Gå til innhold

Skribent(er) søkes til ny, internasjonal retro gaming webzine!

Anbefalte innlegg

Hei,

Først og fremst vil jeg på forhånd beklage dersom denne typen innlegg ikke er lov, men jeg tar en sjanse på at det er i orden siden jeg på ingen måte konkurrerer med Gamer.no. Dette fordi jeg for det første har en internasjonal side (alt er på engelsk) og for det andre skriver jeg kun om retrospill og ikke spill-markedet generelt slik som Gamer.no gjør.

Jeg er altså i ferd med å starte opp en ny webside/webzine som skal dekke alt som skjer i "retrospill-verdenen". Det skal være flust med reviews av retrospill (alt fra klassiske C64/Amiga/NES/SNES/Genesis-utgivelser, til nye homebrew-utgivelser og remakes), samt artikler relatert til retrospill, intervjuer med gamle legender fra spillindustrien og det meste annet jeg kommer over av relaterte nyheter.

Dette er noe jeg har hatt lyst til lenge og endelig har jeg hatt både tid og ressurser nok til å få det til. Siden er nesten komplett, det er kun noen få bugfixes og tweaks igjen, samt implementering av noen ekstra features, før siden går live. Jeg regner med å ha siden oppe i begynnelsen av mai måned.

Uansett, jeg kan umulig klare (ihvertfall i lengden) å holde siden oppdatert med nye og interessante artikler helt alene. Jeg er derfor på jakt etter 1 eller 2 skribenter som til tider kan skrive alt fra reviews, til rykter og nyheter relatert til retrospill. Det er ikke noe krav om at du må skrive 1 eller flere artikler om dagen, men en 2-3 oppdateringer i uken burde være mulig å få til.

Da dette er et prosjekt jeg har finansiert ut av egen lomme, vil det ikke være mulighet for noen form for lønn i starten. Det vil derimot endre seg i fremtiden, dersom trafikk øker slik at annonseinntekter gjør at siden går i "null", vil vi sette opp en ordning hvor skribenter enten får prosenter av revenue eller betalt pr. artikkel som blir publisert.

Jeg har mao. store ambisjoner og da det virkelig mangler gode sider som holder oss oppdatert på alt som skjer i retrospill-verdenen (og kun det) tror jeg siden kan bli en suksess på lengre sikt.

Jeg har ingen andre krav til skribenten annet enn at du må ha generelt god engelsk-kunnskap, samt at du må brenne for eldre spill fra 80 og 90-tallet. Skrivefeil ol. vil bli rettet før artikkelen din publiseres, så det er heller ingen hindring dersom du er dyslektiker av natur e.l. :)

Så, dersom noen synes det virker spennende å være med på å bygge opp denne siden fra starten av, gjennom å skrive nyheter og artikler, så send meg en PM eller mail til info [ a t ] joystick dot net.

Moderatorer: Dersom dette innlegget bryter reglementet, så er det selvfølgelig bare å fjerne den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...