånn serr... skyt meg O.o

Endret av Dannibooy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor gammel er du?

Du kan få deg nye venner. Sannsynligvis ville du ikke hatt de samme vennene livet ut, uansett.

blir 16 i novembern, videregående etter sommer altså. Ja etter ett år med ignorering av dem ga jeg opp, syntes det var så barnslig og jeg orka rettogslett ikke.

Lenke til kommentar

Trenger du venner da?

Begyner å lure jeg også ass... Har blitt mye kunn meg og musikken de siste 365++ nettene, men hver gang jeg stikker innom kjøpesenteret, treningstudioet, tusenfryd.... you name it, og jeg ser folk som koser seg sammen og har det morro... det er da det svir.

Sosiale forhold er bare oppskrytt.

Hva mener du med att sosiale forhold bare er oppskrytt? ?

Lenke til kommentar

Du har jo forklart hvorfor. Etter å ha bygd opp gjengen så blir du dolket i ryggen og fryst ut. Det kan man jo fint klare seg uten.

Ok, nå skjønner jeg, takk. Jeg har uansett tenkt å starte med blanke ark på videregående. Det handler nokk om å treffe de rette folka. Håper da ikke alle er så djevelske.

Men har noen erfaring osv, vil jeg veldig gjerne høre/lese storien din, og hvordan komme "back in controll"

Endret av Dannibooy
Lenke til kommentar

Jeg er 18 år gammel og går vg2 nå. Det er mye lettere å få nye venner på videregående. Den første tida er alle innstilt på å bli kjent med nye mennesker. Alle er i samme båt, for elevene kommer fra mange forskjellige ungdomsskoler, og kjenner kanskje ikke mer enn et fåtall av de andre, om noen i det hele tatt. Det vil stort sett gå av seg selv, så lenge du er utadvendt og hyggelig.

Lenke til kommentar

"Vent til videregående" er vel det dummeste rådet man kan gi. Hva er så forskjellig med overgangen fra barneskole til ungdomskole og fra ungdomskole til videregående? Å være sosialt oppegående er noe man må opprettholde hele tiden, og hvis du møter opp på videregående uten sosiale antenner eller noen du kjenner fra før vil man slite med å passe inn.

Begynn med en idrett. Eventuelt kan du kuppe kontrollen over den gamle gruppa.

Lenke til kommentar

Det er sannsynligvis ikke mer enn 4 måneder til han begynner på videregående. De sosiale antennene kan ikke forfalle så mye på den tiden. Han behøver ikke å vente, men med en gang videregående begynner, vil han ha en kjempemulighet til å få nye venner. Det går helt fint å begynne på videregående uten å kjenne noen der. Jeg flyttet til en annen by i et annet fylke og begynte på videregående der. Jeg kjente ikke en sjel, men jeg har et greit antall venner i dag.

Han vil ikke få ha noen problemer med å finne venner hvis han er en normalt utadvendt person. Derimot, hvis han føler seg sosialt utilpass, bør han jobbe litt med seg selv.

Lenke til kommentar

Enig med Gebby, "Vent til videregående" er noe av det dummeste du kan si. Videregående er 90% likt ungdomskolen, elevene forandrer seg ikke, de er fortsatt like barnslige som de var på ungdomskolen. Husk at ungdom nå til dag (rundt 15-19 år) bare bryr seg om image og sosial status. Det handler om hvem som har mest venner på facebook, hvem som kler seg best og hvem som har mest å brife om. Det med at folk er mer modne er rett og slett bare piss, vertfall når det gjelder det første året på VGS. Det er realiteten, så slutt å gi folk forhåpninger ved å si at når du starter på VGS så vil alt forandre seg.

Forresten, er selv 17 år.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Ikke alle kommer like heldig ut.

Så lenge du er utadvendt og hyggelig, skal du ikke ha problemer med å få nye venner, verken på videregående eller andre steder. En videregående skole med noen hundre elever må romme minst et par andre mennesker med samme interesser som deg. Av alle som ikke deler dine interesser, er det sikkert mange som er hyggelige og som du kunne vært venn med. Av de som er igjen da, er det sikkert noen du kunne holdt ut en dag eller en time med en gang iblant, bare for å ha selskap. Snakk med mennesker og vær innstilt på å bli kjent med dem. Men det er ikke dermed sagt at du må vente.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har hatt mye de samme situasjonene som deg. Var ganske populær på barneskolen, så kom ungdomskolen og jeg kom ikke i klasse med noen av de jeg pleide å være med og folk forandrer seg veldig i tenårene, men i slutten av ungdomskolen begynte jeg å henge med de igjen, så kom videregående og jeg begynte ikke på samme skole som noen av de. De er fortsatt de eneste vennene jeg har og føler at min sosiale antenne er nesten ikke-eksisterende etter ungdomskolen.

... Jeg får i alle fall god tid til skolearbeid, så karakterene mine har blitt veldig gode.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sosiale forhold er bare oppskrytt.

Nåvel, Scientific American hadde en artikkel for noen måneder siden der de viste sammenhengen mellom sosial interaksjon og god helse, lykke, bedre selvtillit og et lengre liv. Vi har utviklet oss slik at vi er avhengige av å ha andre mennesker rundt oss. Uten andre mennesker, så ville vi ikke hatt noe som definerte oss, vi ville ikke hatt den avanserte hjerne.

Dersom du finner den rette type mennesker, så vil du ikke ha problem med å bli dolket i ryggen. Men når jeg ser hvilke jenter mange på forumet er venner med, så regner jeg med guttevennene er like ille og slikt blir det drama av.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...