ErlendSS Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Hei, Jeg bor ikke hos foreldrene mine lengre, Så når jeg er på besøk og tar med en laptop så jeg kan spille så kan jeg ikke logge på spill som WoW, Starcraft osv. For eksempel var jeg nettop hos en kamerat og der lastet jeg ned WOW og spilte det, Dro til foreldrene mine og der får jeg feilmeldingen: Launcher could not obtain patching information, Check your network configuration. Problemet er altså at jeg har internett, Men spill vil ikke koble seg til. Lenke til kommentar
War Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Logg inn på routeren og legg til spillene der? / åpne porter? Hvilken router er det. Lenke til kommentar
ErlendSS Skrevet 20. april 2011 Forfatter Del Skrevet 20. april 2011 Å port forwarde de spillene? Har ikke vært nødvendig tidligere, Men kan da prøve. Ruteren er en Netgear Rangemax WPN824. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 å "åpne" (forwarde) porter skal ikke være nødvendig for å patche. Det gjelder kun for inngående uanmeldte kontakter. Det må være noen slags firewall mest sansynlig som lager trøbbel - men det kan jo ruteren ha innebygget. -Stigma Lenke til kommentar
War Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Så 192.168.1.1 Og forhåpentlig ikke Brukernavn admin Passord password Så slå av FW i den , den var iallefall på fra fabrikk i min Netgear Lenke til kommentar
ErlendSS Skrevet 21. april 2011 Forfatter Del Skrevet 21. april 2011 Ja det høres mer riktig ut, Har ingen Firewall på Dataen. Men det å skru av Firewallen på Ruteren, Jeg er inne på ruteren nå, men Hvordan skrur du den av? Lenke til kommentar
War Skrevet 21. april 2011 Del Skrevet 21. april 2011 Nå ser jeg ikke brukergrensesnittet ditt, men hva med denne plan b http://www.ehow.com/how_5163849_stop-netgear-firewall.html Lenke til kommentar
ErlendSS Skrevet 21. april 2011 Forfatter Del Skrevet 21. april 2011 Prøvde nettop å holde Restart router knappen inne, Startet nettet på nytt, Men fortsatt samme problem. Men som sagt så var jo Firewall på ruteren på som default. Du som vet hvordan man skrur av Netgear firewall kan vel fortelle meg om det. Nærmest jeg kom var Disable SPI Firewall på WAN Setup. Inne på security service stod det ikke noe om firewall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå