Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Advokat som holder igjen erstatning

root12

Anbefalte innlegg

Hei,

Saken er nemlig den at jeg for noen måneder siden fikk et vedtak på utbetaling via voldsoffererstatningen etter en voldsepisode. I forbindelse med rettsak og søknad til forsikringsselskap og voldsoffererstatningen brukte jeg en advokat. Denne advokaten har fått dekket sine honorarer via forsikringsselskapet, så dette er oppgjort direkte til ham.

Nå, flere måneder senere, har forsikringselskapet og voldsoffererstatninga utbetalt pengene som i utgangspunktet skal gå til meg til en klientkonto hos denne advokaten. Nå står egentlig pengene å renter seg hos dette advokatsselskapet - som i en måned har lovet å utbetale pengene "i løpet av dagen / morgendagen" etc. Noe som da ikke har skjedd.

Har ringt direkte til denne advokaten, sekretæren, vært innom kontoret osv, men responsen er den samme. "Det skal vi fikse" og ingenting skjer.

Er det noen muligheter for meg å kreve inn disse pengene på dersom de ikke klarer/vil utbetale disse pengene selv? Det kan kanskje høres litt drastisk ut, men saken er at nå har de fått så mange muligheter til å gjøre opp for seg uten at noe skjer.

Endret av root12
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynn med å sjekke selskapet på proff.no

Prøv å få noe skriftlig fra de som bekrefter at de skylder deg penger, og at de har tenkt å betale ut pengene. Det vil si at de ikke har noen innsigelser mot kravet ditt.

Lenger enn det har jeg aldri gått, men jeg tror neste steg vil være å gå til tingretten og begjære de konkurs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...