Bordplate Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Sitter her på TG da, dag 1 og har allerede en feil på min PS3. Skjønner ikke hvorfor jeg gidder å poste her da jeg mistenker det er fabrikkfeil. Ok, tok med PS3'en på TG i dag. Spilte siden kl 10. Skal sies at jeg slapp baggen med utstyret mitt relativt hardt i bakken før vi begynte, men jeg tror ikke dette er av betydning for problemet. Rundt 16-tiden fikk jeg opp en feilmelding som sa noe slikt: Systemet er overopphetet, vennligst vent et øyeblikk før du skrur på systemet igjen. Så fortsetter spillet sin gang i noen sekunder før skjermen går svart, det grønne lyset blinker rødt og systemet skrur seg av. Etter at alt av vifter og maskineri har sluttet å dure fortsetter det røde standby-lyset å blinke til man drar ut kontakten eller skrur av strømtilførselen bak. Noen som vet hva det kan være? Har prøvd å bytte alt av forgreninger osv, men uten resultat. Feilmeldingen oppstår også senere om systemet har fått hvilt/kjølt seg ned, men det tar ikke lange tiden (<1 min) før den dukker opp. Jeg nekter å tro at det kan "overopphetes på så kort tid". Takk for svar Lenke til kommentar
DuraXtione Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 har du slim versjonen? Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 21. april 2011 Forfatter Del Skrevet 21. april 2011 Nei, har den feite 60GB versjonen (den aller første som kan spille PS2 spill tror jeg). Prøvde å sette den opp i dag. Usikker på om det virker for jeg fikk ikke spilt nok, men virket som om den fikk blåst litt bedre da. Lenke til kommentar
DuraXtione Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Nei, har den feite 60GB versjonen (den aller første som kan spille PS2 spill tror jeg). Prøvde å sette den opp i dag. Usikker på om det virker for jeg fikk ikke spilt nok, men virket som om den fikk blåst litt bedre da. så funker den nu eller ikke? Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Bare å få tak i en støvsuger og sug ut alt støvet som sannsynlig har samlet seg i ventilasjonsåpningene, så burde problemet løse seg Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 21. april 2011 Forfatter Del Skrevet 21. april 2011 Nå har den stått oppreist og jeg har spilt en stund. Så ut til å virke fint en periode, men fikk akkurat samme meldingen igjen. Nå har den fri tilgang til luft i alle retninger så syns det er merkelig. Legg merke til at når den skrur seg av (av seg selv) så slutter ikke det rød lyset å blinke før jeg drar ut kontakten. Og når jeg skrur på systemet igjen får jeg beskjed om at det ikke ble slått av korrekt forrige gang + en instruksjon i hvordan jeg gjør det rett. Vurdert å kjøpe en sånn trykkluftsboks, men er 100 kjipe kroner om det ikke løser en dritt Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Merker du en økning i viftens omdreining etterhvert? Vil tro den er rimelig høglytt i tiden før konsollen tryner helt. Kan jo vere en løsning med trykkluft på boks som du sier Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 21. april 2011 Forfatter Del Skrevet 21. april 2011 Ja, pluttselig går turtallet på viftene opp etterfulgt av feilmeldingen like etterpå. Kanskje det bare er all svettedampen den stakkars boksen min puster inn? Det er varmt her, men alt av innsug står åpent så jeg skjønner ikke at det skal ha noe å si! Kjøper vel en boks etterpå, faens kjipe kroner det der! Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Hehe, er vel ikke de mest ideelle friskluft tilstandene der nei Håpe det ordner seg da i det minste! Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 (endret) Vel,det er relativt varmt på tg da,med 5000+-personer og pcer og andre ting.Men det kan jo selfølgelig være at du droppa ps3'n litt hard i bakken da,men uansett verdt og kjøpe komprimert luft og se om det hjelper. Endret 21. april 2011 av zlpw0ker Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 21. april 2011 Forfatter Del Skrevet 21. april 2011 Nei tror ikke det altså. Jeg tror det kan være to ting: 1) Kølepastaen fører varmen for dårlig og må byttes. 2) Varmesensoren er deffekt og varsler systemet om høyere temeperatur enn virkeligheten. Holder en knapp på 2'ern da feilmeldingen av og til oppstår tidlig etter at systemet er skrudd av, jeg NEKTER å tro at den kan bli "overopphetet" på den korte tiden. Lenke til kommentar
Bordplate Skrevet 22. april 2011 Forfatter Del Skrevet 22. april 2011 Da er den oppe og går igjen. Jeg lurer på om det rett og slett kan ha vært for varmt i hallen her altså! De kjølte ned Vikingskipet og etter det fungerte det greit. Håper klimatempen her holder seg stabil nå. Men er det ikke det ene så er det faen meg det andre; nå er PSN nede for vedlikedhold/reparering etter hackere og kommer ikke opp igjen før i kveld/morra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå