Carisma'03 Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Heisann! Bytta akkurat olje på bilen til dama; tappa ut alt, bytta filter og fylte på 4 liter helsyntestisk olje fra Biltema. Men noen som mener at bilen skal ha mer? Er som det står en Daewo Lanos, 1.5L fra 1998, mye til felles med Opel. Mvh Simen Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Er det ikke bare å sjekke nivået med peilepinnen ? 1 Lenke til kommentar
Persn Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Peil olje du, mest nøyaktige måten å vite svaret på 1 Lenke til kommentar
gxi Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 (endret) Ca. alle vanlige biler klarer seg fint med 4L, men det må uansett sjekkes med peilepinnen. Det viktigste er at det ikke er for mye. Merk at filteret tar opp noe olje som blir liggende, så motoren må ha kjørt noen runder og deretter stått stille noen minutter for å få korrekt avlesning. Endret 20. april 2011 av gxi Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 3,75 liter i følge autodata. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 www.justfuckingusethepeilepinne.org(ie) Vanlige biler trenger omtrent 5 liter olje, dei fleste eg har fylt på i vertfall. DÅ gjør eg følgende Fjerner gammel olje Skifter filter og magics. Når eg skal fylle på den nye oljen fyller eg først 3 liter, peiler 4 og ser Tenk på oss stakkere som fyller 3-400 liter olje på våre store Wartsila motorer flere ganger i uken .. Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 www.justfuckingusethepeilepinne.org(ie) Vanlige biler trenger omtrent 5 liter olje, dei fleste eg har fylt på i vertfall. DÅ gjør eg følgende Fjerner gammel olje Skifter filter og magics. Når eg skal fylle på den nye oljen fyller eg først 3 liter, peiler 4 og ser Tenk på oss stakkere som fyller 3-400 liter olje på våre store Wartsila motorer flere ganger i uken .. Du som er maskinist burde jo vite at dere bruker olje separatorer om bord, slik at dere slipper å fylle 3-400 liter olje, flere ganger i uken som du sier . Tenk på enda større maskiner slik som krysshode motorene, ikke bare bare å bytte oljen. Separator er tingen Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 (endret) www.justfuckingusethepeilepinne.org(ie) Vanlige biler trenger omtrent 5 liter olje, dei fleste eg har fylt på i vertfall. DÅ gjør eg følgende Fjerner gammel olje Skifter filter og magics. Når eg skal fylle på den nye oljen fyller eg først 3 liter, peiler 4 og ser Tenk på oss stakkere som fyller 3-400 liter olje på våre store Wartsila motorer flere ganger i uken .. Du som er maskinist burde jo vite at dere bruker olje separatorer om bord, slik at dere slipper å fylle 3-400 liter olje, flere ganger i uken som du sier . Tenk på enda større maskiner slik som krysshode motorene, ikke bare bare å bytte oljen. Separator er tingen Wartsila motorene bruker omtrent 30-40 liter olje i døgnet på fullmekanisk, enda meir når vi kjører med bare 1 motor og 1 pti Vi har 2 luboil separatorer, men er Westfalia, så og si at det her er goodshit er vell og ta litt hardt i Endret 26. april 2011 av Priim Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 www.justfuckingusethepeilepinne.org(ie) Vanlige biler trenger omtrent 5 liter olje, dei fleste eg har fylt på i vertfall. DÅ gjør eg følgende Fjerner gammel olje Skifter filter og magics. Når eg skal fylle på den nye oljen fyller eg først 3 liter, peiler 4 og ser Tenk på oss stakkere som fyller 3-400 liter olje på våre store Wartsila motorer flere ganger i uken .. Du som er maskinist burde jo vite at dere bruker olje separatorer om bord, slik at dere slipper å fylle 3-400 liter olje, flere ganger i uken som du sier . Tenk på enda større maskiner slik som krysshode motorene, ikke bare bare å bytte oljen. Separator er tingen Wartsila motorene bruker omtrent 30-40 liter olje i døgnet på fullmekanisk, enda meir når vi kjører med bare 1 motor og 1 pti Vi har 2 luboil separatorer, men er Westfalia, så og si at det her er goodshit er vell og ta litt hardt i Neida men det jeg skulle fram til var vell at ombord så bytter man heldigvis ikke oljen slik som på en bilmotor, da hadde det blitt endel olje å bytte gitt Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 www.justfuckingusethepeilepinne.org(ie) Vanlige biler trenger omtrent 5 liter olje, dei fleste eg har fylt på i vertfall. DÅ gjør eg følgende Fjerner gammel olje Skifter filter og magics. Når eg skal fylle på den nye oljen fyller eg først 3 liter, peiler 4 og ser Tenk på oss stakkere som fyller 3-400 liter olje på våre store Wartsila motorer flere ganger i uken .. Du som er maskinist burde jo vite at dere bruker olje separatorer om bord, slik at dere slipper å fylle 3-400 liter olje, flere ganger i uken som du sier . Tenk på enda større maskiner slik som krysshode motorene, ikke bare bare å bytte oljen. Separator er tingen Wartsila motorene bruker omtrent 30-40 liter olje i døgnet på fullmekanisk, enda meir når vi kjører med bare 1 motor og 1 pti Vi har 2 luboil separatorer, men er Westfalia, så og si at det her er goodshit er vell og ta litt hardt i Neida men det jeg skulle fram til var vell at ombord så bytter man heldigvis ikke oljen slik som på en bilmotor, da hadde det blitt endel olje å bytte gitt Vi har catarpillar motorer også, dem må skiftest olje på i tider og utider Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå