Gå til innhold

Hvor stor harddisk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er litt i tvil om det, men hvis du kan så må du sannsynligvis

kjøre en bios-oppdatering på maskina.

Hadde engang en PII-266 som jeg skulle ha en 15 GB- disk i,

måtte stresse endel i bios før jeg fikk den opp å gå.

Lenke til kommentar

På en eldre pc som du antyder, støtter vanligvis bios opp til 8gb. Lag en slik partisjon for å kunne installere Windows. Når dette er gjort skal det være greit å bruke Partition Magic e.l, for å partitsjonere opp resten av disken for Windows.

Lenke til kommentar
På en eldre pc som du antyder, støtter vanligvis bios opp til 8gb. Lag en slik partisjon for å kunne installere Windows. Når dette er gjort skal det være greit å bruke Partition Magic e.l, for å partitsjonere opp resten av disken for Windows.

Joda, greit nok det :smile:

Men 8 gig duger ikke når jeg skal legge inn en del divx og annet småsnaks :wink:

Lenke til kommentar

Joda, greit nok det :smile:

Men 8 gig duger ikke når jeg skal legge inn en del divx og annet småsnaks :wink:

Det holder vel fint med 8 gig til operativ systemet?? Så oppretter du en annen partisjon med magic og legger divx og snacks der...

Lenke til kommentar

jeg vet at en 450-500 mhz klarer å kjøre 120 GB til sammen men da må man ha et controller kort, som man kjøper til maskina. hvis man har dette så tror jeg ikke at man trenger noe ekstra bios oppdateringer faktisk. men er ikke sikker

Lenke til kommentar
personlig ville jeg heller kjøpt et demobrukt hk og en duron-prosessor fra komplett.. slipper masse potensielle problemer da. :)

Enig der, eller sjekket bruktmarkedet, finner sikkert noe som duger for godt under 1000 lappen...

Lenke til kommentar
jeg vet at en 450-500 mhz klarer å kjøre 120 GB til sammen men da må man ha et controller kort, som man kjøper til maskina. hvis man har dette så tror jeg ikke at man trenger noe ekstra bios oppdateringer faktisk. men er ikke sikker

Da må kontrollerkortet ha egen bios

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...