Konnis Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Jeg har en stasjonær PC uten trådløst nettverk. Men jeg har et par laptoper med trådløst nettverk. Det jeg lurer på, er om jeg på en eller annen måte kan bruke laptopen som en ruter, og føre en kabel fra laptop til stasjonær og dermed få nett på den stasjonære? Altså: Ruter --> Laptop m/ WLAN --> Ethernet-kabel --> Stasjonær Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Sett opp en nettverksbro mellom trådløse kortet og den kablede nettverkskortet i laptopen (dette gjør du der du kan aktivere/deaktivere nettverksenheter). Så er det bare å koble opp. Vanskeligere er det ikke Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 20. april 2011 Forfatter Del Skrevet 20. april 2011 Har da vitterlig prøvd det, Crazyjoey... Får det allikevel ikke til å funke. Verdt å nevne at den ene laptopen har Vista 32-bit mens den stasjonære har Windows 7 64-bit. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Aktiver ICS trådløskortet.. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 20. april 2011 Forfatter Del Skrevet 20. april 2011 Hvordan gjør man dette? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Har da vitterlig prøvd det, Crazyjoey... Får det allikevel ikke til å funke. Verdt å nevne at den ene laptopen har Vista 32-bit mens den stasjonære har Windows 7 64-bit. os skal ikek ha noe å si.. Men bruker du en krysset kabel eller vanlig? Jeg hadde problemer med vanlig lan kabel. Prøv en krysset.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 20. april 2011 Del Skrevet 20. april 2011 Hvordan gjør man dette? høyreklikker på nettverkskortet og velger egenskaper og velg dele internetforbindelsen med andre. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 20. april 2011 Forfatter Del Skrevet 20. april 2011 Fikk det til å fungere nå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå